Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Oke nog een klein vraagje:

Bij bijna alle nieuwe scooters staat 'ERG ZUINIG 1:45'..
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat nogal wat, 1 op de 45. Mijn scooter loopt nu 1:60/65. Hoe kan dat? Ik heb nu trouwens een yamaha neo's.

Binnenkort krijg ik een Aprilia. Een rode. Een luchtgekoelde. Een www. Meer weet ik er niet over. Is dit een zuinige scooter of juist een zuip-bak? Hij heeft een jaar stil gestaan, krijgt zo een beurt en dan is hij van mij.
Iemand nog algemene tips/info over die scooter?

Ik zie nu op marktplaats en een andere site (scooterforyou.com) allemaal goedkope(re) en mooie(re) scooters staan. Is dat betrouwbaar of kan ik maar beter blijven bij de scooter die ik nu ga overnemen van een bekende?

1:65 in your dreams... hij rijd ook nog eens op water zeker?

Een 2takt scooter (wat een SR WWW is) doet ongeveer 1:20 - 1:25.
Een 4takt scooter (sym enzo) doen 1:40 ongeveer...

OOOOOHJA grapje. Ik bedoel, 1 tankje 60/65 km. 1 tank is ongeveer.. 5 liter? Weet ik veel. Ik dacht ik doe even slim, maar ik snap er weer niks van met die liters.
Careface.:+

Neo's is ook 4takt toch? Geeft het alleen verschil in die liters dingen of ook andere verschillen?

hey,
Ik heb even een vraagje misschien hebben jullie hem al vaker gehoord.
Wat kan ik het beste nemen een aerox of een sr 50 r. persoonlijk wil ik een scooter die snel optrekt, het liefst een grote tank inhoud en ik wil ook iemand achterop kunnen nemen

groeten,

SR heeft een 6 liter tank met een 2 liter reserve, dus in principe 8 liter. (lampje brand bij de 5.5 / 5,8 liter
Een relatief klein persoon heeft nog wel een beetje moeite om achter een SR te zitten (1,65 ongeveer) aangezien je dan haast niet bij het voetensteuntje kunt komen.

Bron: M'n vriendin :D

En trekken doen ze beiden wel, mits goed afgesteld. :)

Lol, dus jij telt je olie tank en benzine tank bij elkaar op? :P
Op alleen olie gaat ie niet rijden hoor. ;)

Aerox heeft idd 7,8 liter tank, en een 1,25liter olie tank.

Heel leuk Vincent, en ja :D
En nee, die tel ik niet bij elkaar op. Volgens mijn boekje, en mijn ervaring heb ik een 8 liter tank (incl reserve) + 1,6 liter tankje olie.

Oh sorry, ik zie nu pas dat je 2 liter reserve bedoelt.

Hoewel reserve op een scooter eigenlijk bullshit is natuurlijk, je kan niet even een kraantje op reserve zetten als bij een citta. ;)

Gewoon 8 liter dus. :)

Nouja, ze hebben het bij de SR ingesteld dat hij in theorie bij de 6 liter moet aangeven dat je moet gaan tanken. Bij mij is dit dus bij de 5,5 ongeveer.
Als het lampje brand heb je dus nog 2 liter in principe :)

Nu heb ik even een vraagje, mijn uitlaat is half dood aan het gaan.. katalysator brand op oid.. en hij ratelt als een gek, tijd voor een nieuwe uitlaat dus.
Nu wil ik graag een andere uitlaat, maar zonder dat ik 90 op teller kom te rijden ineens (rij nu 70, dus 70-75 vind ik wel goed :))

Nu ken ik natuurlijk de Sito+, alleen is die zo ontiegelijk lelijk geworden.. (Easyparts dan)

Dus, wie kent er een leuk uitziend uitlaatje voor een Aprilia SR zonder al te veel prestaties. :)

Bedankt alvast!

Terugloper, rechte of standaard uitlaat?
Begrensd of onbegrensd?

Ikzelf vind teruglopers erg mooi maar dan ben je gelijk jodenvoer.

Is het trouwens een Morini Type SR?

Ik zou voor de Leovince S gaan: 80 euro.

[ir]http://www.runos-rollerwelt.de/images/02.5548.jpg[/ir]

Wel onbegrenst ivm met verbruik en slijtage, maar hij mag wel iets harder gaan.. maar niet meteen 90 oid, heb geen zin in gigantische boetes van het zomer.
Liefst een normaal uitziende uitlaat natuurlijk, terugloopjes zijn mooi, maar vallen teveel op.

En het is een WWW dus een Mina Hori, gelukkig :)

Status
Not open for further replies.
Back