Kleine vraagjes topic #6

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Ooi mense:P
Ik merk de laatste tijd dat me Sr heel slecht kan starten, ik denk dat als ik hem morgen ff start dat ie dat wel in 1keer doet.
Maar soms als ik gwn een rondje heb gereden en em stationair laat lopen en je geeft dan vol gas zakt ie weg en val gewoon uit??? en dan kan ik letterlijk 200x kicken met choke (sowieso volgas) enzo.

Zou het me bougie kunnen zijn?
Want die is ong een jaar oud
Hij zei dat dat komt omdat er een veel te grote sproeier in zit. Namelijk 78, en dat is te groot voor een std blok met sito ontgrenst

Dat kan heel goed zijn, dan verzuip je hem namelijk als je stationair laat lopen en valt hij uit.
En je bougie gaat vet slaan, en met de tijd kapt je scooter er dus gewoon mee.

Dan kan je het bougietje even schoonmaken, en je kan weer rijden.
Maar beter is gewoon de juiste sproeier monteren.

Dat kan heel goed zijn, dan verzuip je hem namelijk als je stationair laat lopen en valt hij uit.
En je bougie gaat vet slaan, en met de tijd kapt je scooter er dus gewoon mee.

Dan kan je het bougietje even schoonmaken, en je kan weer rijden.
Maar beter is gewoon de juiste sproeier monteren.
Aha, zal ik dan maar (op advies) beginnen bij 62?
En hoe maak je je bougie schoon?
Gewoon ff met een doek of een borstel?

vreemd dat hij het gisteren dus niet deed. :) ook niet na het laden.

komt idd nog nieuw accutje in maar denk dat ik dat beter na de winter ga doen. of mezelf eerst een druppelladertje aanschaffen.

@ toro waarom begin je zo laag? zoveel kost een sproeier toch niet? begin gewoon paar maten lager dan dat de sproeier die erin zit. als je een 12mm gutner hebt dan zal je zo rond de 68 zitten als alles standaard is.

Ga eens naar 74 en zie of dat wat uitmaakt. Anders kan je ook nog met de gasnaald spelen als het alleen met 78 goed loopt, maar onderin niet. Die moet je dan wat lager zetten waarschijnlijk (clipje hoger)

Dat hij dat heeft lopen vertellen op het forum is zijn probleem, maar normaal kun je niet zien of iemand wel of geen rijbewijs, verzekering, etc heeft.
Dus vind ik dat je hem alsnog gewoon advies kan geven.
Verder is het natuurlijk gewoon stom, maarja.

Bougie maak je schoon met een bougie borsteltje, beetje staalwol, of iets dergelijks.
Kan ook natuurlijk een staal borstel, maar kijk uit dat je bougie niet beschadigd.

Ja maar ik heb ook een broer:!
Vandaag had ik:
Bougiesleutel
Bougie
Sproeier 74 (€2 euro?!)
En een zuigerstop.
Gekocht

maarja ik vond dat ie niet echt gewelig reed
Morge zet ik er weer 78 in en kijk hoe dat weer rijd ofzo:P

Per stuk wel ja.
Je hebt ook afstel setjes, dan ben je eenmalig 15/20 euro kwijt en dan heb je bijvoorbeeld gelijk van sproeier 60 tot 80, in stappen van 2 dan. (60-62-64, etc)

Per stuk kosten ze meestal 1.50-3.00 euro.
Afhankelijk van het type dat je nodig hebt, en wat de bromboer voor prijs hanteerd.

wat is nou 2 euro, dan neem je wat minder bier in het weekend en je hebt het er al weer uit

ik heb ook wel is 8 euro betaald voor een sproeier (bij een dealer zonder webshop)

Ik probeer altijd gewoon met wat er nu in zit, houd hij enorm in (gelijk bwoaapen), koop ik gelijk 10 maten grotere sproeier. En vanuit daar ga ik weer kijken wat ik moet hebben. Mja, hier zit nou eenmaal een dealer redelijk in de buurt, plus heb auto en citta tot m'n beschikking..

Status
Not open for further replies.
Back