Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

ff een vraagje, mn BW's gaat maar 55 ofzo met alles ontgrenst en een STAGE6 PRO (geen replica). hij zou toch wel harder moeten lopen, ik weet dat de vertanding heel kort maar 55 is wel een beetje langzaam.
misch andere rolletjes?
 
Ik zou zeggen, maak eens een topic aan. (want dit is voor kleine vraagjes bedoeld)
Zet daar duidelijk in wat je veranderd hebt, wat de rest van je setup is. En wat je afstelling is, dus je rolletjes, sproeier, trekveren enzovoort.
 
hee,

heb weer even een klein vraagje, ik hoorde dat als je harder dan 80 met je scooter gaat dat je frame het niet aan kan, heb zelf een sr en rij ong. 100/110 kan dat veel kwaad ?

en ik moet kooi(lagers?) om de zoveel tijd schoonmaken/vervangen had ik ook gehoord, klopt dat ?

gr.
 
niet teveel luisteren ;)
allemaal onzin wat je aankaart..

je frame gaat niet zomaar krom van snel of hard rijden.. eerder van snel optrekken want dan komen er de meeste krachten op..
maar een frame trekt echt niet zomaar krom ofzo :)

lagers moeten zoiezo om de zoveel tijd vervangen worden, dat is bij een snelle scooter niet anders dan bij een standaard scooter..
belangrijk is een goede smering (olie).
 
hallo ik heb een kappen set deze foto
en hiervan is het spatbord helemaal kapot en een grote scheur in de voorkap en een hapje uit ( iemand had honger ?) maargoed

ik wil dit laten repareren en een ander spatbord in dezelfde kleur stelling laten spuiten
aan hoeveel centjes moet ik denken als ik dat wil laten doen
en hoeveel kan je zelf doen als ervaren beunhaas

ik wil graag de schaden repareren en niet de hele kappen set opnieuw spuiten aangezien het om een zeldzame set gaat, en het toch al moeilijk is om aan een setje kappen te komen

mvg
 
Hallo,

Ik heb een rieju rr (am6)

Nou krijg ik m moeilijk gestart sinds er een prop in de uitlaat zit! Ook loopt ie niet meer mooi stationair! Wat is de oorzaak hiervan? (prop gaat er weer uit na een testritje op de rollerbank)

Hij staat nu dus veelste rijk! Maar kan dat de oorzaak zijn van niet stationair lopen?
 
Hallo,

Ik heb een rieju rr (am6)

Nou krijg ik m moeilijk gestart sinds er een prop in de uitlaat zit! Ook loopt ie niet meer mooi stationair! Wat is de oorzaak hiervan? (prop gaat er weer uit na een testritje op de rollerbank)

Hij staat nu dus veelste rijk! Maar kan dat de oorzaak zijn van niet stationair lopen?

Denk dat je het zelf al gezegd hebt hè, je sproeier is gewoon te groot.
Resultaat, krijg teveel benzine en heeft de neiging om te verzuipen.

Je zou hem iets harder stationair kunnen laten lopen, maar denk dat je daarmee weinig succes hebt. (Zal niet veel beter lopen).
 
Hallo beste mensen ik heb 1 vraagje

Ik heb zins een maandje een Malaguti Firefox.

Mijn vraag is: Als de scooter koud is trekt hij goed snel op en trekt hij ook door naar de 70/80 kmph.

Maar als de scooter een beetje warm begint te worden dan trekt hij juist weer heel langzaam op naar de 55 en voorbij de 55 trekt hij wel weer.

Weet iemand waar dat aan kan liggen alvast bedank voor de reacties.
 
wss aan je carb afstelling en door het winter weer, als e hem bij de dealer hebt gekocht vraag dan even of ze hem af kunnen stellen
zoniet :
iets rijker afstellen
en scooter afstellen als ie dan dus warm is
 
wss aan je carb afstelling en door het winter weer, als e hem bij de dealer hebt gekocht vraag dan even of ze hem af kunnen stellen
zoniet :
iets rijker afstellen
en scooter afstellen als ie dan dus warm is
Ik heb hem via marktplaats gekocht dus ik weet niet wat er allemaal mee is gedaan hij loopt voor de rest goed alleen als hij warm is trekt ie voor geen meter maar ik zal ens effe kijken als hij warm is met afstellen (maar wat moet ik presies afstellen dan?)

