Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.

Advertisement - register to remove this

Heb even een kort vraagje, sinds ik een zijstandaard op m'n SR heb gezet merk ik dat hij in het begin best wel erg stottert. Als ik hem 's nachts rechtop in de schuur laat staan heb ik dat niet.
Carburateur is gewoon standaard met standaard spruitstuk.

Dus als iemand een ideetje heeft waarom dit komt, of hoe ik het eventueel kan verhelpen, dan is dat welkom :)

Heb even een kort vraagje, sinds ik een zijstandaard op m'n SR heb gezet merk ik dat hij in het begin best wel erg stottert. Als ik hem 's nachts rechtop in de schuur laat staan heb ik dat niet.
Carburateur is gewoon standaard met standaard spruitstuk.

Dus als iemand een ideetje heeft waarom dit komt, of hoe ik het eventueel kan verhelpen, dan is dat welkom :)
Originele carb / spruitstuk?

buddy wil niet meer open :(

Hoi,

Ik heb een grand retro new vision en mn buddy wil niet meer open! Heb er al op geduwd, geslagen en heen en weer mee geschud, maar hij gaat maar niet open! Please, kan iemand me helpen?

Betreft: Aerox

ik heb nu std cil + yas r
ik wil eigenlijk dr70 + std uitlaat gaan rijden

ik heb hier wat vraagjes over:

*std aerox uitlaat vs sito plus? (ik heb std nog liggen)
*ik rijd nu 9-10k toeren, dit wordt denk ik minder met een dr70 icm std uitlaat dus dit is minder belastend voor me scooter? (krukas etc.)

*me afstelling is nu 78 sproeier(12mm)/gele drukveer/Oranje trekveren/5,0gr. rollen Blijft deze afstelling ongeveer gelijk?

ik heb overigens een stage 6 vario en een stage 6 koppeling.

Betreft: Aerox

ik heb nu std cil + yas r
ik wil eigenlijk dr70 + std uitlaat gaan rijden

ik heb hier wat vraagjes over:

*std aerox uitlaat vs sito plus? (ik heb std nog liggen)
*ik rijd nu 9-10k toeren, dit wordt denk ik minder met een dr70 icm std uitlaat dus dit is minder belastend voor me scooter? (krukas etc.)

*me afstelling is nu 78 sproeier(12mm)/gele drukveer/Oranje trekveren/5,0gr. rollen Blijft deze afstelling ongeveer gelijk?

ik heb overigens een stage 6 vario en een stage 6 koppeling.

Zowel toeren als afstelling zal niet super veel van elkaar afzitten. Een originele uitlaat is ongeveer hetzelfde als een sito plus, dus lekker de originele houden. 70cc en std uitlaat loopt naar mijn ervaring erg lekker, erg veel koppel maar toch een vrij lage topsnelheid.

@roompje88, ken de scooter niet maar zit er aan de voorkant niet gewoon een pen van het scharnier?

Zowel toeren als afstelling zal niet super veel van elkaar afzitten. Een originele uitlaat is ongeveer hetzelfde als een sito plus, dus lekker de originele houden. 70cc en std uitlaat loopt naar mijn ervaring erg lekker, erg veel koppel maar toch een vrij lage topsnelheid.

@roompje88, ken de scooter niet maar zit er aan de voorkant niet gewoon een pen van het scharnier?

en hoe zit het met me betrouwbaarheid van me scooter ik rijd al 2 jaar met yasuni r op hoge toeren...

me teller staat op 35k, dit is dus vrij veel... maar ik rijd met dr70 + std uitlaat minder toeren denk ik. dus minder belastend?

Met een Yasuni R maak je niet echt hoge toeren maar goed.

OT:

Bij een Zip SP (en andere zip modellen) heb je in plaats van een echte benzinemeter alleen een waarschuwingslampje.

Is het mogelijk hier een echte meter van te maken ?

Ik wil later een digitale teller in het originele tellerhuis verwerken en daarbij zoveel mogelijk functies aansluiten waaronder de benzinemeter. Gaat dit werken met een originele vlotter of moet er een andere in ?

Ik wil graag mijn snelheidsmeter/dashboard loskrijgen, en het allerlaatste schroefje wil niet loskomen. Het is een inbusschroef, die dolgedraaid is. Heeft iemand enig idee hoe ik hem los kan krijgen??

Hier een fotootje van de schroef, ik krijg er met een waterpomp geen grip op hij is te klein.

http://img441.imageshack.us/img441/6965/img0704f.jpg

Ik hoop dat iemand kan helpen!

Edit: het is me inmiddels gelukt met wat hulp

Last edited:
Ik wil graag mijn snelheidsmeter/dashboard loskrijgen, en het allerlaatste schroefje wil niet loskomen. Het is een inbusschroef, die dolgedraaid is. Heeft iemand enig idee hoe ik hem los kan krijgen??

Hier een fotootje van de schroef, ik krijg er met een waterpomp geen grip op hij is te klein.

http://img441.imageshack.us/img441/6965/img0704f.jpg

Ik hoop dat iemand kan helpen!

Edit: het is me inmiddels gelukt met wat hulp

Ik heb inmiddels mijn snelheidsmeter opengekregen en alle aanwijzertjes erafgehaald voor een custom background. Allemaal prima gelukt, enige probleem is nu die aanwijzertjes goed terugplaatsen. Mijn temperatuurmeter en benzinemeter zijn aardig gelukt, maar mijn snelheidsmeter geeft 10 km/u te weinig aan.

Heeft iemand een tip hoe ik deze goed terug kan plaatsen?

Ik heb inmiddels mijn snelheidsmeter opengekregen en alle aanwijzertjes erafgehaald voor een custom background. Allemaal prima gelukt, enige probleem is nu die aanwijzertjes goed terugplaatsen. Mijn temperatuurmeter en benzinemeter zijn aardig gelukt, maar mijn snelheidsmeter geeft 10 km/u te weinig aan.

Heeft iemand een tip hoe ik deze goed terug kan plaatsen?
Is je 'custom' 'background' wel goed? Denk dat die gewoon afwijkt van de originele..

Status
Not open for further replies.
Back