Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.

Advertisement - register to remove this

naald lager naar de klote gereden, net de as opgemeten * diameter* en was nog mooi rond en ook eigenlijk niks aan te zien , piston pen was wel beetje bol en krom, verder heb ik nog met magneetje alle naaldjes uit me carter zitte vissen en nog na gespoeld, net weer een dr 70 gekocht en gemonteerd en rijd nu weer

ik heb een torque driver van malossi gekocht voor me aerox, maar ik heb gehoord dat er 2 verschillende spiebanen op zitten.
Klopt dit of zijn ze allemaal het zelfde? En hoe kan ik herkennen welke anders is dan de ander want met het oog zie ik eigenlijk 0,0 verschil.

alvast bedankt ;)

Dat valt niet te zeggen tenzij jij 100% zeker weet dat hij uit 2005 is.

In het jaar 2005 moesten namelijk alle scooters op kenteken en werden als bouwjaar 2005 vermeld.

Je scooter kan dus ook evengoed uit 2002 komen.

Het is in ieder geval wel een 12mm, maar dat kan een Dell'Orto of een Gürtner zijn.

Je stuurt een link van een lijst van alle luchthappers die ze hebben.

In ieder geval moet je eentje voor Piaggio hebben, maar ik raad je aan gewoon een originele te nemen. Die zijn van de beste kwaliteit, en Piaggio is niet zo duur in onderdelen ;)

Hey Scooter Forummers,

Ik hoor mensen wel eens praten over carburateurs, en dan komt toch weer steeds het woordje 'overkill' terug.

Als iemand dan een 24mm bijv op een 50cc zet word er gezegt: dat is overkill.

Maar mijn vraag dus: wat houd dit overkill nou precies in?

Scooter loopt er helemaal niet mee?
Scooter krijg je niet afgesteld?
Verbruikt meer, maar je gaat niet sneller?

Wat houd het nou PRECIES in?

Groetjes,

Tinus.

juist die prestaties zullen niet meer toenemen na mate de doorlaat groter wordt..
anders zou je er geen 32mm op kunnen zetten en super hard kunnen rijden..

Status
Not open for further replies.
Back