This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
Een varioring zit OVER de variobus heen geschoven, andere ringen zijn opvul ringen en moet je laten zitten!

Geloof dat de bocht van de uitlaat van een 25 km/h Peugeot Horizontaal ERG smal is, waardoor er gewoon helemaal geen power in zit. Oplossing is een vervanginsuitlaatje (sito plus of ixil ofzo).

Maar als je de varioring eruit haalt zal die ook wat harder moeten gaan.
 
Ik geloof het wel ja, die zit achterop de vario geschroefd met 3 boutjes, die los halen, het bovenste ''dekseltje'', daaronder zit een plaatje die haal je eruit, en dan schroef je het dekseltje weer terug, of je laat hem weg.
 
Hallo,

Moet de carburateur weer loshalen morgen i.v.m. vuil erin.
Nu geloof ik dat er een andere sproeier in moet maar ben momenteel helemaal de draad kwijt of ie nou hoger of lager moet.

Aprilia SR met Bidalot CT1
Sproeier 74 op DO 12mm, standaard luchtfilter met Malossi sponsje.

Ik heb nu dus dat hij redelijk goed stationair loopt, al moet ik soms net eventjes gas bijgeven als de scooter goed warm is.
Als de scooter warm is trek hij ook gelijk een stuk minder.

Heb ook al even met choke lopen spelen tijdens het rijden, en dat laat hem alleen maar iets langzamer lopen, dus dat lijkt me goed?

Graag tips/suggesties
 


wat voor SR? min verticaal? min hor? Sr2000? Piaggio?
 
luchtstelschroef op 1,5 , gasnaald in het midden , std uitlaat onbegrensd is 72 sproeier , met snelle uitlaat 76. je kunt dus proberen met 72 maar 76 kan ook prima zijn.

het moet zo zijn dat ie s'morgens op de choke moet starten , en dat ie vrijwel direct terug moet , dat je na een paar seconden lopen al weg kunt rijden en warm kan het zijn dat ie iets gas moet geven.

als ie warm niet goed loopt kan de sproeier te groot zijn ,maar 1 maatje te groot zorgt er niet voor dat ie warm zoveel minder goed loopt , dit moet je zoeken bij de drukveer , rollen , trekveer en v-snaar en vario , dit moet WARM goed zijn , koud is niet zo interresant omdat je niet lang koud rijdt.. en vario en v-snaar moeten in zeer goeie conditie zijn , de meesten hebben nml helemaal niet door dat de vario eigenlijk gewoon versleten is , en als leek zijnde zien ze dit gewoon niet , maar het kan wel vrij grote problemen met afstellen geven.
 
Heb er momenteel een 72 in zitten, trekt wel een stuk harder. Maar heb het idee dat dat ook komt door de nieuwe luchtfilter spons.
Lagere sproeier is omdat ik de scooter zelfs bij -10 niet hoefte te choken. En het rijd op dit moment prima dus hopen dat het zo blijft
 
Klein vraagje he,

Voorvork van een elystar en een vivacity, zit daar nog enig verschil in?
Ik heb namelijk op een site een kroonstuk gezien voor een elystar en voeg me af of ik die in een viva kan zetten, dan kan ik hem ook iets verlagen
 
Heb ook een vraagje, heb vandaag een 2dehands ontsteking gekocht, maar daar zat geen spie'tje bij.
Heb ik die spie nodig voor een standaard ontsteking of dienen zulke spie'tjes enkel maar ter vervroeging van de ontsteking?
Zoja, is er een standaard maat van spie'tjes want ik kan ze enkel vinden per type motorblok ipv per type krukas.
Alvast bedankt
 
wanneer moet ik schakelen?

Beste mensen mijn tzr is volledig ontgrenst:
Luchtfilter, cockpit, uitlaat, cdi.
Maar moet ik nu nog steeds schakelen bij de 9000 touren of hem door de 10000 jagen wat lastig gaat?
en dan in zijn zes tot de 12000 touren??
Weten jullie het?
Groetjes Joey