Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

Is je 'custom' 'background' wel goed? Denk dat die gewoon afwijkt van de originele..


Nee dat is het niet, ik weet wat mijn oude benzinestand was en hoe lang het ongeveer duurde voordat hij warm is.
Nu is er veel meer verschil tussen de benzinestand als ik hem net aan zet en wanneer hij al even heeft gelopen. Ook is hij een paar keer blijven hangen. Snelheid heb ik precies overgenomen van de oude. Ik ga hem er nu gewoon even opnieuw insteken hopen dat het dan lukt.

Dan hoop ik dat de benzine en warmte meter toch een beetje een goede indicatie geven. Maar net na een kwartiertje rijden was mijn warmtemeter al op de helft, normaal is hij na een halfuur net een centimeter omhoog ofzo.
 
Nee dat is het niet, ik weet wat mijn oude benzinestand was en hoe lang het ongeveer duurde voordat hij warm is.
Nu is er veel meer verschil tussen de benzinestand als ik hem net aan zet en wanneer hij al even heeft gelopen. Ook is hij een paar keer blijven hangen. Snelheid heb ik precies overgenomen van de oude. Ik ga hem er nu gewoon even opnieuw insteken hopen dat het dan lukt.

Dan hoop ik dat de benzine en warmte meter toch een beetje een goede indicatie geven. Maar net na een kwartiertje rijden was mijn warmtemeter al op de helft, normaal is hij na een halfuur net een centimeter omhoog ofzo.
Als jouw background precies hetzelfde is als de originele dan is er gewoon iets met je teller aan de hand, kan niet anders, of wel? :)
Probeer anders de oude background nog eens.

Over de temperatuur.. wanneer heb je dit voor het laatst gechecked? Want temperaturen verschillen nogal de laatste tijd.
 
Als jouw background precies hetzelfde is als de originele dan is er gewoon iets met je teller aan de hand, kan niet anders, of wel? :)
Probeer anders de oude background nog eens.

Over de temperatuur.. wanneer heb je dit voor het laatst gechecked? Want temperaturen verschillen nogal de laatste tijd.

Hm heb ik misschien een tijdje niet meer naar gekeken maar dan zou ik denken dat hij kouder is dan eerst, was verrekte koud net :p maar misschien werkte hij eerst niet en nu wel ofzo? :!
maar ik heb nu ook het idee dat mijn benzinemeter en temperatuurmeter wel beter gaan nu. Kan dat zijn dat dat gewoon bijtrekt na een tijdje? Ik heb niet gereden alleen een even contact gemaakt.
Ik weet zeker dat de background klopt, dus ik denk dat ik het aanwijzertje er gewoon niet goed op heb gezet. Ik ga hem zo even uit elkaar halen en kijken of ik heb beter kan terugplaatsen.
 
Zou eerst eens gaan rijden als ik jou was :)
Maar nu je zegt dat je nog niet gereden hebt, staat de snelheidswijzer 10km/u te hoog?
In dat geval kun je hem met beleid een stukje naar beneden drukken, mét beleid!
 
Bij een Zip SP (en andere zip modellen) heb je in plaats van een echte benzinemeter alleen een waarschuwingslampje.

Is het mogelijk hier een echte meter van te maken ?

Ik wil later een digitale teller in het originele tellerhuis verwerken en daarbij zoveel mogelijk functies aansluiten waaronder de benzinemeter. Gaat dit werken met een originele vlotter of moet er een andere in ?

Niemand ?
 
Zou eerst eens gaan rijden als ik jou was :)
Maar nu je zegt dat je nog niet gereden hebt, staat de snelheidswijzer 10km/u te hoog?
In dat geval kun je hem met beleid een stukje naar beneden drukken, mét beleid!

Ik heb inmiddels weer wat gereden en hij gaat niet harder dan 30 km/h. Komt dit misschien omdat ik hem te hard heb aangedrukt?
 
Nee volgens mij niet. Maar als ik nu 20 rij geeft hij wel gewoon twintig weer. Duurt trouwens wel veeel langer dan eerst. Maar als ik hem helemaal doorgedraaid zou hebben zou hij bij kleine snelheden helemaal niets weergeven toch?
 
Je verhaal wordt me er niet duidelijker op eerlijk gezegd. Trek die teller gewoon uit elkaar en draai aan het andere eind van de kabel (of aan je wiel als je die kant gemonteerd laat zitten) dan zal je vanzelf wel zien of hij heel strak gaat of dat de wijzer ergens tegenaan tikt ofzo..
 
Ik heb mijn achterrem per ongeluk uit elkaar gedraaid, dus de imbus(schroeven), helaas had ik de goede remblokken niet liggen, maar nu mijn probleem dat de remblokken er iets of wat los in de rem liggen en niet goed komen te liggen wat moet ik hier tegen doen?
 
@booster, wow... kan je per ongeluk bouten los gaan draaien? heeft je hand een eigen wil? xD

nee ff een grapje ik verwacht aan je post te zien dat hij ontlucht is...? en anders moet je er ff een schoevendraaier tussen stoppen zodat hij er makkelijk op past vastmaken en een paar x pompen...
 
Hey jongens,

Zit met een klein probleempje op m'n Aprilia SR (horizontaal blok).
Zit een Bidalot CT1 onder, en heb met het optrekken vanuit stilstand dat hij eerst hoog in de toeren gaat, tot na de 20 en dan voel je dat ie harder begint te trekken.

Nu vermoed ik dat ik andere trekveren nodig ben (zitten nu volgens mij gelen in van Malossi). Maar nu weet ik nou niet ik slappere, of iets sterkere nodig ben.

Ook ben ik van plan mijn Malossi Flyclutch te vervangen door een andere koppeling, denk dat het een Hebo verstelbaar word deze keer, want die Flyclutch is lastig af te stellen..

Graag ideetjes, suggesties en dergelijke :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top