Kleine vraagjes topic #4

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Hallo,
Ik heb uit italie een scooter van een familielid van mij gekregen. Het gaat om een Piaggio NRG.
Hij loopt ongever 90, er is als het goed is een prop uit de carburateur gehaald.
Ik heb erbij gekregen, de papieren van de scooter, en van een oude keuringsbeurt(waarschijnlijk verlopen). En als het goed is het kentekenbewijs.
Mijn vragen:
Moet ik hem zowiezo laten keuren?
Kan ik hem zo laten overschrijven op mijn naam?
Moet ik een nieuwe carburateur halen? of is er een andere manier om hem terug te laten lopen.
 
Als hij geen Nederlands kentekenbewijs heeft moet je hem laten keuren ja al heb je er 2 ordnermappen vol met papieren bij ;) Dit kost zo'n 150 euro en gebeurt bij het RDW, mits hij in 1x door de keuring heenkomt.

Om hem te begrenzen moet je er een varioring of -plaat in monteren en waarschijnlijk ook nog een prop in de uitlaat laten lassen (of er tijdelijk een begrensde uitlaat onder hangen). Zoek even op dit forum op woorden als 'keuren' en 'keuring' dan komen genoeg topics over dit onderwerp.
 
ik vond niks in de search vandaar dat ik het hierplaats
betreft beta ark AC

eerst wou ik dus persé een motoforce racing rpm cilinder (van R70)
maar omdat dit alu is en dit voor dagelijks gebruik is lijkt het me niet zo handig ivm warm draaien.
daarom was ik het kijken naar een snelle gietijzeren cilinder, de tp due plus (aka rose top)
maar is deze nou alleen verkrijgbaar in lc versie?
alvast bedankt
gr ryan
 
Aluminium is zowiezo niet handig voor dagelijks gebruik... Of je een aluminium cilinder heb of niet , warm draaien zal je toch moeten. 8P

Maar ik zou idd voor de TP Due + cilinder gaan. Goed spul en is goed snel.
 
nou ik heb dus een vraagje...
ik ben een nieuwe cilinder erop aant zetten nu, maar er zit een dubbele voetpakking (aluminium beiden) op.. ik heb wel een nieuwe pakking liggen (karton) maar moet ik allebei de pakkingen eraf halen en die kartonne erop zetten? of bijv 1tje laten zitten?
alvast bedant
 
Die twee aluminium pakkingen zijn geplaatst om de squish van de cilinder te verbeteren.
Het licht aan je setup of je die squish hetzelfde wilt houden, of dat je er gewoon een kartonnen pakking op legt.
 
" Kartonnen " pakkingen , zijn om alles 100% geheel af te dichten. Want die geven meer mee als een aluminium / koper etc. pakkingen. Aluminium / koper etc. pakkingen zijn er om idd je squish optimaal te krijgen. Maar je loopt meer kans op lekkage.
 
Ik moet sinds ik een 66 sproeier heb altijd choken bij het starten.. Is dat erg?
Mogelijk, als hij echt te klein is kan je een warmloper of een kapotte zuiger krijgen. Als je bougie kleur verder goed is zou ik me weinig zorgen maken (hoewel meeste mensen niet hoeven te choken met dit weer).
 
Aluminium is zowiezo niet handig voor dagelijks gebruik... Of je een aluminium cilinder heb of niet , warm draaien zal je toch moeten. 8P

Maar ik zou idd voor de TP Due + cilinder gaan. Goed spul en is goed snel.


ja de TP Due + lijkt me ook leuk cilindertje, gietijzer en snel, maar ik heb luchtgekoeld, en ik weet niet of deze dus ook in luchtkoeling beschikbaar is=\
 
even vraaje
wat is ongeveer max snelheid zip sp standaard uitlaat alleen volledig ontgrenst.
de mijne loopt ongeveer 80 / 85 @ teller
denk dat hij namelijk nog iets harder ken omdat ik neit zo gek veel compressie heb ( zuigerveren versleten)
 
Best veel scooters hebben choke nodig bij starten, alleen veel mensen hebben electrische choke dus dan merk je het niet (tenzij je er op let, hij stationair dan iets hoger draaien tot de elec choke zichzelf uitschakeld). Wat had je hiervoor en waarom ben je gewisseld dan van sproeier
 
Best veel scooters hebben choke nodig bij starten, alleen veel mensen hebben electrische choke dus dan merk je het niet (tenzij je er op let, hij stationair dan iets hoger draaien tot de elec choke zichzelf uitschakeld). Wat had je hiervoor en waarom ben je gewisseld dan van sproeier

Kleiner, omdat ik duidelijk merk dat hij anders rijdt. (Weet niet of je mijn topic nog weet? Daarin stond dat ik de eerste 6 a 7 seconden bijna niet vooruit kom, dat is nu minder met een 4 maten kleine sproeier (eerst 70 nu 66)). Ook was de bougie zwart, nu minder, maar alsnog.
 
Als je met een originele uitlaat rijdt kan je dan nog wel verder zakken naar 64 of 62. Je luchtfilter element is niet helemaal dicht/vies? En trekt hij nu verder wel goed op? Maak anders een nieuw topic dit is geen kleinevraagjes meer;)
 
Heb vandaag eindelijk mijn stage 6 koppeling gemonteerd, met rode veertjes. Maar wat merk je nou precies als je drukveer te slap is ? Want ik heb het vermoeden dat die te slap is maar ik weet het niet zeker.. Dus waaraan kun je merken dat die te slap is ?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top