Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

Dat klopt dan niet. Hebo vario's moet 17x12,3 in, maar 17x12 is ook goed.

Ik heb trouwens als je wil een zakje nieuwe rolhoesjes + die gewichtjes die er origineel bij zitten, laat maar iets weten als je er wat aan hebt.
 
Antwoord op me vorige vraag heb ik, maar nu heb ik een ander afstel probleem:

Mijn setup zover ik weet:

50cc gilardoni
Stage 6 koppeling
Hebo vario
Doppler uitlaat

Afstelling zover ik weet:

Rolletjes 5,25 gr
Sproeier 104
Drukveer Wit

Nu loopt de nog slomer en slechter dan toen ik een standaard uitlaat eronder had. De sproeier was toen 96, en rolletjes hetzelfde.

Ik had vandaag ook 4,6 grams rolletjes erop gezet maar toen liep die nog slechter.

Hij lijkt soms een beetje te verzuipen en komt die niet boven de 30, maar als ik dan even gas los laat, en hem rustig laat lopen en dan weer volgas geef is er niks aan de hand..
Hij liep met de std uitlaat minstens 80 op de teller, en nu maar 60..
Dus sinds die doppler uitlaat loopt het allemaal slecht..

Iemand enig idee hoe ik hem moet afstellen?
 
Last edited:
ten eerste vind ik het raar dat je met een allejezus grote sproeier rijdt en vraag ik me dus af wat voor luchtfilter erop zit , als die er al op zit..

daarnaast moet je met zo'n uitlaat en cilinder toch wel een vrij zware drukveer gebruiken icm vrij lichter rollen , en zeker met een hebo vario ,een malossi gele drukveer met 3 gram rollen is vrij normaal met zo'n setup.. maar om goed af te stellen ben je gewoon een heleboel rollen en drukveren e.d. nodig , zoals malossi rood en geen , van 2,7 gram t/m 4,5 ongveer , in stappen van 0,5 minimaal..

een Hebo vario komt vrij precies , ook de plek van de shim kan veel invloed hebben net als de V-snaar , een Polini V-snaar loopt goed icm Hebo vario.
 
mijn setup

70cc metrakit pro vlinderpoort
malossi krukas
malossi vario
malossie koppeling
std onsteking
21 dellorto carburateur
powerfilter by twin air
piaggo blok onder sr aprilia, met wat voor sproeier zal ik beginnen ? 110? geschatte vermogen? alvast bedankt
 
beste mense hoe start ik een topic?
haha ik ben nieuw hier en weet niet hoe
ik had een vraag:
ik ga binnen kort een zip sp kopen en vroeg me af wat voor 70cc hier goed bij zou passen? ik moet elke dag 13 km heen en 13km terug rijden dus wil wel graag een betrouwbare scooter. ook vroeg ik me af wat voor uitlaat hier goed bij past en wat voor carb

Gr roelof
 
ten eerste vind ik het raar dat je met een allejezus grote sproeier rijdt en vraag ik me dus af wat voor luchtfilter erop zit , als die er al op zit..

daarnaast moet je met zo'n uitlaat en cilinder toch wel een vrij zware drukveer gebruiken icm vrij lichter rollen , en zeker met een hebo vario ,een malossi gele drukveer met 3 gram rollen is vrij normaal met zo'n setup.. maar om goed af te stellen ben je gewoon een heleboel rollen en drukveren e.d. nodig , zoals malossi rood en geen , van 2,7 gram t/m 4,5 ongveer , in stappen van 0,5 minimaal..

een Hebo vario komt vrij precies , ook de plek van de shim kan veel invloed hebben net als de V-snaar , een Polini V-snaar loopt goed icm Hebo vario.

Ok luchtfilter is gewoon origineel. Bedankt voor de info, maar ben er achter gekomen dat doppler uitlaten meestal voor standaard setupjes zijn?
 
@ ROELOFSE

het best kan je een dr70 nemen, goed en niet te duur. Met 17,5 mm carb.
Verder zal ik een sito+ uitlaat nemen, want als je elke dag 13 heen en 13 terug moet rijden, moet je niet teveel opvallen.

mvg
 
Oke opvallen vind ik niet echt een groot probleem omdat waar ik rij nooit politie komt. Dus is er misschien een snellere mogelijkheid dan de sito plus?
Is een stage 6 ook een goede cillinder of slijt deze te snel? een standaard zip sp heeft toch een 17.5 mm carb of niet?
Ik wil vooral graag dat de scooter snel trekt dus wat heb ik dan nog meer nodig?
 
@wesking

ik wil straks zoals je al hebt geleze een zip sp gaan rijden als ik dan een dr70rpm neem wat heb ik allemaal nog meer nodig zoals uitlaat, carb, vario, krukas, luchtfilter?
ik weet nog niet heel veel van scooters maar rij al wel lang in de cross. ik had ook gehoord dat een stage 6 cillinder goed was?

Mvg roelof
 
Ik kan je vertellen dat de dr70 erg snel trekt mits goed afgesteld! Laagtoerig dus veel power onderin bij weinig toeren! En dus een vrij lage top! Ook de slijtage bij deze cilinder is goed! Erg slijtvaste cilinder dus!
 
Zijn verschillibde stage6 cilinders! Vind ze niet echt denderend alleen de racing maar die slijt onder je reet vandaan!

Wat heb je nodig?

Nieuwe krukas (goedkope voldoet!)
Carbon plaatjes in je membraan (is niet voor snelheid maar om te voorkomen dat het zooitje vastloopt)
17,5 of 19mm is prima!!
Luchtfilter zou ik std houden! Is makkelijker afstellen!

Vario zou ik std houden!! Piaggio vario is goed!

Uitlaat is wat jij wilt! Uitlaat die goed lopen op die setup zijn de yasuni R en de gianelli shot! Ik zelf had een bidalot ct1 op m'n dr70rpm heel onopvalebd en heel veel power onderin!
 
bedankt! denk dat ik dit maar is ga proberen.
alleen denk dat ik onderdelen zoals de cilinder en uitlaat maar 2de hands ga kopen want 400 euro is wel weer een hoop geld voor mij haha.
oja nog 1vragje is een andere koppeling niet handig voor wat extra acceleratie?

Gr
 
Stage 6 racing is alu met vlinderpoort en slijt dus alsnog als de pest want is hoogtoerig! Om daar elke dag 30+ km mee te rijden is teveel van het goede! + zo een setup heeft de nodige kennis en veel geld nodig!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top