This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

 
hm dan zal ik wel ff kijken of iemand er nog 1 heeft liggen voor minder dan 60 euro ( net weer als ik geen geld heb gaat da ding weer naar de klote)
 
naald lager naar de klote gereden, net de as opgemeten * diameter* en was nog mooi rond en ook eigenlijk niks aan te zien , piston pen was wel beetje bol en krom, verder heb ik nog met magneetje alle naaldjes uit me carter zitte vissen en nog na gespoeld, net weer een dr 70 gekocht en gemonteerd en rijd nu weer
 
ik heb een torque driver van malossi gekocht voor me aerox, maar ik heb gehoord dat er 2 verschillende spiebanen op zitten.
Klopt dit of zijn ze allemaal het zelfde? En hoe kan ik herkennen welke anders is dan de ander want met het oog zie ik eigenlijk 0,0 verschil.

alvast bedankt
 
Dat valt niet te zeggen tenzij jij 100% zeker weet dat hij uit 2005 is.

In het jaar 2005 moesten namelijk alle scooters op kenteken en werden als bouwjaar 2005 vermeld.

Je scooter kan dus ook evengoed uit 2002 komen.

Het is in ieder geval wel een 12mm, maar dat kan een Dell'Orto of een Gürtner zijn.
 
Je stuurt een link van een lijst van alle luchthappers die ze hebben.

In ieder geval moet je eentje voor Piaggio hebben, maar ik raad je aan gewoon een originele te nemen. Die zijn van de beste kwaliteit, en Piaggio is niet zo duur in onderdelen
 
Hey Scooter Forummers,

Ik hoor mensen wel eens praten over carburateurs, en dan komt toch weer steeds het woordje 'overkill' terug.

Als iemand dan een 24mm bijv op een 50cc zet word er gezegt: dat is overkill.

Maar mijn vraag dus: wat houd dit overkill nou precies in?

Scooter loopt er helemaal niet mee?
Scooter krijg je niet afgesteld?
Verbruikt meer, maar je gaat niet sneller?

Wat houd het nou PRECIES in?

Groetjes,

Tinus.
 
Dus even simpel gezegt:

Je verbuik gaat veel omhoog, maar je wint er erg weinig mee?
Echter gaan je prestaties altijd wel wat omhoog? (zit natuurlijk wel een limiet)
 
juist die prestaties zullen niet meer toenemen na mate de doorlaat groter wordt..
anders zou je er geen 32mm op kunnen zetten en super hard kunnen rijden..
 
Status
Not open for further replies.