Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

schuren?

zorg wel dat je choke en kabel niet in de bagger zit , bijv. door een spatbord over het wiel , ik zie wel vaker dat deze is verwijderd , of iig eraf , maar dat betekent wel dat alles wat op het wiel komt zoals water en modder ook op het blok komt , dus ook bij de luchtinlaat , over de carburateur..

en het is ook nog eens zo dat bij kou water over de carb voor andere problemen kan zorgen.
 
ook moet het carter schoon zijn!

maar kan ook gewoon zijn dat de variateur versleten is oid.

het gaat om het aantal km's wat je rijdt , een snaar zal gemiddeld rond de 5 a 6000 km af zijn..
 
ook moet het carter schoon zijn!

maar kan ook gewoon zijn dat de variateur versleten is oid.

het gaat om het aantal km's wat je rijdt , een snaar zal gemiddeld rond de 5 a 6000 km af zijn..

karter heb ik zelf schoongemaakt, zal niet veel schoner worden dan ie nu is.
hij is ong 8000 mee gegaan dus dat is wel goed?
maar wat moet ik precies afstellen? carb niet, rolletjes komen we niet meer bij omdat het tappeind op de as krom is. moet ik nog wat met die veertjes achter?
 
het is niet te zeggen hoe lang het precies meegaat , sommigen halen de 2000 niet eens en hebben al een snaar verleten , vaak genoeg meegemaakt , maar ook wel mensen die 15.000 met een snaar deden ..

de keren dat een snaar in stukken spatterd was er meestal iets aan de hand , zoals vario versleten , smerig carter/poelies , kapotte of versleten poelies , teveel warmte door bijv. te zware drukveer , te lichte rollen enz.

maar kan ook zijn dat een snaar door gebruik van een varioring zoveel in slijt op de vario dat een nieuwe snaar dit niet leuk vind omdat deze dan tegen een rand aan gaat lopen , daar waar de oude snaar niet verder meer omhoog ging .

tja , rollen zul je toch meestal wel bij moeten , omdat een nieuwe snaar 9 van de 10 keer opnieuw afgesteld moet worden..

kort gezegd , eerst alles even goedmaken voor je een nieuwe snaar erop zet.

wat voor as is krom dan? de krukas?
 
nee de assen zijn recht, alleen het draad aan de krukas is slecht, dus krijgen we de de voorste poulie er niet af. er zit idd een varioring in.

en hij wordt idd helemaal niet gesmeerd? het is een piaggio nrg/ntt
dan is dat het probleem, er is daar helemaal geen smering. op geen van bijde poulies.
maar is het noodzakelijk om met de rollen bezig te gaan? dat ie niet optimaal loopt zal me een worst wezen, maar hij moet wel redelijk rijden en niet over een maand weer stil staan
 
dat is logisch dat het niet word ingesmeerd , gaat een snaar slippen (door vettigheid dus) zal er wrijving ontstaan en dus veel hitte , dan is het zo gedaan met de snaar..

(beide is met ei btw)

tja , als ie goed loopt naar jouw mening kun je het zo laten , ik zou zelf gewoon de krukas willen vervangen omdat die ook op den duur los zal gaan lopen..

en dan ben je verder van huis...
 
Wie weet of TT92's met binnenbanden gereden kunnen worden? Gaat om meerdelige Skippervelgen, deze zijn niet te gebruiken met tubeless banden.

s2qordcieo.jpg


(niet mijn wiel)
 
Back
Top