This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #6

Status
Not open for further replies.
Opvoer vraagje

ik heb mn earox binnen.

met std 50 cc cillinder volledig ontgrenst
maar wil er een yasuni r en power1 vario onder zetten met
ik schat tussen de 4.2 en 4.5 gram rollen.

wat zou dan de top ongeveer zijn..?


En ik wil eerst de vario halen voor dat ik een maand later de yasuni r ga halen (dit ivm met maandeijkse lasten en investering in de scooter )
heb er nu alwel een standaard look gianelli reverse onder zitten,

is dat mogenlijk en verbeterd dat mijn prestatie ook tijdelijk....?

m.v.g

Stefan
 
Met de P1 vario zul je alleen gelijdeker toeren draaien, ga je niets harder van.
En een R gaat net zo hard als een Reverse.

Allebij zonde van je geld dus.

laat ik het dan zo zeggen ik heb een standaard uiterlijk gianelli uitlaatje .

ik lees op veel forums dat p1 vario weldegelijk helpt in top en trekkracht (mits goed afgesteld) niet veel maar wel iets tussen de 5 en 10 km/u vandaar mijn vraag .

alles ontgrenst loopt die nu van mij 65 ongeveer met dat standaard uiterlijk gianelli uitlaatje dus mijn vraag is .

als ik met yasuni r of technigas trek uitlaat ( wat een goede replica is )
en p1 vario ga rijden en goed afstel hoe hard loopt die dan mits goed afgesteld.
heb namelijk filmpjes gezien van mensen die boven de 80 reden met die setup op std 50 cc maar wel ieder filmpje weer andere top vandaar .

graag een reactie.


m.v.g
 
Zoiets hangt compleet van je afstelling af.
Een P1 vario laat zich makkelijker afstellen, daarom denken mensen dat je er harder door gaat.
Maar dit komt 99 % door een foutieve afstelling van de originele vario.
Je zal misschien wel iets pietsie harder gaan, maar dat is 5 km of minder.
Dus niet eens noemenswaardig.

Verder zal ik moeten weten welke uitlaat je nu precies hebt, je kan wel zeggen standaard look, maar daar zijn er meerdere van.

Met een Yasuni R, goed afgesteld, zul je in ieder geval 80-85 gaan.
En dan heb ik het niet over wat jou teller aangeeft, want 90 % van de scooter teller blaat onzin.
Dus ECHTE km/s.

Sommige tellers (Aerox kwaal bijv) geven 100 km/u, terwijl je eigenlijk maar 80-85 gaat.
 
die p1 kan je beter zien als een soort "vervang"vario. prestaties verschil gaat echt miniem zijn... of je originele moest echt versleten zijn natuurlijk.
ok dat is dan duidelijk dan laat ik die gewoon zitten.

dan wordt het dus yasuni r of technigas trek . aangezien ik van 90 % van de mensen hoor dat die erg veel op elkaar lijken alleen qua prijs echt erg verschillen.

uitlaat die er nu onder zit is een standaard uiterlijk gianelli smile

thats all meer kan ik er niet van maken lol

en hij loopt nu 65 ongeveer weet niet precies,
want er zit een tnt sport-stuur op zonder digitale teller .

dus graag nog een reactie wat ik daar nog uit kan halen .


voor zover alvast heel erg bedankt
 
Last edited:
ik heb een Twin air power filter! nou met dit slechte weer enzo, en de zanderige paden waar ik over rij... slijt de boel VEEEEEL sneller

nou wil ik iets over de filter heen zodat ie minder/geen zand hapt!! maar wat kan ik eromheen doen?
 
ik heb een Twin air power filter! nou met dit slechte weer enzo, en de zanderige paden waar ik over rij... slijt de boel VEEEEEL sneller

nou wil ik iets over de filter heen zodat ie minder/geen zand hapt!! maar wat kan ik eromheen doen?

panty kouse .

maar toch ben ik geen fan van power filters .

het helpt niks behalve het geluid dan .

persoonlijke mening lekker met originele filter blijven rijden
 
@El-Toro: Das van DHC .

Mijn ervaring met een andere vario is wel degelijk dat je top omhoog gaat. Scheelde bij mij 10km/h, meerdere scooters deden hetzelfde. Heb het dan over minarelli scooters.
 
Oeps, heb over 'Aerox' heen gelezen.
Mijn fout, verder ook geen ervaring met Mina, dus weet niet of het daarbij wel zoveel scheelt.

Bij Pia helpt het iig geen zak. (minimaal)
 
@El-Toro: Das van DHC .

Mijn ervaring met een andere vario is wel degelijk dat je top omhoog gaat. Scheelde bij mij 10km/h, meerdere scooters deden hetzelfde. Heb het dan over minarelli scooters.

heb je dan de p1 ook getest? zoveel verschil merk ik hier niet hoor tov ontgrenst origineel. dacht dat die p1 tegenwoordig ook wat minder goed was afgewerkt.
 
Een vuilniszak?

Wat denk je van je normale filter monteren, want als je er iets omheen gaat maken, dan haal je ook de werking van je powerfilter weg.

Ik heb de normale filter niet meer, en weet ook niet of die nog past aangezien ik nieuw spruitstuk + 21mm dell'orto heb...

panty kouse .

maar toch ben ik geen fan van power filters .

het helpt niks behalve het geluid dan .

persoonlijke mening lekker met originele filter blijven rijden

denk dat een beetje geluid onder een schakelbrommer geen kwaad kan!
maar k denk dat het wel uitmaakt op mijn setup, niet dat ik zo'n high end setup heb, maar het is iig verre van std!
 
Wesking, als ik jou was zou ik toch weer een origineel filter monteren.
Anders misschien zo Malossi powerfilter, met zo plastic kap eromheen.
Maar dan haal je weer de werking van je power filter weg..

Of iets van gaas ofzo eroverheen.
Maar dat is niet ideaal.
 

maar ik denk niet meer dat die past....

wel zag ik bij iemand een halve fles om de powerfilter heen zitten, (gewoon met ruimte ertussen enzo) maar dat die zorgt dat het meeste er niet inkomt vanaf de zijkant, want mijn filter ligt helemaal bloot aangezien ik amper kappen heb, en er niets tussen mn achterband en de filter zit....
dan zou ik tog eventueel een halve fles eromheen kunnen maken en dan daar wat gaten in boren?
 
Status
Not open for further replies.