Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Zal wel door de kou komen want vandaag was het minder koud en startte hij gewoon met 1x kicken. Achja het zal wel, tegen de tijd dat de cilinder enzo echt op is komt er gewoon een pia blokje onder :)
 
Weet ik maar daar neem ik dan natuurlijk rustig de tijd voor he. Gebeurt sowieso ook pas als ik een auto heb, zodat ik niet meer afhankelijk van die scooter ben.
 
hoy, ik zou men peugeot speedfight willen verhogen door men vering te vervangen door een buis, ik vroeg me af hoe lang die dan zou moeten zijn.
Kwil hem het liefst op maximum hoogte.
Grtz Sky
 
Af en toe als ik kick, voornamelijk als hij een wat langere tijd in de kou buiten heeft gestaan, en ik wil kicken dan schiet me kicker door. Komt dit nou door de kou? Of is me ronsel misschien verbogen ofzo.
 
Als je deze neon-staafjes aansluit he http://www.euroscooters.nl/shop/neon-staafjes-lengte-kleur-blauw-p-11849.html

Dan doe je gewoon de + aansluiten op de + van de accu, en de - ergens op het frame toch ? En dan een schakelaartje er tussen zetten zodat je het aan en uit kunt zetten. Maar moet je dan een schakelaartje tussen de + of de - zetten ? Is zeer belangrijk dat het geen stroom verbruikt als het uit staat (weet niet of er iets aan stroom verbruikt word in dat schakelaartje?) omdat mijn scooter met een lege accu niet start !
 
Zo dus:

w5j7a.jpg


Dat blauwe balkje is het lampje natuurlijk, en het rode knopje met dat zwarte staafje is de schakelaar die ik heb meebesteld.

Of zit ik nu helemaal verkeerd ?
 
Ik geloof je best, maar kun je even uitleggen waarom dat dan veiliger is ? Sorry maar ben echt een leek met dat electrisch gebeuren, de rest lukt me allemaal wel maar dit niet haha.
 
I.v.m. kortsluiting. Bij een auto moet je ook altijd de - pool eerst los maken, omdat je kans hebt dat de plus pool welke je los maakt tegen je frame oid aan komt, waardoor je sluiting maakt en gezien er geen zekering tussen zit de bedrading kapot smelt of misschien zelfs wel brand ontstaat. Omdat het schakelaartje altijd het zwakke punt is, zou ik deze daarom tussen de - pool zetten.
 
Last edited:
Ok doen we dat :) Dat verhaal van die auto wist ik wel ja, had ik gehoord bij stage. Neem wel aan dat je de - pool bedoeld ? Omdat je in je vorige bericht ook - pool zei ?
 
Als je deze neon-staafjes aansluit he http://www.euroscooters.nl/shop/neon-staafjes-lengte-kleur-blauw-p-11849.html

Dan doe je gewoon de + aansluiten op de + van de accu, en de - ergens op het frame toch ? En dan een schakelaartje er tussen zetten zodat je het aan en uit kunt zetten. Maar moet je dan een schakelaartje tussen de + of de - zetten ? Is zeer belangrijk dat het geen stroom verbruikt als het uit staat (weet niet of er iets aan stroom verbruikt word in dat schakelaartje?) omdat mijn scooter met een lege accu niet start !

De - op de - van de accu.
De + naar een schakelaar, en dan naar de + op de accu.

+ is altijd de draad waar spanning op staat, dus deze dient onderbroken te worden.
 
Uhm hoe duidelijk moet ik zijn?
Er staat spanning op die draad.....
Als je de + aanraakt wanneer er spanning op staat, krijg je een op tuiter.
Als je de - aanraakt kan je nog doen wat je wilt..Zelfs een leuk dansje.
En dan komt er ook nog bij, dat hij ze accu niet wil laten leeg lopen.
Dus dien je de + te onderbreken, want daar loopt de stroom door.
De - voert de stroom alleen af.
Of het moet ook helpen om de - te onderbreken?

En verder heb je vaak schakelaars waar je beide draden kan onderbreken.
Kijk maar naar een bureau lamp schakelaartje.

Of zit ik helemaal fout en is dit alleen met soundboards, verlichting, huisbouw, etc, etc?
Dat de neon precies de omgekeerde wereld is?
 
Misschien dat ik er ook bij had moeten zeggen dat er een soort omvormertje bij zit ? Lijkt mij wel dat die stroom verbruikt, dus dan zet ik de schakelaar op de + , voordat de stroom dat omvormertje bereikt. Op deze manier word er dan denk ik niet onnodig stroom verbruikt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top