This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
herkennen jullie deze ontsteking alleen aan dat logotje dat op het vliegwiel staat of nog aan andere dingen? en zou het kunnen dat een lopend blok met ducati ontsteking daarom niet liep op deze scooter?

@ melv dat blok is smerig omdat er denk ik iets mis is met de keering. krukas draait ook niet al tesoepel meer en je ziet ook dat er een beetje olie uit het carter loopt. aan de vloeibare pakking is ook te zien dat het blok op de foto ooit al is uit elkaar gehaald is.

edit, het gat is trouwens exact 2,6 cm
 
Last edited:
ook op Beta en Benelli normaal gesproken.

de ontstekingen houd je makkelijk uit elkaar btw

de rechterkrukaskeerring is doorgaands niet lek ,en ook zal ie dan echt niet gaan lekken zoals jij beschrijft..

ook is het zo dat als een keerring lek is dat natuurlijk niet zomaar komt , dus zomaar een nieuwe erin stoppen is niet de juiste oplossing
 
idd 1x deed mijn oliepompje het niet doordat er gewoon een dikke laag vet achter zat, ik zou niet weten hoe dat kwam maargoed een pakking ertussen helpt ook al een stuk
 
Heb weer een vraagje, ik ben vandaag begonnen met het monteren van de handchoke en gaskabel op een Dellortho 21mm (black).
Het choke 'plunjer' ( http://www.scootparts.nl/CmsData/Artikelen/Fotos/13009872/13009872_mainimage_productDetailZoom_1.jpg ) loopt nogal stroef, het past wel maar bij het uitzetten van de choke blijft deze soms hangen.
De binnenkabel zelf loopt wel mooi soepel door de buitenmantel, hoe kan ik het beste het 'plunjer' smeren zodat deze ook soepel in de carbu beweegt?

Alvast bedankt
 
Hallo,
Mijn scooter heeft weer eens wat kuren.
Laatst had ik een stuk gereden en toen mijn scooter uitgezet, toen wou ik weggaan en toen startte hij maar na een minuut stationair draaien viel hij uit en hij start nu al een week niet. ik weet niet of het normaal is maar mijn bougie is echt pikzwart nu. maar hij vonkt wel.

Aerox
Dr70
17.5 DO PHVA
Sito +
Power 1 vario
Power 1 krukas

4,6 gram rollen
sproeier 75
trekveren malossi groen
drukveer malossi wit

MVG,
Bastiaan

Edit; Hij is voor de rest ontgrensd.
 
Last edited:
Nee, maar dat lijkt me ook niet nodig want ik heb deze setup net een maand ofzo. het leek mij aan de carbu te liggen. want mijn vader zei ook al dat een bougie niet zwart hoort te zijn.
 
Ik snap wel dat een bougie stuk kan gaan maar het probleem ligt volgensmij ergens anders dus dat kan je dan toch niet oplossen met een nieuwe bougie? Ik ga er trouwens wel een nieuwe ingooien maar daar los je het probleem toch niet mee op? heb trouwens nkg hittegraad 9

Edit; Er zijn op easyparts 5 verschillende hittegraad 9 bougies, welke moet ik dan nemen?
http://www.easyparts.nl/showarticles/0-4019-968-516-1139-528-2031/Bougies_Ngk.html

Edit; Ik moest trouwens op iemand wachten en ik had geen zin om hem weer aan te kicken
 
Last edited: