Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij heeft fiber ook een langere levensduur maar denk dat de buigzaamheid
ook met dikte te maken heeft 0,3-0,4mm maar ja carbon is vrij stug al van haar eigen toch?
Levensduur is dus het verschil
Thnx
 
goedeavond

na eenige tijd rondkijken op het forum en de search ook al te hebben gebruikt, nog niet het antwoord gevonden dus hier maar even proberen.

ik heb een zip sp laten we daar eerst maar even mee beginnen :P
daar heb ik laatst de varioring van verwijderd, dat waren bij mij 2 dunneren ringetjes??

maar nu is mijn vraag heb ik wel de juiste ringen verwijderd, deze ringen zaten over mijn glijbuis.
dus nu zit de v-snaar gwn regelrecht op de glijbuis zeg maar.

miss dat iemand mij wat meer zekerheid kan geven over ofdat ik het wel of niet goed heb gedaan.

de ringen waren bijde ongeveer 2a3 mm dik

alvast bedankt

bas

niemand?
 
Als ze OVER je glijbus zaten (en niet ervoor of erachter) dan waren het begrenzers ja. Je topsnelheid moet nu omhoog zijn gegaan. Waarom het er twee zijn ipv 1 dikke weet ik niet, zal wel iemand geen dikke meer op voorraad hebben gehad oid

Wesking: gaat het om een sprinter? zoniet dan zie ik niet echt hoe je filter tegen je uitlaat aan kan komen?
 
Last edited:
Als ze OVER je glijbus zaten (en niet ervoor of erachter) dan waren het begrenzers ja. Je topsnelheid moet nu omhoog zijn gegaan. Waarom het er twee zijn ipv 1 dikke weet ik niet, zal wel iemand geen dikke meer op voorraad hebben gehad oid

oke thanx, wist het door alle verschillende verhalen die ik las niet zeker meer ofdat ik het nou goed had gedaan :P

ja mijn topsnelheid is wel iets naar boven gegaan maar niet heel erg veel, ik moet zoiezo mijn rolletjes en of trekveren even vervangen want hij maakt nu eerst heel veel toeren voordat die wegrijd
 
als je zuigertjes nog goed er uitzien lekker terug duwen
en als je iets wel roestig zijn gewoon opscheuren en dan dat ze tog mooi egaal zijn en dan vet er aan en dan lekker terug doen
alleen als ze helemaal verkaaid zijn dan andere kopen.
(uitwendige maar op meten en vragen naar die maat.)

ik zelf heb ook een vraag een maat van mij heeft een beta ark minarelli AC
en daar moet de prop uit zijn origineele uitlaat met welke sproeier kan ik dat het best combineren en moet ik dan tog ook de druk en trek veren veranderen?
alvast bedankt
ps low buget!!!
Ja, opschuren was ik van plan. Maar als ik toch een revisiesetje nodig ben voor dat rubbertje doe ik dat meteen. Helaas kan ik dat rubbertje niet vinden. Gaat om dat rubbertje voor de remvloeistof, bovenaan de klauw. Zo'n afdichtingsrubbertje, heel klein. Kan hem nergens vinden..

Dus als iemand er toch nog eentje kan vinden, of heeft liggen zou dat geweldig zijn.
 
als je zuigertjes nog goed er uitzien lekker terug duwen
en als je iets wel roestig zijn gewoon opscheuren en dan dat ze tog mooi egaal zijn en dan vet er aan en dan lekker terug doen
alleen als ze helemaal verkaaid zijn dan andere kopen.
(uitwendige maar op meten en vragen naar die maat.)

ik zelf heb ook een vraag een maat van mij heeft een beta ark minarelli AC
en daar moet de prop uit zijn origineele uitlaat met welke sproeier kan ik dat het best combineren en moet ik dan tog ook de druk en trek veren veranderen?
alvast bedankt
ps low buget!!!
 
Als je alleen ontgrenst en je doet de sproeier 2 of 4 maten omhoog (62 -> 66, 68 bijv) zal je redelijk zitten. Met wat geluk hoef je aan variomatic gebeuren niets af te stellen als dat nu in orde is. Hooguit een halve gram meer of minder rollen
 
Als ze OVER je glijbus zaten (en niet ervoor of erachter) dan waren het begrenzers ja. Je topsnelheid moet nu omhoog zijn gegaan. Waarom het er twee zijn ipv 1 dikke weet ik niet, zal wel iemand geen dikke meer op voorraad hebben gehad oid

Wesking: gaat het om een sprinter? zoniet dan zie ik niet echt hoe je filter tegen je uitlaat aan kan komen?

Volgens mij is het bij een Zip altijd 2 losse dunnere ringetjes :P Bij de 4takjes is dat namelijk ook zo.

Misschien dat je als je nét iets harder wil dat je er maar 1tje uit haalt, dat je het een beetje kunt regelen.

Op sich geen slecht idee maar wij halen ze der altijd gewoon allebei uit :P
 
Ik heb vorige week een nieuwe overrange achterpoulie(fixed&torque driver) aangeschaft,er zit een tube smeer bij van malossi zelf.
De inhoud van deze tube smeer is nogal veel,wat moet er (allemaal) gesmeerd worden?
Naaldlager,afgedraaide bus waar het over heen schuift,binnenkant vd torque driver waar de spiebanen in zitten,die 3 geleide pinnen,complete holle ruimte waar de naaldlager inzit vullen?
In de handleiding kon ik niets hierover vinden!
 
iemand die weet hoe de kabelboom loopt bij een yamaha bw's 2005? vooral het stuk vanaf de batterij, en de 2 kabels die van het blok komen

omdat mijn kappen niet zo goed passen nu

iemand een fototje ofzo? alvast bedankt!
 
hè mensen,

ik heb een klein vraagje:
als ik de elektrische choke van mijn cab af haal dan blijft hij stationair lopen en wil hij ong 20 km per uur rijden, maar als ik de elektrische choke laat zitten blijft hij moeilijk aan.....??????????

hoe kan dit??

al vast bedankt....
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top