Een tijdje terug had ik al iets gepost over het lekken van kvs bij mijn reservoir(aerox)
Als ik vol gas geef, dan gaat hij af en toe lekker, waardoor het reservoir dus leeg komt te staan, als ik dan ga rijden en in het reservoir kijk komt er geen kvs ingespoten vanaf de rechterkant. Dit lijkt mij echter onmogelijk want mijn waterpomp is nog geen week geleden gereviseerd.
Het kon een probleem zijn met de kop(pakking)/cilinder.
Ik heb een nieuwe cilinder + de kop is weer netjes gemaakt bij de dealer + er zitten overal natuurlijk nieuwe pakkingen tussen, en NOG lekt hij soms kvs.
De radiateur is NIET lek, lijkt me, want anders zou hij altijd moeten lekken.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Bijvullen hangt af van je rij gedrag, etc.
Gewoon elke 200 km even een beetje erbij gooien, weet je zeker dat hij goed blijft.
En ik raad Castrol Power RS aan.
Deze:
Is gewoon een andere samenstelling van mineralen en andere troep die in je olie zit.
Ze zijn beide goed.
Bij de BP verkopen ze degene die ik net postte, en een grijze fles, de scooter xtra.
Werken allemaal perfect, alleen de prijs schommelt een beetje.
En je zal waarschijnlijk semi en vol synthetische olie hebben.
Beste is vol synthetisch, maar semi volstaat prima!
mn rieju RR crosser, valt elke x uit bij het stoplicht als ie in de versnelling staat, en ik de koppeling indruk!
ook start ie niet goed en krijgt ie bij het starten te weinig benzine, dit probleem is er alleen als ie ff heeft stilgestaan!! hij start alleen met de choke!
iemand een idee of dit wat met elkaar te maken heeft en wat het dan wel is?
PS: vonk is prima, hoor hem starten maar dan wil ik gas geven en dan pakt ie m gewoon niet!
dank je Tinus voor je hulp, zo ben ik wat wijzer gevonden.. voor jullie misschien een simpele vraag, maar ik ben niet bekend met de techniek van zo een voertuig. bedankt voor je geduld om mijn vragen te beantwoorden.. groetjes.. Mark..