Het grote voetbaltopic #17

Status
Not open for further replies.
Hands is helemaal geen hands. Hij maakte zich breed voor die Ajax speler en dan valt de bal op zijn arm. Wat moet die dan? Geen arm hebben? Die andere was helemaal dramatisch, dat Suarez zelf naar binnen vliegt en hem nog mee krijgt ook. Daar kan je niet over discussieren. Na ja, R0bert misschien. (hoewel die daarvoor misschien eerder op de stip mocht met Suarez, maar dat vond IK juist iets om over te discussieren).

Daarbij had Suarez ook zijn tweede moeten hebben waarbij ik tijdens zijn eerste gele kaart ook vond dat hij zwaarder bestraft moest worden voor zijn onbesuist doorgaan op de keeper. Schaars had er ook nooit af gemogen vond ik, een gele kaart was meer dan genoeg geweest. Ik vond dus concluderend dat Ajax helemaal niet mag klagen bij de gegeven beslissingen van Vink. Toen Schaars eraf gestuurd was was het hele middenveld gaar van AZ en kon Ajax vrij vuren.

Ga huilen joh nerdje, jullie hadden allang met 9 man moeten staan, constant overtredingen maken. Vink had hem volgens mij wel 4/5x op de stip kunnen leggen.
Laf countervoetbal weer van AZ, jammer dat we het niet afkonden straffen maar hij wou er ECHT niet in :(
 
Heb je het live gezien? De NOS heeft een aantal flinke kansen niet eens laten zien. Ik vond het een hele slechte samenvatting
 
R0bert doet me bij elke reactie steeds meer aan wijlen Martijn denken. Een fan met structurele calimero reacties die als een kokosnoot op een bizon slaan. Tegen zoveel domheid ben ik niet opgewassen.

Daarbij hoor ik niet bij 'jullie' want ik ben geen Az-supporter. Ik heb de wedstrijd ook live gezien, dus ik weet wel degelijk waar ik over praat. En ook bij Studio Voetbal zei Ajax-fan Jack van Gelder dat er licht in het voordeel van Ajax is gefloten. Dus 'nerdje' zeg je maar tegen je pielemuis:L
 
Last edited:
Dan moet je toch echt beter luisteren, Jack van Gelder vond juist NIET dat hij in het voordeel van Ajax floot, want AZ had al veel eerder met 10 man moeten komen te staan omdat Vink namelijk Lens en Pocognoli gespaard had met een 2e gele kaart en hij niet in de eerste helft een penalty aan Ajax gaf.
 
Simpel: is niet waar. Ik heb hem letterlijk horen zeggen: Vink floot onbewust licht in het voordeel van Ajax.

Maar goed, andere discussie.
 
KNJB :r :r :r

KNJB :r :r :r


verder gaat het wel?


Hands is helemaal geen hands. Hij maakte zich breed voor die Ajax speler en dan valt de bal op zijn arm. Wat moet die dan? Geen arm hebben? Die andere was helemaal dramatisch, dat Suarez zelf naar binnen vliegt en hem nog mee krijgt ook. Daar kan je niet over discussieren. Na ja, R0bert misschien. (hoewel die daarvoor misschien eerder op de stip mocht met Suarez, maar dat vond IK juist iets om over te discussieren).

Daarbij had Suarez ook zijn tweede moeten hebben waarbij ik tijdens zijn eerste gele kaart ook vond dat hij zwaarder bestraft moest worden voor zijn onbesuist doorgaan op de keeper. Schaars had er ook nooit af gemogen vond ik, een gele kaart was meer dan genoeg geweest. Ik vond dus concluderend dat Ajax helemaal niet mag klagen bij de gegeven beslissingen van Vink. Toen Schaars eraf gestuurd was was het hele middenveld gaar van AZ en kon Ajax vrij vuren.


Klavan maakt zich breed? Hij staat een meter achter Cvitanich, waarvoor zou hij zich in godsnaam breed moeten maken? Alleen maar om de bal te blokken, wat hij dus ook doet met ze arm. Het is ook helemaal geen natuurlijke beweging dat je arm zo hoog zit dus imo gewoon hands.

Eerste penalty was dus niks met Suarez. Volgens Vink werd Cvitanich vastgehouden, dit kan je alleen nergens goed zien op tv dus moeten we maar op zijn woord geloven.

En wanneer had Suarez dan in godsnaam zijn tweede geel moeten hebben? En die actie is echt totaal geen rood. Je ziet hem overduidelijk met zijn voet naar de bal gaan en al helemaal niet doorhalen ofzo, dat hij Didulica met zijn knie raakt is gewoon domme pech.

Schaars kan je over discussieren, hij komt echt VOL van achteren in op Anita. Hij raakt hem dan wel niet maar het is echt een hele smerige tackle van achteren, je mag hem daar geven.

Over dat het middenveld gaar werd ligt natuurlijk niet aan de scheids, ligt ook gewoon aan de breedte van de selectie...



