Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.

Advertisement - register to remove this

zoiezo heeft de TEAM replica een ovale uitlaatpoort met fluiterpoorten.

Een gewone team heeft vlinderpoort.

De team replica is niet zoon speciale cilinder. Tussen de stage6 pro en racing in zoiets.

Ook heeft de team replica een vaste binnenkop en de ander een losse.

De speed replica daar integen is wel een stuk sneller.

Verder wil ik neit zeggen dat fluiterpoorten meteen langzamer zijn.
Evo 2 en prorace zijn ook gewoon snelle cilinders....

Maaruh..... Iemand die de waarde van een polini Selletra weet? (gewoon nieuwstaat)

En wat was ooit de nieuwwaarde?

Even voor de duidelijkheid. Het gaat om de POLINI selletra :P

Zoals sommige misschien weten ben ik hard gevallen met de brommer: een rieju RR

Nou is het stuur krom en komt er een nieuw stuur, maar daar wil ik ook een nieuwe indeling op!

Gashendel (want die ik nu heb loopt al een tijdje niet soepel)!!!
En hevels!

Welke zou ik het beste nemen? Want er is zoveel verschil allemaal en wat wel/niet past!

Ook lijkt het me niet verstandig om snelgas erop te zetten aangezien het om een vrij snelle brommer gaat en ik dus het gas goed wil kunnen doseren!!

Bedankt voor de hulp!

snelgas vind ik dat je best goed kan doseren...
verder je kan ook normale gashandles kopen ter vervanging van het origineel,
remmen moet je gewoon kopen welke er op passen, en welke je mooi vind, er zijn geen betere oid, misschien wat makkelijker vastpakken maargoed veel merk je daar niet van.

Mvg,

Dat gaat niet passen, die zijn namelijk voor in een Hebo vario of in Suzuki/Morini motoren.

Jij moet gewoon 15x12 rolletjes hebben mits je een originele Minarelli vario hebt. Bij variateurs van een ander merk kunnen ooit ander formaat rollen in zitten.

Status
Not open for further replies.
Back