Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

ten eerste zou ik fatsoenlijk olie gaan tanken , en niet van die tankstation bagger , daar gaat ie juist van roken ,en vol zitten met kool..

je ziet ook dat de bougie gewoon nat is van onverbrande olie..

luchtstelschroef moet je gewoon even dichtdraaien en weer 1,5 slag open , en zo laten staan , stationair stel je gewoon zo af dat ie blijft lopen zonder gas (warm)

de sproeier is ook aan de grote kant iid..

handig zou zijn als je even zou zeggen wat voor scooter het om gaat ,en wat voor carburateur..

Waarom laten staan op 1,5 slag open? Het hele punt van het schroefje is afstellen, niet?

Te groot? Waarom?

Verder is het een minarelli horizontaal blok met PHBn 12mm carburateur. Cilinder heeft btw fluitpoorten en het is luchtgekoeld. Geen idee wat voor cilider het is...
 
H

Hoe kom ik erachter welke rolletjes ik in mijn scooter heb?????

Stel ik heb 7,5 gram en hij trekt als hij warm is langzaam naar de
55 km en na de 55 weer snel naar de 75 km.

Hoeveel gram moet ik dan in mijn scooter doen???

6,5 gram of nog minder????

Voor mij is het ook al weer 10 jaar geleden dat ik een scooter heb gehad vandaar dat ik zelf ook niet zo heel veel meer weet van scooters.

En heb ik nog 1 vraagje : Hoe kan ik het beste de bout loskrijgen om
bij de rolletjes te komen ik had eerder een peugeot speedfighter en daar
zette ik een beitel tussen de tandwillen en zo draaide ik de bout los maar
nu heb ik een malaguti firefox en die bout zit goed vast.
Hoe krijg ik die het beste los??????

Mvg Firefox Junk
 
Waarom laten staan op 1,5 slag open? Het hele punt van het schroefje is afstellen, niet?

Te groot? Waarom?

Verder is het een minarelli horizontaal blok met PHBn 12mm carburateur. Cilinder heeft btw fluitpoorten en het is luchtgekoeld. Geen idee wat voor cilider het is...

nee ,dat denken heel veel mensen , maar je stelt er niet je hele carburateurafstelling mee af , het is een fijnafstelling die vrij weinig doet ,en 100% zeker dat het met 1,5 slag altijd goed loopt , dus loop er gewoon niet mee te klooien , 1 keer afstellen en klaar..

te groot? zie je dat zelf niet?
 
nee ,dat denken heel veel mensen , maar je stelt er niet je hele carburateurafstelling mee af , het is een fijnafstelling die vrij weinig doet ,en 100% zeker dat het met 1,5 slag altijd goed loopt , dus loop er gewoon niet mee te klooien , 1 keer afstellen en klaar..

te groot? zie je dat zelf niet?

Oh Ok. Ik merk altijd dat me gas reactie erg traag werd zodra ik hem op 1,5 slag zet. Vandaar dat ik altijd blijf draaien todat te reactie naar mijn mening goed is. Maar ik heb het je er wellis over zien hebben idd.

Op de foto is het niet goed te zien. Maar in het echt is die bruiner als op de foto. En voor de rest rijd het echt prima. Ik moet alleen wat aan die brommix doen idd. Ik zal hem van de week leeg halen, nieuwe benzine dan kan ik weer gaan afstellen. Wat voor olie en mengsel verhouding raad je me aan?
 
hallo,

kan een c16 overnemen voor goedkoop, maar zal dat beter rijden dan een shot ?

mn set up:
70cc polini (corsa)
17,5 mm
mallosie vario en koppeling
en dus gianelli shot

gr.

dit is een gietijzerencilinder als ik het goed heb, die maken meestal niet veel toeren en de C16 is een hoogtoerige pijp, wat mij betreft kun je beter je shot houden.
 
Oh Ok. Ik merk altijd dat me gas reactie erg traag werd zodra ik hem op 1,5 slag zet. Vandaar dat ik altijd blijf draaien todat te reactie naar mijn mening goed is. Maar ik heb het je er wellis over zien hebben idd.