Ik hoor jou ook niet klagen over de scheids bij ADO, maar wel lekker kankeren op ons...
 
Last edited:
Ten eerste, ik heb niets van Feyenoord meegekregen (ik weet alleen de uitslag) dus daar kan ik niks over zeggen, ik kanker verder ook niet op jullie(?!?), ik vertel alleen maar wat mij opgevallen is tijdens het zien van de wedstrijd (dus niet de samenvatting).

Die bal die richting Klavan en Cvitanich geschoten werd. Je ziet Klavan springen die zich breed maakt/ een elleboog wil uitdelen en op dat moment leek het mij dat Cvitanich niet hoog genoeg kwam waardoor de bal als het ware op de arm van Klavan valt. Ik vond dat meer een aangeschoten handsbal dan een hand die uitreikt naar de bal, maar goed. Laten we zeggen dat dit een beslissing is waar je over kunt discussieren. Dus dan kan het twee kanten op.

Suarez stormt behoorlijk door op de keeper die de bal al vast had voordat Suarez aan de bal kwam (heeft die de bal uberhaupt nog wel geraakt?). Als we het over de bal spelen hebben, dat was dit bij verre niet. Bewust of onbewust. En als je dan ziet waarvoor die Schaars rood geeft, dat is geen rode kaart, zeker niet als je het vergelijkt met de gele kaart die Suarez krijgt die een keeper voor een kwartier lavenloos het veld af schopt in het doelgebied van de keeper.

Vink heeft ook gemarchandeerd, ook dat was terug te horen bij Studio Voetbal en daar kan ik me goed in vinden. Verder heb ik niet zo`n zin om in mijn eentje een discussie aan te gaan met alleen maar Ajax supporters die nooit toe willen geven dat ze iets mee hadden of geluk hadden.
 
Simpel: is niet waar. Ik heb hem letterlijk horen zeggen: Vink floot onbewust licht in het voordeel van Ajax.

Maar goed, andere discussie.

Dan moet je toch beter luisteren, want het was Hugo Borst die dat zei en niet Jack van Gelder.
 
Ik vond AZ nou ook niet bepaald geluk hebben... (ja ik heb live gekeken)

Dan kan je discussieren over wat geluk is. AZ heeft geluk met die 3 ballen op de paal. Cvitanich die hem van 3 meter afstand compleet verkeerd raakt, is ook geluk.
 
Dan moet je toch beter luisteren, want het was Hugo Borst die dat zei en niet Jack van Gelder.

En Hugo Borst is altijd tegen van Basten geweest, tijdens zn bondscoachschap al en ook sinds hij trainer van Ajax is. Gisteren was hij ook constant aan het zagen. Maargoed, als je niet voor Ajax bent ben je tegen Ajax.

Studio sport heeft de gehele samenvatting erg slecht gemaakt, alleen de mensen die de hele wedstrijd hebben gezien weten hoevaak de paal/lat geraakt is en welke kansen er door de keeper niet ingingen. En dan heb je nog de overtredingen van AZ, waar 2 spelers zo hun 2e gele kaart hadden moeten krijgen maar hem niet krijgen. Vervolgens maakt Schaars een schandalige overtreding van achteren en krijgt rood. Dan nog commentaar hebben dat Vink pro-Ajax floot :z

En over het wel of niet raken van Anita, hij sprong gelukkig op tijd nog weg, had hij hem vol geraakt was zijn seizoen over, en zn hele voorbereiding op het volgende seizoen ook want je scheurt echt alles af.

Nu hopen dat we van Sparta winnen en AZ van Twente en zelf dan minimaal een punt pakken tegen Twente. VCL is dan de hoofdprijs voor dit seizoen. Dan maar overwinteren in de CL.
 
PSV kan nog 2e worden :)

Indien ajax van sparta verliest en twente van az verliest. het weekend erop ajax en twente gelijk spelen.

Maar ja die kans is zo klein.
 
Denk zelfs dat ajax zelfs niet moet verliezen van sparta, maar gelijk spel kan ook. Weet niet precies waar ze naar kijken bij gelijke puntenaantal.
 
Ik heb de wedstrijd niet live gezien, net even de samenvatting.

Die eerste penalty was er sowieso geen één, ik vroeg me ook echt af waar Vink voor floot. Tweede kan je geven, maar ik vond het ook niet echt een handsbal. Schaars, rood mwah, weer discutabel maar je kan hem geven. Zoals Robert al aan geeft, stel Anita springt niet op, dan is het een benenbreker... Maar die Cvitanich, wat een kans zeg 8P.

Maar Lucien, wou jij zeggen dat Suarez rood had moeten hebben? Dat vond ik zeker niet, was gewoon ongelukkig imo.
 
Denk zelfs dat ajax zelfs niet moet verliezen van sparta, maar gelijk spel kan ook. Weet niet precies waar ze naar kijken bij gelijke puntenaantal.


Doelsaldo.

Maar laten we gewoon maar kijken wat er gaat gebeuren.
Dat wanhopige gedoe laten we maar over aan r0bert.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top