Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een probleempje met mijn Beta Ark,
Mijn remlicht doet het sinds gister niet meer.
Gister is het systeem van de elektrische start achter de varia kapot gegaan. Waarschijnlijk omdat ik DR70 er op heb.
Ik heb dus dat stekkertje achter op het blok losgetrokken zodat het niet werkt. Maar ik ben er dus gister achter gekomen dat ik geen remlicht meer heb. Vanochtend stekkertje er weer in gedaan maar mijn remlicht doet het nog niet.. er zitten 2 nieuwe remlicht schakelaars op van 2 weken en die werken nog, nu dacht ik dat het gewoon mijn achterlicht was maar dan zou mijn verlichting achter toch niet werken?

En kan ik dat systeem van elektrische start achter mijn vario eruit halen? Of moet ik dan een ring plaatsen?

alvast bedankt
 
Heel het elektrische start gedeelte kan je er gewoon uitgooien, maar die ruimte op de krukas moet je wel opvullen met een busje.
Als je je elektrische start loskoppelt verbreek je meestal ook de massa tussen frame en blok. Check je zekeringen eens, en zet eens 12v op je achterlicht zodat je zeker bent dat het daar niet aan ligt.
 
je achterlicht bestaat uit 1 lamp , maar 2 draadjes , 1 voor het remlicht , 1 voor gewoon licht ,als de ene stuk is doet de andere het vaak nog wel.

wat gebeurd er als je de stekkertjes van de remlichtschakelaar aan elkaar houd?

verder kun je doormeten of er stoom op de stekker staat voor het remlicht.
 
Wat is nu de beste variateur voor Minarelli welke nu op de markt is, of eerdaags op de markt komt.
Ik heb gehoord/gelezen dat de variateur van Polini, de Evolution 3 de absolute topper word op het gebied van variateurs. Wie kan dit bevestigen? En heeft men suggesties? Of welke vind jij de beste?
 
Dat is een wereld van verschil. Voor een straatscooter voldoet elke vario wel eigenlijk. Alleen de originele vario laat soms wat matigere prestaties zien. Een power1 of polini loopt bij sommigen net wat beter.

Ik heb zelf altijd gewoon met de originele gereden op een ontgrenst mina blok, wou prima. Bij een 70cc of een terugloper kan een andere vario wel nut hebben (één vd voorgenoemden)
 
Ik rijd nu namelijk met een hoogtoerige 50. Namelijk Stage 6 50cc vlinder. Mensen ga nou niet zeuren dat is vrijwel origineel is, want dat is het niet. Dit is sowieso een stuk sneller als originele 50. Maar ik wil waarschijnlijk wel een andere vario gaan halen, maar welke is echt de absolute topper? Ik rij nu namelijk ook met origineel, maar bij hoge snelheid wil hij nog wel eens kuren laten zien.
 
wat voor tecnigas? een TG2 bijv. is best goed.

ander vario zou ik er zowieso in zetten , maar geen overdreven dure omdat je daar gewoon niks aan hebt verder. de meeste duurdere vario's zijn vaak ook bedoeld voor gebruik met andere poelies.
 
Wat doet een Bidalot S1r op piaggio LC blok ?
Ik heb nu een Yasuni Z op mijn NRG Power en kan voor een prijsje een chroom bidalot s1r kopen. Is het de moeite om te wisselen, zijn er merkbare verschillen?
Cilinder DR 50, rest std.
 
Back
Top