Kleine vraagjes topic #4

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Sr viper banden +sproeier

hallo, Ik hbe een vraag: wat zijn de beste banden die ik op mijn scooter kan doen , daarbij te denken aan grip, prijs. en ik heb net een powerfilter gekocht , welke sproeier hoort erbij?

Waarom heb je een powerfilter gekocht als ik vragen mag ? Was je originele niet meer goed dan ?

En qua banden, als je veel grip wilt hebben moet je een zachte band pakken, houd er dan wel rekening mee dat een zachte band sneller slijt dan een harde band.

P.S voor de slimmerikken: ik heb het hier niet over bandenspanning.

Als ik op mijn scooter een stage 6 inlaatset zet, en een 17,5mm dell'orto welk sproeiersetje kan ik dan het beste meebestellen ?

2vns6ja.jpg

En is dit de goede carburateur voor een scooter met electrische choke ?

4t3b4p.jpg

Waarom heb je een powerfilter gekocht als ik vragen mag ? Was je originele niet meer goed dan ?

En qua banden, als je veel grip wilt hebben moet je een zachte band pakken, houd er dan wel rekening mee dat een zachte band sneller slijt dan een harde band.

P.S voor de slimmerikken: ik heb het hier niet over bandenspanning.

Ik heb een powerfilter gekocht omdat inderdaad de oude filter niet meer goed was , ik weet dat een powerfilter meer benzine gebruikt als normaal , maar zijn er betere prestaties met een powerfilter?

Nou vermogenswinst krijg je er in feite niet mee, op de extreme set-ups word het gebruikt omdat er met de originele filters een tekort aan lucht is. Enigste wat je met een powerfilter krijg op een straatscooter is meer herrie dan nodig, en je blok slijt meer omdat er meer rotzooi naar binnen komt. Ook is het ooit lastig als het regent want dan kan je scooter slecht gaan lopen als er regen op je filter komt.

Ik neem aan dat jij gewoon een straatscooter hebt dus in feite is het niet nodig.

Nou vermogenswinst krijg je er in feite niet mee, op de extreme set-ups word het gebruikt omdat er met de originele filters een tekort aan lucht is. Enigste wat je met een powerfilter krijg op een straatscooter is meer herrie dan nodig, en je blok slijt meer omdat er meer rotzooi naar binnen komt. Ook is het ooit lastig als het regent want dan kan je scooter slecht gaan lopen als er regen op je filter komt.

Ik neem aan dat jij gewoon een straatscooter hebt dus in feite is het niet nodig.

Maar , die filter van minarelli vertikaal is zo groot , ik heb de scooter opgehoogd met mijn verstelbare vering en je ziet het niet eens omdat dat grote ding er voor zit , zijn er geen andere opties dan?

Je hebt wel universele filterboxjes ja maar of dat mooi is weet ik ook niet. En bedoel jij dat je het ophoogblokje niet meer ziet of wat ? Want dat zou ik niet erg vinden, je ziet toch als je van 5 meter afstand naar de scooter kijkt dat hij opgehoogd is ?

Je hebt wel universele filterboxjes ja maar of dat mooi is weet ik ook niet. En bedoel jij dat je het ophoogblokje niet meer ziet of wat ? Want dat zou ik niet erg vinden, je ziet toch als je van 5 meter afstand naar de scooter kijkt dat hij opgehoogd is ?

Ik heb geen ophoogblokje, mijn vering kan 20cm hoger, maar door die filter zie je geen flikker meer xD nog andere vraag, ik heb ook een polini funky gekocht , goeie uitlaat voor standaard , miniralli vertikaal , zonder varioring?

Ik he e en hele tijd een Stage 6 toerenteller / temperatuursensor gehad , maar sloeg nooit op tilt ? Deedt het prima. Hij was alleen beetje traag imo. Elke kwart seconde oid ander getal , niet direct met de toeren mee zeg maar. Enige nadeel imo.

Status
Not open for further replies.
Back