En voor jou timothy ik heb ben zelf ook achter die kappenset gebeld ook via marktplaats maar hij stuurde mij een betere foto maar ik vind de schade nog wel wat ik heb op marktplaats ook een complete kappenset zien staan maar dan de maechtronic is ook een nieuw model voor 100 euro zonder schade dus je moet maar kijken wat je doet.
 
Mogelijk gewoon net iets te zware rolletjes Firefox Junk. Probeer dat eerst, een halve gram lichter, kijken of dat helpt. Anders de carburatie afstellen.

Timothy: een scheur in je kappen die niet "open" is zeg maar, dus geen gat, kan je aan de binnenkant van de kap dichtsmeren met een soort kit.. moet je even bij een autoschade zaak ofzo vragen, heb het ook eens laten doen, kostte me toen 15 euro ofzo, als je dat spul zelf koopt ben je misschien goedkoper uit of als je een kennis hebt. Je ziet de scheur dan mogelijk nog wel een beetje (ik heb de kap opnieuw gespoten dat scheelde veel), maar het kan in elk geval niet zomaar verder scheuren of afknappen.
 
Mogelijk gewoon net iets te zware rolletjes Firefox Junk. Probeer dat eerst, een halve gram lichter, kijken of dat helpt. Anders de carburatie afstellen.

Timothy: een scheur in je kappen die niet "open" is zeg maar, dus geen gat, kan je aan de binnenkant van de kap dichtsmeren met een soort kit.. moet je even bij een autoschade zaak ofzo vragen, heb het ook eens laten doen, kostte me toen 15 euro ofzo, als je dat spul zelf koopt ben je misschien goedkoper uit of als je een kennis hebt. Je ziet de scheur dan mogelijk nog wel een beetje (ik heb de kap opnieuw gespoten dat scheelde veel), maar het kan in elk geval niet zomaar verder scheuren of afknappen.
Hallo Lodewijk

maar ik weet niet eens welke rolletjes erin zitten hoeveel gram bedoel ik

hoe kan ik dat bekijken dan???
 
Hallo,

Ik heb een rieju rr (am6)

Nou krijg ik m moeilijk gestart sinds er een prop in de uitlaat zit! Ook loopt ie niet meer mooi stationair! Wat is de oorzaak hiervan? (prop gaat er weer uit na een testritje op de rollerbank)

Hij staat nu dus veelste rijk! Maar kan dat de oorzaak zijn van niet stationair lopen?

Gashendel gemonteerd! Wil maar niet starten! Ik ren m altijd aan, ik hoor k vonken en benzine krijgt ie ook zat! Maar hij komt niet op toeren! Wss door het verzuipen! Maar na het loskoppelen van mijn luchtfilteraanzuigrubber wilt ie nog steeds niet in toeren duiken!?

Terwijl die zonder prop prima draaide (zelfs zonder gashendel)

Wat kan ik nog meer doen? Hij moet 2x starten! 1x testen voor snelheid n 1x op het politiebureau
 
[IR]http://img.photobucket.com/albums/v173/Bounkass/IMG_1047.jpg[/IR]

[IR]http://img.photobucket.com/albums/v173/Bounkass/IMG_1048.jpg[/IR]

Kleine 4km op hoge snelheid gereden (bijna geheel vol gas), setup is zo goed als standaard en zgan, Sito Plus uitlaat, sproeier #75, NGK BR8HS bougie, zowel stationair schroef als luchtschroef zijn vlak met het buiteste rand, veel witte rook en (op het moment) brommix.

Meningen over mengsel? Het rijd namelijk...
 
ten eerste zou ik fatsoenlijk olie gaan tanken , en niet van die tankstation bagger , daar gaat ie juist van roken ,en vol zitten met kool..

je ziet ook dat de bougie gewoon nat is van onverbrande olie..

luchtstelschroef moet je gewoon even dichtdraaien en weer 1,5 slag open , en zo laten staan , stationair stel je gewoon zo af dat ie blijft lopen zonder gas (warm)

de sproeier is ook aan de grote kant iid..

handig zou zijn als je even zou zeggen wat voor scooter het om gaat ,en wat voor carburateur..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top