Het kleine vraagjes topic deel 3

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Bougie Kleur :

Juist ?

Of hoger / lager met sproeier ?

[ir]http://img404.imageshack.us/img404/2100/pict0024aa6.jpg[/ir]

[ir]http://img240.imageshack.us/img240/2088/pict0026ii9.jpg[/ir]
 
Hoger in maten. Zeker een maat of 2 á 3 ( sproeiers ). Misschien wel meer. Moeilijk te zeggen. Groter iig. :) Doorgaan todat je bougie bruin is.
 
Hoger ?

Zodra ik er een grotere sproeier indraai verzuipt dat ding gelijk

Zal mijn setup trouwens neerzetten , misschien dat je daar meer mee kan :

Beta Ark AC :

Cilinder Airsal T6 50 CC Alu AC
Uitlaat Leo Vince Sprinter ( met prop )
Krukas Standaard
Carburateur Dell'Orto 17,5 mm ( clipje gasnaald 1'tje boven het midden )
Luchtfilter Standaard ( met begrenzing )
Sproeier 100
Variorollen 4,0 Gram
Drukveer standaard
Trekveren standaard

Begonnen met 88
Sproeier was op zich wel goed , maar kwam niet op toeren en je merkte dat de scooter te weinig kreeg
118 , was veels te groot , zodra je het gas opentrok verzoop de scooter gelijk
Met 100 kan ik op zicht wel gewoon rijden , maar zodra de scooter goed warm is houd hij in ( lijkt wel alsof hij verzuipt )
 
Welke sproeier zit er nou in ? Wat ik zou doen is zowiezo prop eruit halen , en spr. 95 proberen oid. En afstellen als die warm is. En je luchtschroef op 1,5 SLAG naar buiten bij het beginnen van afstellen.
 
Er staat dat ik sproeier 100 er in heb zitten.

Maar waarom zou ik de prop eruit moeten halen om af te kunnen stellen ( luchtschroef had ik al op 1,5 trouwens ) ?

Hij loopt mij nu hard zat ( 75 @ teller )

En eerst zeg je dat ik omhoog moet met mijn sproeier maat , en na het ontgrenzen juist weer naar beneden :S ?

Lijkt mij juist andersom ?

Tevens heb ik mijn oliepomp nog gewoon erop zitten , en bij de 1e 2 tankbeuren een scheutje olie erdoor heen gedaan in verband met inrijden van de cilinder.

Mij lijkt dat de sproeier juist te groot is , aangezien bij volgas de scooter niet echt zijn toeren oppakt en bij terugname de scooter een stuk beter loopt ( vooral @ topsnelheid volgas : 70 en iets terug name 75 km /h )
 
met 50cc airsal tuned? 75 @ teller.. dan heb je het zaakje tog wel egt verkeerd afgesteld staan ;) ook al zit er een prop in moet dit wel harder rijden op je teller ;)
 
Er staat dat ik sproeier 100 er in heb zitten.

Maar waarom zou ik de prop eruit moeten halen om af te kunnen stellen ( luchtschroef had ik al op 1,5 trouwens ) ?

Hij loopt mij nu hard zat ( 75 @ teller )

En eerst zeg je dat ik omhoog moet met mijn sproeier maat , en na het ontgrenzen juist weer naar beneden :S ?

Lijkt mij juist andersom ?

Tevens heb ik mijn oliepomp nog gewoon erop zitten , en bij de 1e 2 tankbeuren een scheutje olie erdoor heen gedaan in verband met inrijden van de cilinder.

Mij lijkt dat de sproeier juist te groot is , aangezien bij volgas de scooter niet echt zijn toeren oppakt en bij terugname de scooter een stuk beter loopt ( vooral @ topsnelheid volgas : 70 en iets terug name 75 km /h )

Er staat niet dat je er 100 in heb zitten , er staat dat er goed mee te rijden valt. Wil nog niet zeggen dat de er inzit.

Prop eruit halen afstellen is makkelijker. Heeft het verbrande mengsel een makkelijkere weg naar buiten. Als je begrenst wil rijden kan dat natuuroijk ook. Dan heeft die cilinder en die uitlaat weinig nut.

Meer olie bij inrijden is nergens voor nodig. Gewoon zorgen voor voldoende en goede smering. Niet meer. Dus gewoon goede ( wat duurdere ) olie , en een werkend pomp. Of zelf ( nogmaals , niet meer ) mengen.

Verder gewoon prop eruit , en grotere sproeier.
 
Hoi,

Ik heb een slider, met 50dr leovinci Z ,12 mm, stage 6 race koppl, en andere vario.

