Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

Als je een verkeerde erin draait merk je dat snel genoeg, draai jij er een te lange in, dan komt je zuiger tegen de bougie aan. Met alle gevolgen van dien.
Draai jij er een te kleine in, heb je kans dat hij wel aanspringt, maar goed lopen zal het niet.

Dat eerste merk je in ieder geval meteen..
 
ik heb een puch maxi en ik heb er nu een tandwiel verhouding opzitten van 17-voor en 45-achter als ik er een kleiner achtertandwiel op zet.. trek ie dan beter op?
en als ie dan beter optrekt verlies ik dan mijn topsnelheid?
 
nee dan trek je langzamer

achter kleiner is hogere top
voor kleiner is harder optreken

en als je harder optrekt zal je top lager zijn,
 
Last edited by a moderator:
Niemand die weet hoe je je overrange achterpoulie moet smeren/invetten???

Ik doe meestal de spiebanen ff vet erin smeren en waar de gleiders in zitten ookw at vet.... Meer is er ook niet nodig geloof ik.... gewoon een lekkere klodder, je kan beter te veel dan te weinig hebben....
 
Ik doe meestal de spiebanen ff vet erin smeren en waar de gleiders in zitten ookw at vet.... Meer is er ook niet nodig geloof ik.... gewoon een lekkere klodder, je kan beter te veel dan te weinig hebben....

Ik heb al een uitleg gekregen (helaas niet van hier) en het is idd ook wat jij aangeef,schrok toen ik de hoeveelheid smeervet zag maar heb begrepen dat je er wel 50 poulies mee kan invetten.
Toch bedankt!
 
waar zit de luchtstelschroef bij een vivacity?
is dat die door dat gaatje in je luchtfilter?
en welke sproeier hoort er in te zitten?
helemaal std. behalfe een lazer uitlaat(onbegrenst) en de varioplaat is er uit.
gaat nu maar 60/65 namelijk.

oowh en nog een vraagje.
ik krijg mn achtervelg er niet af.
de ventiel is kapot en wou hem ff naar de maker brengen.
dus hoe krijg ik hem er af. heb die grote centrale moer al los.
of zal ik hem gewoon met velg op de scoot er heen brengen?

alvast bedankt.
 
Last edited:
Die schroef door je luchtfilter is de staitonair schroef.

Er zit misschien wel een luchtschroef op maar soms kun je die bij een peugeot niet stellen, omdat die dus al goed staat.

Voor je achtervelg:

Achterrem even losdraaien, dan lukt het vaak wel.
 
Is het normaal, als je op een heuveltje staat omhoog, of op de dijk omhoog..
dat die dan gewoon niet voorbij de 15km ph komt met optrekken ?
of is dit een fout in mijn trekveren.. normaal trekt die wel gewoon goed nml
 
Is het normaal, als je op een heuveltje staat omhoog, of op de dijk omhoog..
dat die dan gewoon niet voorbij de 15km ph komt met optrekken ?
of is dit een fout in mijn trekveren.. normaal trekt die wel gewoon goed nml
Dat is niet normaal, dat je de top niet helemaal haalt met een gewone scoot/brommer is normaal. Misschien slipt je koppeling of snaar.
 
Heb ook een klein start-probleempje met mn sf2,
als m'n scooter een beetje warm is en zet hem dan uit en na 10 min weer probeer te starten (zowel kick als elektrisch) duurt het heel lang voordat hij aan gaat(rond de 3min). Maar als die een uur heeft stil gestaan start die meteen meestal na 1 kick of e-start. Waar kan dit aan liggen?
 
Ik heb een vraagje, Ik ben laatst gevallen met me scooter. (zip sp 2000) Alleen hij is gespoten in een witte kleur parelmoer. En op me zijkappen aan de rechterkant heb ik kapschade. Heeft iemand nog adviezen hoe ik het weer netjes kan krijgen doormiddel van spuiten, en wat voor lak en misschien ook wat het ongeveer zou gaan kosten. Het gaat om 1 zijkap.

Alvast bedankt;)
 
ha eindelijk:D
Mijn scooter is van 2004 maar heb hem pas een half jaar.
het gebeurde na een maandje toen wilde ik ff wat ophalen was 3 min weg ong. en toen kon ik lekker 3 min kicken en 3 min klooien met e-start.
Er zit nog een standaard sproeier in. heb alleen een andere uitlaat (vervanging voor standaard uitlaat maar wel terugloop) std rolletjes zitten dr nog in.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top