Het kleine vraagjes topic deel 3

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

welke drukveer moet ik op een dna met standaard cilinder ontgrensde vario en een leovinci handmade.hij rijdt 90 (en er zit nog een standaart drukveer in,kan dit veel last)
 
Kan iemand een richtlijn geven voor m'n rolletjes/trekveertjes/drukveer?
Set Up:
- Peugeot Vivacity AC
- Metrakit Sport 70cc (laag/middeltoerig)
- Gianelli Extra Chroom
- Malossi MHR Multivar
- Malossi MHR Fly Clutch
- 17,5mm Dellorto elek. Choke

afstelling nu:
- 4.8 gram rollen
- witte trekveertjes(geen idee welke, want ze zaten al in de koppeling toen ik hem kocht)
- Malossi MHR paarse drukveer

Hij maakt nu overtoeren in het begin en heeft een dip tot ongeveer 5-10 km/h

Iemand een richtlijn?

Alvast bedankt
 
heey,

ik ga waarschijnijk een neos blok kopen voor mijn neos(duh:P)
dr zat een eprom op maar die had die niet meer ofzo
dus heeft die gozer ori ontsteking erop gezet.
nu wil ik vragen of dit geen kwaad kan om te rijden met ori ontsteking,
op:
een blok wat volgens hem 20pk levert met die eprom
zit een mallosi mhr cilinder onder
jolly moto uitlaat
carters getuned op cilinder
overange kit
volgens mij een rito asje
en een 21mm dell

kan het kwaad om (in ieder geval tijdelijk) met de ori ontsteking te rijden op dit blok?

en hoeveel zou ik nou echt gat merken als ik hem eraf haal en een hpi oid dr opzet?
qua gasreactie/optrekken of top

bvd, dude
 
Hoe spant het buisje van de demper vast bij een malossi MHR uitlaat?

Het is dus het uitlaattuutje die rond draait bij mij en aangezien dit het hele buisje is door de demper...

Hoe spant dit normaal? is er iets weggesleten bij mij ofzo?

alvast bedankt :)
 
heey,

ik ga waarschijnijk een neos blok kopen voor mijn neos(duh:P)
dr zat een eprom op maar die had die niet meer ofzo
dus heeft die gozer ori ontsteking erop gezet.
nu wil ik vragen of dit geen kwaad kan om te rijden met ori ontsteking,
op:
een blok wat volgens hem 20pk levert met die eprom
zit een mallosi mhr cilinder onder
jolly moto uitlaat
carters getuned op cilinder
overange kit
volgens mij een rito asje
en een 21mm dell

kan het kwaad om (in ieder geval tijdelijk) met de ori ontsteking te rijden op dit blok?

en hoeveel zou ik nou echt gat merken als ik hem eraf haal en een hpi oid dr opzet?
qua gasreactie/optrekken of top

bvd, dude

Zou geen kwaad moeten. Enkel zal je weinig power hebben boven of onderin je toeren omdat je tijdstip niet varieert.
 
als ik met een delta clutch sneller wil optrekken hoe moet ik de gewichten afstellen? heb al zwarte trek etc maar wil een beetje theorie over de gewichten weten , alvast bedankt
 
Mja , gaat niet om het optrekke. Gaat om waneer je koppeling ingrijpt. Gewoon geen gewichtjes erin als je m snel wil laten ingrijpen , en meer gewichtjes als je m later wil laten ingrijpen. Maat dit kan niet geloof ik bij Delta Clutch ? Wel bij Stage6 Torque Controller.
 
kan wel bij delta! in de gewichtjes zijn er 3 draadje zodat je ze kunt verplaatsen, dus gewicht meer aan de buiten kant is snel laten grijpen?? en binnenkant omgekeerd???????
 
Hej ik heb een aerox met org 50cc en org 12,5 cabr heb een hebo vario en koppeling.

Nu heb ik een zwarte hebo drukveer en rode hebo trekveertjes. 4,1 gram rollen

na het monteren van de vario en koppeling loopt ie goed voor een paar dagen, daarna krijgt hij zwaare dip bij 40/50 kmh. om dit op te lossen heb ik een mallossi torque driver gekocht.

Graag zou ik wat advies willen hebben over de druk en trekveertjes. om zo er voor te zorgen dat ie ook op hogere snelheid sneller toeren pakt.

sorry als ik iets fout typ ik ben nog niet zo lang in het opvoer gebeuren.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top