3,5 gram rollen rode trekveertjes, gele drukveer

Maar heb last van 2 dingetjes, misschien dat jullie me kunnen helpen.

1 : Op wat hogere snelheid, is de gasreactie eigenlijk goed pakt vlot op en trekt lekker door steeds. Maar op echt de top snelheden van de slider begint het zeg maar wat te zhzzhhzzhhzhz zoemen, en licht te trillen dat terwijl hij nog doortrekt naar 80 km/h ofzo (( denk dat het miss aan de rollen kan liggen .))

2 : Als ik wegrijdt als die koud is is het altijd wat rustiger aan ,maar hij trekt dan wel als een dolle. Maar als ik bijv na een 3 kwartier of half uur gereden heb. En kom met een snelheid op stoplicht af en ik sta stil, zakt hij niet zo snel terug in toeren. en als ik voor het stoplicht sta stationair te draaien. Dan kan ik niet zo veel toeren maken al staat mijn koppeling redelijk strak(Net als ie koud is kan je wel hen hen heng doen) Maar dan als ik wegrijd hoor je dat die geen toeren maakt en bij 10/15km/h trekt hij pas door en is hij diploos weg naar de top !

Nou hopelijk kennen jullie erwat mee, want als die 2 dingen weg zijn is het wel wat fijner wegrijden! etc

Mvg Ben
 
Beta Ark AC :

Cilinder Airsal T6 50 CC Alu AC
Uitlaat Leo Vince Sprinter ( met prop )
Krukas Standaard
Carburateur Dell'Orto 17,5 mm ( clipje gasnaald 1'tje boven het midden )
Luchtfilter Standaard ( met begrenzing )
--> Sproeier 100 <--
Variorollen 4,0 Gram
Drukveer standaard
Trekveren standaard

Begonnen met 88
Sproeier was op zich wel goed , maar kwam niet op toeren en je merkte dat de scooter te weinig kreeg
118 , was veels te groot , zodra je het gas opentrok verzoop de scooter gelijk
Met 100 kan ik op zicht wel gewoon rijden , maar zodra de scooter goed warm is houd hij in ( lijkt wel alsof hij verzuipt )

Waarom zou je met zo'n cilinder rijden als je de prop nog in je uitlaat hebt:s Pleur dr nou maar nog een iets grotere sproeier als 100 in..

En dan ?

Heb het geprobeerd (102 en 105) , maar dan verzuipt hij gelijk

En de prop eruit halen om fatsoenlijk te kunnen afstellen is natuurlijk onzin

Als je een standaard scooter koopt , is die toch ook afgesteld op een begrensde uitlaat :S




Er staat niet dat je er 100 in heb zitten , er staat dat er goed mee te rijden valt. Wil nog niet zeggen dat de er inzit.

Prop eruit halen afstellen is makkelijker. Heeft het verbrande mengsel een makkelijkere weg naar buiten. Als je begrenst wil rijden kan dat natuuroijk ook. Dan heeft die cilinder en die uitlaat weinig nut.

Meer olie bij inrijden is nergens voor nodig. Gewoon zorgen voor voldoende en goede smering. Niet meer. Dus gewoon goede ( wat duurdere ) olie , en een werkend pomp. Of zelf ( nogmaals , niet meer ) mengen.

Verder gewoon prop eruit , en grotere sproeier.

Heb er zelf 100 ingredraaid , en staat ook boven vermeld in het lijstje van de setup

Olie ben ik inmiddels meegestopt

En net zoals hierboven :

Als je een standaard scooter koopt , is die toch ook afgesteld op een begrensde uitlaat :S
 
effe een vraagje :
toen ik mijn yamaha dt kocht kreeg ik er een bus synthetische olie bij van denicol
maar omdat ik nog met een camino rijd heb ik met die olie men naft gemengd NU, die bus olie is bijna op en ik heb hier nog een bus olie champion staan
kan da kwaad als ik op die olie rijd met men DT ???
 
effe een vraagje :
toen ik mijn yamaha dt kocht kreeg ik er een bus synthetische olie bij van denicol
maar omdat ik nog met een camino rijd heb ik met die olie men naft gemengd NU, die bus olie is bijna op en ik heb hier nog een bus olie champion staan
kan da kwaad als ik op die olie rijd met men DT ???

Nee hoor. Olie zal van beter of slechter qualiteit zijn. Kan weinig kwaad imo. Op straat is olie gewoon olie imo. :)
 
Heb net per ongeluk zonder bij na te denken syntetische olie in mijn tankje gegooid waar volle syntetische olie in zat/zit.. ben ik nu de sjaak? |(

Het gaat over een straatscooter
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top