This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
PSCL. said:
Vraagje, hoe hard zal een Piaggio ZIP 2009 gaan als de vario ring er uit wordt gehaald?

Ongeveer 10-20 km harder dan standaard, verscheelt per scooter en per blok.
Verschillen zijn nihil, maar ze zijn er wel.
Ik ging met mijn Zip SP LC 2008 precies 60 op de teller, autoteller, en rollerbank.
En met mijn Zip AC 4 takt uit 2007 ging ik precies 59 op rollerbank.
Beide nieuw uit de winkel gekocht en bij aankoop gelijk de ring eruit gehaald.

Ga dus maar van 60 km/u uit!

spNk said:
2takt of 4takt?

Maakt niet zo heel veel uit hoor, als de scooter tenminste nog helemaal standaard is dan.
Zal je misschien 2-3 km schelen.
 
Gister 2 nieuwe kappen ontvangen, maar ik weet niet welke kleur ik ze zal doen, zwart laten of rood laten spuiten.

Wie heeft er tips?
(waren eerst rood, maar die kappen waren kapot dus nieuwe besteld maar weet niet zo goed welke kleur ik moet doen)

Hier met rode Z kappen

Hier met zwarte Z kappen + Nog een met zwarte kleur

Ps. Komt nog een nieuwe buddy bekleding op die in het midden rood is en aan de buitenkant zwart.
Dus welke kleur moeten de Z kappen worden?

Nog een optie: Z kappen zwart en dan het kleine kapje voor de buddy zwart maken.

Danku!
 
Okido, en dan gewoon zoals ze nu zijn of dezelfde kleur spuiten als de andere zwarte kappen. En dan kleine kapje voor buddy ook zwart?

Ik twijfel vies hard

Nog een kort vraagje:

Zit je membraan direct onder je inlaat? En hoe zie je of je membraan nog goed is?
En hoe zie je of je keerring(en) nog goed zijn? En dan niet via compressiemeter in je bougiegat want ik heb niet zo'n meter
 
Hee, ik heb nu me DR70 helemaal goed afgesteld, alleen zoals sommigen misschien nog weten heb ik (Op mijn std 12mm carb) nu sproeier 76 en luchtfilter buisje eruit (!!). Nu heb ik misschien een oorzaak bedacht. Kan het zijn dat, omdat ik mijn filtertelement heb gewassen met wasbenzine, dat het filter element dicht zit ofzo dat hij minder lucht doorlaat? Dat ik daarom zo klein in sproeier zit?

Hij blijft namelijk ook niet stationair draaien.
 
Hallo mensen, hoe kan je een gewone niet chrome uitlaat het beste onderhouden zodat je de kleur die hij heeft als je hem koopt het langst behoudt? Denk eraan om mijn uitlaat te gaan polijsten, maar heb in de praktijk gezien dat het mooie effect vaak snel verdwijnt
 
eey mensen,

kan je een race vario erin zetten als je gewoon een 50cc hebt onbegrenst?

alvast bedankt.

Ja kan prima, dan heb je een wat mooier toerenverloop


Als je hem netjes houdt, na het rijden, na een regenbui, en insmeren/inspuiten met een goedje, bijv. siliconenspray of chromepoets
 
Hoe check je of je keerring nog goed is?(variokant.)
En voor ontstekingkant:
Kun je je vliegwiel eraf halen zonder een vliegwieltrekker? Zo ja, hoe?

Want heb er niet één, maar verder wel heel wat gereedschap

Als je dan je waterpomphuis eraf haalt door die inbusjes los te draaien, loopt je kvs dan weg? Of hoe zit dat precies daarachter.

Gaat om een Aerox
 
Verschilt de zuiger van een DR50 met die van een originele cilinder?
Het gaat hier om mina verticaal ac.
Moest het te vinden zijn op de search, ik krijg tegewoordig error als ik iets op wil zoeken.
 
Ik heb even een vraagje, mijn vriendin heeft een Yamaha Axis, orgineel met sito+ uitlaatje, en dat ding presteert om 1 op 29 te halen.. met een top van 70 echte.

Hoe is dit ooit mogelijk? Ik haal met m'n SR soms net de 1 op 17, en zo netjes rijd zij ook niet

PS: Barikit 50cc cilindertje.
 
Last edited:
Je wil de originele kleur behouden maar hem wel polijsten? Verander je dan niet ook de kleur?8P

Je ontsteking ga je er echt niet afkrijgen zonder poulie trekker, soms met al lastig. Je kan rustig je waterpomp huis demonteren, zolang je je slakkenhuis maar laat zitten. Let wel op, je moet het olie slangetje wel even los maken.
 
hallo,

ik heb bij mijn carterkap een dopje zitten voor de olie, deze zal hoogstwaarschijnlijk voor mijn as zijn, maar hoe weet ik nou of er genoeg in zit ? hij lekt namelijk een beetje en de olie is al smerig oud grijs en bruin achtig,
wil die dus graag vervangen maar welke olie gaat hier in ??

En hoeveel moet er in ?

Thanks
remco
 
Daar hoort normaal 110ML aan olie in, je kunt van die speciale tubes gebruiken met precies die hoeveelheid, verkrijgbaar bij de meeste scooterboeren.
 
je moet wat met je wiel bewegen dan zie je of de tandjes mooi onder de olie zitten

vind trouwens dat die olie wat naar pis stinkt als die olie lekt is het teken dat je pakking van je vertandingsdeksel lek is.
 
je moet wat met je wiel bewegen dan zie je of de tandjes mooi onder de olie zitten

vind trouwens dat die olie wat naar pis stinkt als die olie lekt is het teken dat je pakking van je vertandingsdeksel lek is.

Mja, zo'n pakking gaat niet zomaar lek. Wat ik al wel vaker meegemaakt heb is dat de inbus boutjes van het deksel los trillen.
 
dat boutje was het dus.. en die is onderweg er af getrilt en weg is ie..
dus nu zit ik zonder boutje, en de olie is lekker om het wiel en de band heen gegaan, geen probleem om bij te vullen heb genoeg transmissie olie maar waar kan ik zo'n doppie of boutje halen ? gaat daar een gewoon boutje in net als die om de carterkap vast te zetten ?
(met dat afstellen, dat laat ik volgende week aan een goede maat over die zou hem voor mij afstellen..)
ook is de scooter te koop 800 euro

gr remco
 
Status
Not open for further replies.