Het kleine vraagjes topic deel 3

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

ik heb hier een wrakje en men straatbrommer staan maar het wrakje is een b klasse en de ander een a klasse nu was ik van plan om die b-klasse cilinder onder men a klasse te hangen MAAR die b klasse heeft m-8 bouten en men a-klasse heeft m-6 bouten erin zitten
kan ik die cilinder er toch nog onder hangen of moet ik een nieuwe kopen ????
 
Hoe zit het met als je je cilinder, krukas, lagers etc heb vervangen, dan is de olie uit alle slangetjes. Die op de carberateur zeg maar..
Kan je um dan wel gewoon starten en dan wachten tot het doorloopt of moet je kicken ofzo totdat er olie in het slangetje zit? groet.
Ook kvs...
 
Last edited by a moderator:
Scheelt een polini membraan en spruitstuk tegenover een ori spruitstuk op mijn setup(mina verticaal):

carenzi krukas
70 DR
yasuni R
17,5 mm dellorto
malossi vario en malossi ventilvar
malossi riem
polini 2g koppeling

En kan ik mijn ori luchtfilter nog gebruiken?
 
Heb net per ongeluk zonder bij na te denken syntetische olie in mijn tankje gegooid waar volle syntetische olie in zat/zit.. ben ik nu de sjaak? |(

Het gaat over een straatscooter

Maakt weinig uit. Volgende keer goede olie erin. En daarna weer. Dan is het half sytetische er wel ' uitgespoeld '.

Scheelt een polini membraan en spruitstuk tegenover een ori spruitstuk op mijn setup(mina verticaal):

carenzi krukas
70 DR
yasuni R
17,5 mm dellorto
malossi vario en malossi ventilvar
malossi riem
polini 2g koppeling

En kan ik mijn ori luchtfilter nog gebruiken?

Op dit setup maakt het niet uit. En luchtfilter moet passen.
 
ik heb hier een wrakje en men straatbrommer staan maar het wrakje is een b klasse en de ander een a klasse nu was ik van plan om die b-klasse cilinder onder men a klasse te hangen MAAR die b klasse heeft m-8 bouten en men a-klasse heeft m-6 bouten erin zitten
kan ik die cilinder er toch nog onder hangen of moet ik een nieuwe kopen ????

waarom antwoord er niemand op men vraag ?????
 
Waarschijnlijk is dit een hele domme vraag en weet ik het antwoord zelf ook al wel. Maar ik wou toch even zekerheid over deze vraag.
Is het gevaarlijk (voor rijder en technische staat van scooter zelf) om te rijden op een scooter (Yamaha Aerox) waarvan de linkervoorpoot van de voorvork lekt?

Alvast bedankt!
 
Waarschijnlijk is dit een hele domme vraag en weet ik het antwoord zelf ook al wel. Maar ik wou toch even zekerheid over deze vraag.
Is het gevaarlijk (voor rijder en technische staat van scooter zelf) om te rijden op een scooter (Yamaha Aerox) waarvan de linkervoorpoot van de voorvork lekt?

Alvast bedankt!


het is natuurlijk nooit goed , en ook wel gevaarlijk als het oli op je band komt .
verder kan je er wel mee rijden maar is niet het slimste ( ik rijd er zelf ook mee @ sllider ..|( )
beter maak je het meestal kwastie van een paar keringen en klaar ben je
 
Niet handig op einde van de pagina dus nog een keer

Hoi,

Ik heb een slider, met 50dr leovinci Z ,12 mm, stage 6 race koppl, en andere vario.

3,5 gram rollen rode trekveertjes, gele drukveer

Maar heb last van 2 dingetjes, misschien dat jullie me kunnen helpen.

1 : Op wat hogere snelheid, is de gasreactie eigenlijk goed pakt vlot op en trekt lekker door steeds. Maar op echt de top snelheden van de slider begint het zeg maar wat te zhzzhhzzhhzhz zoemen, en licht te trillen dat terwijl hij nog doortrekt naar 80 km/h ofzo (( denk dat het miss aan de rollen kan liggen .))

2 : Als ik wegrijdt als die koud is is het altijd wat rustiger aan ,maar hij trekt dan wel als een dolle. Maar als ik bijv na een 3 kwartier of half uur gereden heb. En kom met een snelheid op stoplicht af en ik sta stil, zakt hij niet zo snel terug in toeren. en als ik voor het stoplicht sta stationair te draaien. Dan kan ik niet zo veel toeren maken al staat mijn koppeling redelijk strak(Net als ie koud is kan je wel hen hen heng doen) Maar dan als ik wegrijd hoor je dat die geen toeren maakt en bij 10/15km/h trekt hij pas door en is hij diploos weg naar de top !