Op de foto is het niet goed te zien. Maar in het echt is die bruiner als op de foto. En voor de rest rijd het echt prima. Ik moet alleen wat aan die brommix doen idd. Ik zal hem van de week leeg halen, nieuwe benzine dan kan ik weer gaan afstellen. Wat voor olie en mengsel verhouding raad je me aan?

als ie niet goed wil lopen met de luchtstelschroef op 1,5 slag moet je het ergens anders zoeken , als de scooter helemaal goed loopt ZOU je nog kunnen draaien maar meestal is dit niet nodig,

1:50 , met iets van Silkolene , sunoco , eurol , motul , dit zijn goeie olieen..
 
als ie niet goed wil lopen met de luchtstelschroef op 1,5 slag moet je het ergens anders zoeken , als de scooter helemaal goed loopt ZOU je nog kunnen draaien maar meestal is dit niet nodig,

1:50 , met iets van Silkolene , sunoco , eurol , motul , dit zijn goeie olieen..

Het draait allemaal prima met de luchtstelschroef op 1,5 slag. Enkel is de gasreactie veel trager als dan wanneer ik hem verder open draai.

Thanks.
 
Vraagje?
Hoe bepaal je het aantal mm vooronsteking? (pvl analoog)
Is er een formule voor,of wordt er een schatting gemaakt op bassis van setup?
Weet wel dat het met een stroboscoop wordt geperfectioneerd maar hoe zonder strobo?
En hoe weet ik of ik de juiste squish heb?
Ja door te meten met een stukje tin zover was ik al maar als ik bijvoorbeeld 0,4mm meet hoe weet ik of dat teveel,te weinig of juist goed is?
 
de squish waarde staat vast bij per cilinder. Hier kun je nog een beetje mee spelen als je aan het fine tunen bent.

Voorontsteking eigelijk idem. dit is per ontsteking een vaste waarde, die is vaak in het boekje te vinden. Daarna kun je er nog mee gaan spelen om het perfect af te stellen.
Dit kun je doen met een micrometer
 
M'n Piaggio Nrg heeft een 50cc en een Sito Plus uitlaat.

Ik wil de cilinder vervangen.. Mijn vraag is of 70cc Stage 6 goed is.

Mijn keuze zal zijn tussen 70cc Polini, 70cc Athena en 70cc Stage 6.

Tegelijkertijd wil ik ook de carberateur veranderen.
 
Hi.
Ik was bezig mijn voorvorkkeerring te vervangen, en ontdekte enkele roestplekken op beide binnenpoten.zijn deze nu rijp voor de sloop of is het goed opschuren en glad maken van deze plekjes goed genoeg? Ze zitten wel in het bewegingsbereik van de keerring.

bvd!
 
Uuhm ja heb beste is andere voorvorkpoten. Helemaal netjes ga je ze niet krijgen iig.
Nieuwe voorvorkpoten zitten rond de 60 euro geloof ik.

Miss kun je beter een setje 2e hands poten aanschaffen.
 
hoi
ik heb hier een aprilia rally
mina hori
70cc dr rpm
17.5 mm dellorto
shot
originele vario
hebo koppeling

sproeier weet ik ff niet uit me hoofd
4.3 gram rollen
rode trekveren (geen idee welk merk)
koppeling strakste stand
gele drukveer

probleem
hij komt vanaf stationair niet snel op toeren, en hij trekt pas vanaf de 40 kmph
iemand die een oplossing weet?
 
hoi
ik heb hier een aprilia rally
mina hori
70cc dr rpm
17.5 mm dellorto
shot
originele vario
hebo koppeling

sproeier weet ik ff niet uit me hoofd
4.3 gram rollen
rode trekveren (geen idee welk merk)
koppeling strakste stand
gele drukveer

probleem
hij komt vanaf stationair niet snel op toeren, en hij trekt pas vanaf de 40 kmph
iemand die een oplossing weet?

Eerst carburateur afstellen. Als die dip dan nog niet weg is moet je wat lichter in rollen probably.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top