Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

Nouja het gaat erom, ik wil een 28mm op een 70cc laag toerig hebben.
En ik hoor dus verschillende verhalen.

Sommige zeggen dit gaat niet lopen.
Sommige zeggen dit gaat alleen meer verbruiken tov 21mm.
Sommige zeggen dat je hier juist wel in prestaties mee omhoog gaat tov 21mm.

En dan komt er ook nog overkill voorbij..

Dat het meer verbuikt is een feit natuurlijk, en gaat tenslotte meer benzine doorheen.

Ik snap het dus even niet meer.

Wat ik altijd dacht/heb gedacht:

Des te groter de carburateur, des te sneller de cillinder gevuld word, des te sneller je gaat.

-

Maar nu word er dus weer gezegt, je verbruikt alleen maar meer maar je gaat niet sneller.

Hoe kan dat dan?
 
17,5 of 19 zal volstaan @ laagtoerige, daarboven is de vermogenswinst nihil en het verbruik vele malen hoger! Ook is het zo moeilijk afstellen met die enorme carb dat het wss minder lekker gaat lopen!
 
Er zit geen inlaat op het blok, en wil er verder geen geld aan spenderen met ander tuning spul.

Maar ik moet dus toch een hele nieuwe inlaat.

Zowieso komt er een VL13 & Powerfilter.

En ik wil dan graag het maximale eruit halen, en kan toevallig voor goedkoop een OKO 28mm Keihin Replica kopen.

Vandaar..

En afstellen maar ik me geen zorgen om, dit doet Heiko. ;)
 
zoiezo zijn de replica carbs vaak erg moeilijk af te stellen.

het zal ook te maken hebben met wat de cilinder vraagt, je kunt er wel meer in duwen maar als het niet nodig is werkt het niet..
anders zou je met een DR even hard kunnen als met een 7T bijvoorbeeld?
 
Ja dat snap ik uiteraard.

Maar Heiko heeft dus een beetje zitten kijken naar het blok, en voor het maximale kwam hij met de OKO 28.

Maar ik ben dus zelf ook een beetje aan het twijfelen eraan...

Ik bedoel, Heiko weet wel wat die doet neem ik aan?

Maar ik hoor dus weer van alles, en dan komen de vragen. :P
 
Heb gister m'n yasuni hmr2 weer ontgrenst na politie keuring en m'n luchtfilter weer erop gezet.... Nou is opeens de powerband enorm hoog geworden! Tot de 10k trekt ie voor geen meter en daarboven is ie niet in bedwang te houden (trekt in z'n 3 @ 60-70 nog voorwiel omhoog) wel loopt ie iets te rijk.... Kan het daardoor komen? Of is het wat anders?

Setup:

Am6
Roze top 80
21mm sproeier 92
Hmr2
Vl6 membraan
 
Last edited:
Even een kort vraagje, remklauw blokkeerde dus eraf gehaald en remblokken waren helemaal versleten. Spul al besteld, maar nu ben ik het rubbertje kwijt van de remklauw (het afdichtingsrubbertje)
Is er ergens een revisiesetje MET dat rubbertje? Zag wel een of Josdijkman, maar daar zaten weer geen zuigertjes bij.

Op Easyparts vind ik ook wel wat, maar door al die verschillende maten zie ik door de bomen het bos niet meer.
Iemand een tip?
 
als je zuigertjes nog goed er uitzien lekker terug duwen
en als je iets wel roestig zijn gewoon opscheuren en dan dat ze tog mooi egaal zijn en dan vet er aan en dan lekker terug doen
alleen als ze helemaal verkaaid zijn dan andere kopen.
(uitwendige maar op meten en vragen naar die maat.)

ik zelf heb ook een vraag een maat van mij heeft een beta ark minarelli AC
en daar moet de prop uit zijn origineele uitlaat met welke sproeier kan ik dat het best combineren en moet ik dan tog ook de druk en trek veren veranderen?
alvast bedankt
ps low buget!!!
 
Oké dit is echt kut!!! Door mijn nieuwe uitlaat kan m'n std filter met geen mogenlijkheid meer! (taille pijp komt er tegen!) dus ik heb 2opties... Een giga gat boren en die dichten op m'n std filter! (maar die ga ik nooit lucht dicht krijgen!)

De andere optie is om de twinair die ik hier heb te tunen! Maar hoe?

Doelen: zo min mogenlijk geluid en zo goed mogenlijke demping!

Zelf dacht ik eraan om het twinair vol te douwen met filterelementen en een metalen plaatje ala 1-2mm aan de zijkant van het filter! (dus alleen bovenkant open)

Ik haat powerfilters!
 
varioring

goedeavond

na eenige tijd rondkijken op het forum en de search ook al te hebben gebruikt, nog niet het antwoord gevonden dus hier maar even proberen.

ik heb een zip sp laten we daar eerst maar even mee beginnen :P
daar heb ik laatst de varioring van verwijderd, dat waren bij mij 2 dunneren ringetjes??

maar nu is mijn vraag heb ik wel de juiste ringen verwijderd, deze ringen zaten over mijn glijbuis.
dus nu zit de v-snaar gwn regelrecht op de glijbuis zeg maar.

miss dat iemand mij wat meer zekerheid kan geven over ofdat ik het wel of niet goed heb gedaan.

de ringen waren bijde ongeveer 2a3 mm dik

alvast bedankt

bas
 
kun je niet ergens een soort van bak maken waar de filter in uitkomt?
soort van buddy filter idee?

Dat gaat niet lukken aangezien ik geen buddy heb! Wel kan ik ergens onder m'n zadel een bakje kwijt!

Is het een idee om een slang van de carb richting die bal te doen? En die bak vol te proppen met filterelementen? En dan 5 gaatjes ofzo in die box boren?
 
Bij carbon had ik gelezen, mocht het in je blok terecht komen dan wordt het helemaal verguist/verbrijzelt zoiets en dus niet heel schadelijk.
Correct me if i'm wrong.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top