Nou hopelijk kennen jullie erwat mee, want als die 2 dingen weg zijn is het wel wat fijner wegrijden! etc

Mvg Ben
 
hallo kheb klein, mss dom vraagje
maar de moer op de koppeling, de eerste, hoe groot is die? sleutel 22 (grootste dat ik heb) is te klein nu twijfel ik of dat het 23 of 24 is, die sleutel kost tamelijk veel geld en wil niet echt een goede 7euro aan een sleutel verspillen die ik amper/nooit zal gebruiken dan...

EDIT: gaat over booster spirit oud model :) (nog nooit iets aan veranderd in koppeling)
 
Hoi,
Ik heb een vraagje over de temperatuur van een Area 51, je ziet wel die streepjes, maar voor hoeveel graden staat 1 zo'n streepje??
Mijne is meestal zo'n 4 streepjes (van de 7) ben benieuwd hoe heet dat is!

alvast bedankt, groet.
 
hallo kheb klein, mss dom vraagje
maar de moer op de koppeling, de eerste, hoe groot is die? sleutel 22 (grootste dat ik heb) is te klein nu twijfel ik of dat het 23 of 24 is, die sleutel kost tamelijk veel geld en wil niet echt een goede 7euro aan een sleutel verspillen die ik amper/nooit zal gebruiken dan...

EDIT: gaat over booster spirit oud model :) (nog nooit iets aan veranderd in koppeling)

24
 
Hallo iedereen, eindelijk mn eerste post.

Ik heb een NRG DD extreme LC en ik heb een hele tijd een raar geluid gehad als ik optrok. Nu heb ik mn carter kap er af gehaald en zie ik dat mn koelvin heel erg is afgesleten, zeer waarschijnlijk heeft hij tegen de kickstart tandwiel dinges(lol) aangezeten. Hoe zou ik dit kunnen oplossen? En is die koelvin wel nodig aangezien ik een LC heb?

alvast bedankt
 
Verder geen verontrustend antwoord?:D
Dus dat is niet te heet ofzo, bedankt!

Nee 60°C moet makkelijk kunnen.

Wel of geen koelvinnen bij AC of LC maakt geen reet uit. Je kunt prima zonder koelvinnen rijden. Enkel zal er wat minder luchtcirculatie zijn in je carter , en je vario zal wat warmer worden. Kan allemaal geen kwaad.
 
Nee 60°C moet makkelijk kunnen.

Wel of geen koelvinnen bij AC of LC maakt geen reet uit. Je kunt prima zonder koelvinnen rijden. Enkel zal er wat minder luchtcirculatie zijn in je carter , en je vario zal wat warmer worden. Kan allemaal geen kwaad.

Dus ik kan hem er het beste dan afhalen? Ok bedankt :D (btw, zo heet zal hij niet worden, hij is standaard geloof ik, alleen een of andere ixil uitlaat en hij gaat mischien net 70, dus waarschijnlijk nog begrensd las ik net :P )

PS. smelten de rollertjes dan niet of iets dergelijks?
 
Last edited:
welke?

hallo0,

ik wil binnenkort een scooter gaan kopen maar ik wil kiezen tussen een gilera runner (nieuw model) of een aerox.

zelf wil ik gaan voor de runner maar als ik de scooter snel wil later optrekken door de varioring eruit te halen en er een andere uitlaat op te zetten, wat is dan de beste keus?

runner of aerox?
 
Last edited:
hallo0,

ik wil binnenkort een scooter gaan kopen maar ik wil kiezen tussen een gilera runner (nieuw model) of een aerox.

zelf wil ik gaan voor de runner maar als ik de scooter snel wil later optrekken door de vario eruit te halen en er een andere uitlaat op te zetten, wat is dan de beste keus?

runner of aerox?

Van wat ik overal lees is de vario van de runner(en ook de nrgs, zoals die van mij) al een behoorlijk stuk groter dan die van een minarelli. Het is dus eigenlijk niet nodig om een nieuwe vario te kopen bij de piaggio blokken. Je kan wel bijvoorbeeld een torquedriver of iets dergelijks kopen(veel goedkoper uit!). Dus ik zou voor de runner gaan :P Plus ik vind die persoonlijk wat vetter :D
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top