Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Ik heb net mijn Hebo NG gemonteerd op mijn am6 blok, maar nou komt de zuiger net niet helemaal tot boven in de cilinder, (ongev 1mm) hoort dat zo? is wel een bolle zuiger dus miss hoort het zo, (had bij mn stage6 racing @ mina hor wel dat de zuiger helemaal tot boven kwam...)

Nog een keer de vraag die ik al eerder stelde hier,

Welke uitlaat zou beter lopen op mijn MH?
Setup: Hebo NG 70
21mm DO
Zou een yasuni hmr/2 OF een Metrakit RK beter lopen?

Hoor het wel,

dit is alleen de hevel en een kabel..

het is volgens mij gewoon mogelijk om een handchoke te monteren op een Peugeot carb van een PHBN van Dell'orto , mits de chokeschuif dezelfde diameter heeft , dat weet ik niet 100 % zeker.

dat is dit setje , en je bent dan dus die hevel en kabel ook nodig.

waarom wil je dit eigenlijk?

Lijkt me fijner een handchoke, moet zo ontiegelijk vaak op die kickstart stampen voordat dat ding is aanslaat als hij in de kou heeft buiten gestaan op school. Hij is dan ongeveer -5 staat op de temp. meter.

Kan gewoon nog iets beter afgesteld worden, of je cilinder begint ovaal te worden of op te raken (vervang je zuigerveren bijv eens..)

Dan denk ik dat de cilinder op aan het raken is. Zit er ook alweer minstens 30.000 km op. Word over tijdje dus een nieuwe :winner:.

Daar heb je ook last van bij een handchoke hoor? :P
Ik denk dat je mengsel gewoon niet optimaal is.

In hoeverre ik dit kan afstellen denk ik wel, bougiekleur is ook gewoon perfect. Hij stottert of hapert ook nooit. Denk dat je dit op een testbank misschien nog wel kan zien, maar heb geen zin om daar 20-30 euro voor neer te leggen (dichtstbijzijnde is Twins in Nuenen). En bij Twins stellen ze hem ook verder niet af omdat het een Peugeot is, en daar sleutelen hun niet aan.

Zal mn vraag ff herhalen want vind het niet nodig om er een topic voor te openen....

Ik heb net mijn Hebo NG gemonteerd op mijn am6 blok, maar nou komt de zuiger net niet helemaal tot boven in de cilinder, (ongev 1mm) hoort dat zo? is wel een bolle zuiger dus miss hoort het zo, (had bij mn stage6 racing @ mina hor wel dat de zuiger helemaal tot boven kwam...)

21mm DO

Hoor het wel

Zal mn vraag ff herhalen want vind het niet nodig om er een topic voor te openen....

21mm DO

Hoor het wel
Als hij echt ver uitsteekt moet je ff een ophoogplaatje monteren voor de squish af te stellen.

Nu het toch over de zuiger tot aan de cilinder kop gaat heb ik nog wel een vraag hier over. Heb dit toen gehad met mn DR70 AC @ peugeot. Bij het plaatsen van de cilinder en de zuiger naar het bdp te hebben gedraaid waren er meerdere milimeters over aan de bovenkant. Ook een andere DR70 die ik heb geplaatst @ peugeot had dit zelfde probleem. Is dit normaal te noemen of zijn de cilinders gewoon niet goed uitgevoerd @ peugeot???

Status
Not open for further replies.
Back