Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

ik heb een vraagje

ik heb een zip sp 2000, met een loe zx uitlaat erop.
daarme reed die 65 op de teller, nou heb ik er laatst mijn varioring uitgehaald want die zat er nog in.
maar hij rijd nou niet harder, wat hij tog zou moeten doen?
ik hoop dat iemand mij kan helpen
 
thanx voor de reactie

de prop is idd al uit dfe uitlaat verder heb ik nog niks veranderd, als alleen de varioring verwijderd.
hoeveel gram lichter moet ik ongeveer gaan zitten denk je en welke maat sproeier? ongeveer?

alvast bedankt
 
Heee, Ik ben een beetje bang aan het worden dat er straks iets kapot gaat.
Mijn scooterblok is totaal geviseerd door mij, krukas lagers, pakkingen en keeringen. Nieuwe DR70, loopt echt lekker. Alleen als hij warm (bij koud niet!) en hij draait stationair ratelt er iets in het carter. Ik dacht gelijk aan de lagers, maar deze zijn nieuw en volgens mij helemaal goed gemonteerd. Kan het iets anders zijn? Moet ik mijn blok weer openmaken of zal ik het maar negeren, hoewel het me dunkt dat het zeker niet hoort.
 
Hey, ff een vraagje

Wat is het verschil tussen een powerfilter en een luchtfilter?
Ik wil deze montreren ipv de standaart: http://www.easyparts.nl/showarticle...32-2305/Luchtfilter_Boxh5_Tnt_R_90°_Rood.html

Kan dit gewoon? of heeft iemand een beter advies? En ik neem aan dat hij dan opnieuw moet worden afgesteld?

Het gaat trouwens om een aerox.

:W

ik raad het af een powerfiltr te nemen tenzij je een zeer snelle scoote rhebt, anders verbruikt hij meer omdat de sproeier groter word terwijl je er niet zo veel van merkt.
niet doen dus
 
Het nut van een powerfilter op een straatscooter is nul, je moet er veel groter in sproeier door en hij wordt wat gevoeliger voor het weer. Het levert nul voordeel op. Het maakt ook nog eens meer lawaai waardoor je sneller van de straat geplukt kan worden, en je bent weer een bak tijd kwijt aan het opnieuw afstellen van de gehele carburatie.
 
ik raad het af een powerfiltr te nemen tenzij je een zeer snelle scoote rhebt, anders verbruikt hij meer omdat de sproeier groter word terwijl je er niet zo veel van merkt.
niet doen dus

Het nut van een powerfilter op een straatscooter is nul, je moet er veel groter in sproeier door en hij wordt wat gevoeliger voor het weer. Het levert nul voordeel op. Het maakt ook nog eens meer lawaai waardoor je sneller van de straat geplukt kan worden, en je bent weer een bak tijd kwijt aan het opnieuw afstellen van de gehele carburatie.

Heeft een van jullie dan misschien een linkje naar eentje die goed is voor mijn standaard aerox (volledig ontgrendst )?

Bvd 9||6
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top