Kleine vraagjes topic #4

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Leek mij wel op zijn plek, aangezien ik alleen wilde weten of de oude veertjes terugplaatsen het gewenste effect had. Maar als dit te ingewikkeld is voor het KVT maak ik een eigen topic :)
 
Omdat hij dezelfde symptomen heeft als met kapotte koppeling: Op de bok gas open --> veel toeren en achterwiel maakt goed snelheid (voor zover ik dat in kan schatten als hij op de bok staat) en op de grond --> weinig toeren en optrekken als een slak :|

Dude dat is toch logisch? Je trekveren zijn gewoon te slap. Waarschijnlijk was je koppeling niet eens kapot.
 
Ik heb 4.5 gram rollen bij me gianelli r gekregen moet ik die er ook maar opzetten ?

En nog 1: Alles is in me carterkap vervangen maar toch blijft me kickstart hangen :S ? Wat kan het probleem zyn ?
 
Oke want me scooter trekt nu ook wel goed genoeg op.

Die veren in de carterkap zitten heb ik bij de speciaalzaak waar ik ze gehaald heb er ook in laten zetten, kan het ook aan de kickstart zelf liggen dat die te strak zit ?
 
Heb vandaag andere uitlaat gemonteerd op me scooter , maar draait hele lage toeren can 0 tot ong. 20km/h. Denk dat ik gewoon de rollen moet lichter maken. En sproeier afstellen. Makkelijk zat.
 
Niet echt geforumileerd als een vraag. Lasitg te ontcijferen dan hè. :+

Neuh , me toeren zij te laag tot een km/h of 20. Dan komen de " PK's " ineens. Ik denk zelf lichtere rollen monteren en sproeier na kijken. Ik hoopte eigenlijk op bevestiging. :+
 
Joah tis verholpen. Lichtere rollen geplaatst , idd iets strakkere trekveren en een iets sterkere druk veer voor het constante grip. Rijd nu als een trein. :)
 
Halloo,

Ik had pas een andere vario op me scooter gezet (speedfight 1), en nou was ik net effe wat met de macrostand van mijn camera aan het spelen en ging ik wat foto's maken van mijn ouwe vario. Hierdoor zag ik pas hoe ver die heen was. Ding is echt heel smerig, allemaal vezels van de v-snaar. Kunststof ''geleidertjes'' van de gradenplaat waren afgebroken (gewoon doormidden), en de variobus had naar mijn idee ook abnormaal veel krassen.

De vario heeft er zo'n 24.000 km ingezeten. Is dit gewoon slijtage, of moet ik aan andere dingen denken ?

oudevariobus.jpg


oudevario2.jpg


oudevario1.jpg


Setup toen was gewoon allemaal origineel spul, behalve dan een Doppler S3r uitlaat, en alle begrenzers eruit. Nu zit er een Hebo Vario in.
 
ik heb een prachtige di tech op t oog
maar hij is helemaal standaard
Als ik hem zou willen opvoeren, moet ik dan gewoon de carb-rollen-koppeling afstellen, of moet er ook nog iets gedaan worden aan de onsteking of injectie? want daar snap ik geen drol van..
 
Slijtage. Puur slijtage. Ik zou op zijn minst het variateur zelf helemaal schoonmaken , en het gelijbus wat opschuren.

Heb nu toch een andere vario dus dat maakt op zich niet meer uit (Ben dat wist je toch al :*) Maar ik zal hem strakjes wel even helemaal schoon gaan maken, ligt hij er toch weer frisjes bij voor als ik hem misschien ooit een keer moet afvoeren.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top