This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
Remblok vernieuwen

Hallo,
mijn achterrem moet worden gemaakt dus ook nieuwe remblok in
wie heeft de handigheid om het te repareren voor een klein bedrag?
Omg Den Haag en het is een retro scooter
 
Is bij het monteren van een Piaggo Yasuni C16 en S6 cilinder een uitlaat pakking nodig? Heb ergens gelezen dat het niet nodig is, maar de C16 heeft helemaal geen conische flens. Dus ik heb altijd een pakking er tussen gedaan. Zit alleen met het probleem dat om de maand de uitlaat begint te lekken aan het cilinder, en ivm de bocht/subframe kom ik niet aan de schroeven. Ben het nu onderhand zat iedere keer het hele blok eronder uit te moeten draaien of om met een lekke uitlaat te rijden.. Iemand tips?!
 
Ik heb een membraan met carbon klepjes, alleen komt er licht door sommige puntjes, dan zijn ze versleten toch?

Ik heb een nieuw setje carbon klepjes, alleen aan een kant zitten gele punten erop en aan de andere kant niet, hoe moeten ze gemonteerd worden? En kan je nieuwe kleppen gewoon monteren of moet je nog iets speciaals ermee doen? ;p

alvast bedankt
 



dat ligt eraan ,op de meeste cilinders KUN je dit zonder pakking monteren MITS de flens perfect vlak is en je siliconepakking gebruikt als afdichting..

dus flens in de draaibank en vlak draaien is het beste , maar beter haal je gewoon even een pakking , zo duur zijn ze niet


verder , gewoon het juiste gereedschap kopen , of imbus boutjes erin doen..
 

dat er licht door komt wil niet zeggen dat ze niet goed zijn hoor.

het maakt opzich niet uit welke kant , gewoon proberen hoe ze het beste sluiten , het zijn neem ik aan Stage6/Athena plaatjes , zijn niet zo denderend..
 
dat er licht door komt wil niet zeggen dat ze niet goed zijn hoor.

het maakt opzich niet uit welke kant , gewoon proberen hoe ze het beste sluiten , het zijn neem ik aan Stage6/Athena plaatjes , zijn niet zo denderend..

ok, tja zou het dan beter zijn de oude gewoon te laten zitten? Want er komt maar door een paar plekken licht door heen, door de puntjes van het carbon zegmaar, want als die nieuwe die ik heb niet super zijn dan kan ik de oude beter laten zitten
 
Thanks! Dan blijf ik gewoon met pakking rijden. Ik heb het juiste gereedschap. Weet niet of je wel eens een C16 (of een andere Yas, had het ook met mn R) onder een Ice hebt gezien, maar daar kom je met geen mogelijk gereedschap aan door het subframe. Slechts 1 van de twee kan je aandraaien zonder het blok een paar cm naar achter te trekken. Hoezo imbus, denk je dat het dan makkelijk wordt om ze aan te draaien? Zal het eens proberen, kijken of het wat uitmaakt. Bedankt voor je reactie.
 
Last edited:
help

heey allemaal .. ik heb sinds gister een scootertje op de kop kunnen tikken en na 2 jaar autotje te hebben gereden dacht ik van tjah toch wel leuk om weer te beginnen met zon scootertje.. nou heb ik hem eindelijk aan de praat gekregen en komt er witte rook uit de uitlaat .. kan dit liggen aan het feit dat die 1 jaar compleet stil heeft gestaan in een schuur of dat hij motorisch niet helemaal klopt ? kan iemand mij iets vertellen hierover thnx dennis+ralf+
 
Ik heb even een vraag over yamaha booster nieuw model , links bij de luchtfilter komt er warme lucht ? de brommer is aan het roderen en ik ken zelf echt zo goed als niets van brommers

is dit normaal en/of is dit makkelijk te herstellen ?
 

het kan inderdaad zijn dat de scooter even de "troep" eruit draait. Het kan ook zijn dat er koelvloeistof in je cillinder komt of doordat er teveel olie gemengd is!
 

als je een t-sleutel imbus hebt wel ja , met ronde kop is dan het mooiste (bolletje)
 
ligt eraan wat je ermee wilt doen , een 19mm kun je zat mee , is groot zat op zich..

maar 21mm wil ook prima uiteraard , maar net wat je leuk vind..

een Evo zit een kop bij ,een andere kop past niet zomaar.

een C21 is een zeer goed uitlaatje voor veel vermogen , maar een C16 loopt ook zeer goed op een evo..
 
bij de meeste webshops wel en de meeste scooterzaken wel..

dit moet waarschijnlijk wel speciaal besteld worden.

maar of deze nog leverbaar is weet ik niet , misschien staat er op marktplaats.nl ofzo nog wat , je kunt het hier ook even vragen of iemand nog wat heeft liggen.
 
De cilinderkop van latere modellen evo cilinders passen ook (en zijn volgens mij zelfs identiek)
Er past niet zomaar een andere op idd.

C21 loopt ie mooi mee, 21mm d.o ook.
 
Is het mogelijk om een cillinder van een aerox af te halen ZONDER de uitlaat aan de zijkant los te halen, want die zitten namelijk nog vast me originele torxbout met het puntje in het midden.

Iemand een idee, kan het proberen maar is handiger om het van te voren te weten.