This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #6

Status
Not open for further replies.
Dan zul je toch denk ik snel eens per week of eens per twee weken hem moeten onderhouden.
Zowieso altijd droog maken.

Anders blijft hij gewoon niet mooi, en raad ik je aan lekker een niet chrome pijp te kopen.
Of een sito plus, hier zit een beschermende zwarte lak laag overheen.

Die schuur je eens per jaar op, en je spuit hem weer zwart.
 
ja idd een sito of zo odnerhoud je wat zodat die niet doorroest en om de tijd spuit je hem weer netjes zwart.

mijn ciao rijd nu 28.8 km/u echte gemiddeld op een afstand van 12 km met veel lange wegen dus klopt wel ongeveer (wiskunde e =p) en heb geen km teller dus zo reken ik dat dus uit via formule.

Ik had berekend weer met een formule die ik van me vader gekregen heb (ingenieur), dat als ik me 70mm poulie vervang door een 65 ik +/ 31.23 km/u ga rijden gemiddeld over die afstand (70mm poulie x +/ 29 delen door +/ 65 mm poulie. Kan dit? die formule heeft eigenlijk al altijd geklopt dus ik denk dat dit ook weer zo zal zijn. Maar ik zie een andere uitlaat niet zitten (ouders) dus ik kan nog iets kleiner gaan in poulie denkk (optrek is gewoon nog goed en zeker als ik er groene trekveertjes in ga doen.
 
Wtf, met onderstaande setup en een twinair powerfilter, ging ik kijken voor de sproeiermaat, deze is 88!!! Wtf? En bougie is goed koffie bruin! Maar ga std luchtfilter weer monteren en moet dus kleiner in sproeier, maar wtf 88, iemand die dat kan uitleggen?
 

Dat lijkt me niet op gaan bij een verbrandings motor, je zit immers altijd met het vermogen, en een kleinere poulie vereist meer vermogen om je wiel rond te krijgen.
 
maximaal haalbaar!!

ok ff een gewoon vraagje voor de verandering


yamaha aerox

50 cc ( lc )
volledig ontgrenst.
technigas rs70

wat is haalbaar , mits goed afgesteld

( ik weet alweer zo'n vraag maar toch )
 
Vandaag iets heel geks, terug vanuit school, moest ik 3x (!) keer kicken, normaal 1x kicken enh hij leeft, en ook toen ik hem eenmaal aan had, echt zacht geluid en als je een beetje gas gaf kwam ie niet weg, 10 sec later deed hij het gewoon weer prima, is er iets kapot of kan dit gewoon zo af en toe?
 
regen was niet flink maar gewoon een beetje, zag wel op buienradar dat er flink wat over nederland ging kwa neerslag. Naja bedankt voor het idee het zal idd de regern wel zijn geweest, morgen is kijken wat hij dan doet.

Net wat eerder je contact omgedraaid, heel licht verzopen dus. Ook met de vochtige lucht -> luchtfilter element beetje vochtig. Als het geen ernstige vormen aanneemt, niet druk om maken.

Of juist dat het wat kouder is buiten nu, daardoor net wat lastiger start maar is het eigenlijk nog veel te warm voor..
 

En je moet een beetje verstand van honen hebben. Anders is de cilinder onderaan bv meer uitgehoond als in het midden of bovenaan. Dikwijls nauwkeurig opmeten dus. En niet met een shuifmaat maar met een binnenmicrometer.
 
Advies is dus om het gewoon lekker te laten doen, zovaak moet je een cillinder toch niet honen.
En dan weet je zeker dat het goed gedaan word.

Of zeg jij, met een beetje inzicht en goede meet apparatuur moet het prima lukken?
 
Status
Not open for further replies.