This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
okee, hoe hard zal hij ongeveer gaan als alles onbegrensd is, hij kan dus tot de 12.000 touren weet jij dat ongeveer?

heeft am6 blokje. std haalt het ong 10 a 11000 toeren (ontgrenst) dat kan ie ook makkelijk aan.
je moet gewoon doorschakelen wanneer ie niet lekker meer doortrekt. zal vaak met std setup op de 9000 liggen. je kunt zonder problemen de 10000 voorbij.

zal goede 80 lopen. sommige wat meer sommige wat minder. welk bouwjaar precies?

edit: verder hoef je zeker je twv niet aan te passen ik reed std ontgrensd altijd 11-51. terwijl dat fabrieksaf bij mij 12-51 was. je kunt voor wel groter gaan dan std maar het is niet perse nodig en je zult wat aan trekkracht verliezen
 

het is een 2009 model, kan het ook 100 zijn?
alles is ontgrenst: CDI, Uitlaat, en Luchtfilter... natuurlijk ook de cockpit
 

 
Heb weer een klein vraagje, één van de ophangpunten (aan de cilinder) is een beetje naar boven gebogen, waardoor er een spleetje zich vormt tussen cil en flens.
Hoe kan ik het beste mijn flens recht krijgen? Ben beetje bang om er met een hamer op te gaan meppen aangezien het een vaste flens is en ik mn uitlaat niet wil verneuken
Alle tips zijn welkom
 
in de bankschroef , maar niet vast zetten!! , dan op de flens laten leunen , de uiteinden op de bekken van de bankschroef en met een hamer recht slaan , dan wel even vastdraaien en met een vlakke vijl vlak vijlen.
 
Daar zat ik ook al aan te denken, maar mn pa zei dat de lassen snel kunnen breken aan de flens. Zal het morgen eens proberen, zou verhitten van de flens helpen?
Alvast bedankt
 
Daar zat ik ook al aan te denken, maar mn pa zei dat de lassen snel kunnen breken aan de flens. Zal het morgen eens proberen, zou verhitten van de flens helpen?
Alvast bedankt

om hier nog even op te reageren , als je het voor elkaar krijgt om zo'n las af te breken ben je of een beul of een rasechte sloper , zelfs met grof geweld zal de las niet scheuren , en vooral omdat het maar dun materiaal is wat je recht wilt maken , het gaat dan ook niet voor niks scheef zitten..
 
Hallo,

Ik wil graag een digitale (fiets)teller op m'n Aprilia SR zetten.
Maar nu zit ik dus met dat ik wel m'n originele stuurkappen etc wil houden.

Heeft iemand een tip voor welke fietsteller ik zou moeten kiezen (ervaring?) en hoe ik deze het best zou kunnen bevestigen?

Alvast bedankt
 
oke...

een fietsteller?

gok eens hoe hard je daar op rijd?

300 ofzo?

een fiets heeft +- 18 inch velgen en jij ?

het zal nooit kloppen zelfs niet in de buurt van komen en is zo kapot...
 
dat is ie ook wel gemiddeld...

je moet de wielmaar instellen , daardoor gaat ie automatisch goed staan..

ik weet niet wat voor SR je hebt maar sommige types hebben behoorlijk goeie tellers wel!