Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

@Tinus, het gaat er om dat een schakelaar een zwak punt vormt (het gesoldeerde stuk), waardoor de kans veel groter is dat hij breekt dan de - draad. Als de - draad tegen je frame komt gebeurt er niks. Als de + draad breekt en deze komt tegen je frame maak je sluiting.
Verder is het zo dat een stroom kring rond moet zijn, dus je kunt zowel de + als de - kunt onderbreken, het resultaat is uiteindelijk hetzelfde.

Juist dat je een stroomkring moest hebben snap ik.
Maar volgens mij vebruik je nog wel stroom als je de - onderbreekt hoor..
Want hij loopt dan toch door je omvormer en buisje, alleen hij moet terug omdat de - is onderbroken.
Dat als je + draad een ijzer deeltje raakt, heb je gelijk in, maar als de draden gewoon goed bevestigt worden, zou het niet horen af te breken, of wat dan ook.

Maarja, Melv, je kan het ook even allebij proberen natuurlijk.

Klopt maar aangezien ik geen electroheld ben heb ik het eerst hier even gevraagd :) Bedankt voor de antwoorden. Ik zet hem dan gewoon op de + omdat ik de schakelaar op een plek zet waar geen ijzer in de buurt zit, dus mocht het ooit afbreken (wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt) kan er nog niets gebeuren :)

@spNk

Das Bullshit, elke elektrisch aparataat verbruikt een bepaald percentage stroom, ookal is het minimaal. Neem een tv, ookal staat die uit hy verbruikt tog een geringe hoeveelheid stroom/energie. Dit omdat je een aparaat nie 100% uit kan zetten zonder de stroom eraf te halen. Natuurkunde proefjes op de middelbare laten dit ook zien ;). Het is gering maar tog....

dat is met standby zetten ja , en alles wat een met transformators/ adapters werkt , niet met een simpel klein stroom kringetje met alleen ene schakelaar
dan is het heel simpel : uit = nix verbruiken

Alles wat een uitknop heeft, heeft een bepaalde weerstand, dus ook een uitknop, daar verliest hij gewoon energie op. zoals ik al zei is het gering in dit gevaal zeer gering aangezien het een kleine stroomkring is met weinig spanning (bijna gelijk aan niks dus). Maar hij heeft zijn antwoord geloof ik dusja ;)

er zit een verschil tussen een aan en uit knop en een schakelaar , een aan/ uit knop stopt de stroom doorvoer en een schakelaar verbreekt de verbinding d8 ik zo
dit is leuk :P ( sarcasme )

Last edited:
ik zit met een klein vraagje.
ik heb nog altijd de originele vario die het trouwens nog altijd goed doet maar de gewichtjes beginnen af te slijten.
nu heb ik nog een p1 vario (oud type) liggen alleen geen goede gewichtjes ervoor.
heb ik nu ongeveer hetzelfde aantal gram nodig als de orginele?
of moet ik toch zoon stage6 afstelgewichtjes kopen?

er zit trouwen 6,5 gram in die ik niet echt kan vinden in webshops ( 16 x 13 )

Volgens mij is het gewicht dat je daar nodig hebt wel ongeveer hetzelfde, maar er is niemand die je dit met 100% zekerheid kan zeggen. Blijft een kwestie van uitproberen.

net even bij de dealer geweest die had enkel RMS rolletjes van 6.3gr :) die toch maar gekocht en der net ingezet.
de gradenplaat was wel niet goed afgewerkt dus die ging er eerst niet op, na paar min warmstoken wel.
nou lijkt het of dat hij iets sneller optrekt en de top is ook gezakt met 5km maar dat vind ik niet zo erg.

bedankt voor even mee te denken =)

Ik heb gehoord dat het mogelijk is om een ZIP SP voorkap op een 'normale' ZIP te zetten.
Maar hoe zit het met het 'driehoekige gat' (rooster ofzo) midden in de kap? Hoort er nog wat bij wat daar in past ofzo? En waar zou ik zo'n kap (zwart glimmend) kunnen kopen? Gr.

Last edited:
Alles wat een uitknop heeft, heeft een bepaalde weerstand, dus ook een uitknop, daar verliest hij gewoon energie op. zoals ik al zei is het gering in dit gevaal zeer gering aangezien het een kleine stroomkring is met weinig spanning (bijna gelijk aan niks dus). Maar hij heeft zijn antwoord geloof ik dusja ;)
Als een stroom kring NIET rond is kan het onmogelijk stroom gebruiken. Met een simpele schakelaar verbreek je de kring, en gebruikt hij _niets_.

Sommigen hebben hier idd niet helemaal goed opgelet op de middelbare school bij natuurkunde (of bij welk vak krijg je het). Stroom MOET rond, kan het dan niet dan doet het niks, ook geen 0,0001Kwh ofzo, gewoon 0. Dat is het hele principe van electriciteit. Als je een apparaat op standby zet is het apparaat nog gewoon aan, alleen doet het wat anders dan wanneer hij in gebruik is.

Anyway dit is inmiddels geen klein vraagje meer, als hier nog verder over gediscussieerd moet worden roep dan even dan verplaats ik dit allemaal naar het electro gedeelte.

Status
Not open for further replies.
Back