Het grote voetbaltopic #31

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Moge zondag de beste winnen!
Hoop dat Ajax een extra mentale boost krijgt omdat ze afgelopen partij hebben verloren :)
 
Feyenoord kan volgens mij alleen maar salarissen betalen, dus die gaan echt geen transfers maken van een paar miljoen. Dost is zeker een miljoen of 4 en Roorda ook wel 3 schat ik. Dat kan je voorlopig echt vergeten denk ik, zulk soort spelers.
 
Blokland en Co hebben toegegeven om geld voor transfers vrij te maken, en dan geen 10 aankopen van 2ton maar 2/3 goeie van 3-4miljoen
 
Ik weet niet of Feyenoord weer aankopen moet gaan doen van een paar miljoen. Als we geen CL halen, dan komen we alleen nog maar meer in de schulden. Die constructie met Blokland & Co is nog niet zo ideaal als men denkt.

Uiteindelijk draait Feyenoord helemaal op voor het transferbedrag, inclusief rente. Ik heb even geen zin om het fijne er van op te zoeken en te citeren :p
 
http://www.nusport.nl/regterschot/2511633/eredivisie-verdient-titel-ajax.html

Theo Janssen wordt onze voetballer van het jaar. Het bijna dertigjarige, voormalige enfant terrible van het Nederlandse voetbal wordt overigens in vrijwel alle klassementen gezien als de beste speler van het bijna afgelopen seizoen.
Dat zegt iets over Janssen, maar - met respect voor de speler - ook iets over de eredivisie.


Chadli

De jonge Nacer Chadli werd door FC Twente voor een schijntje weggehaald bij AGOVV, de frivole buitenspeler stootte vanuit de Jupiler League rechtstreeks door naar de top van de eredivisie, een scenario waar Ajax met het aantrekken van Derk Boerrigter (RKC Waalwijk) ook op hoopt. Dat zegt iets over Boerrigter en Chadli, maar ook over de eredivisie.


Dmitri Boelikin

De topscorers heten Mads Junker, Björn Vleminckx en Dimitri Boelikin. Een vergeten Deen van Vitesse en twee onbekende molenpaarden uit België en Rusland die er namens subtoppers gemiddeld zo’n twintig doelpunten per persoon in frommelen. Het zegt iets over de spitsen, het zegt iets over de eredivisie.


Engelaar & El Hamdaoui

Volgende week staat in het magazine van NUsport een uitgebreid en exclusief interview met Janssen waarin hij terugblikt op zijn topjaar en ingaat op zijn toekomstplannen. Ook dacht hij na over de vraag wie er verder nog in de top van ons cijferklassement stonden.

“Nacer Chadli, Bryan Ruiz, Wout Brama, Jan Vertonghen, Maarten Stekelenburg, Balazs Dzsudzsak”, somde Janssen vlotjes op waarna het even stil bleef en hij concludeerde: “Dat was het wel zo’n beetje.”

Ik kon niet anders dan hem gelijk geven. Het zegt ook iets over Mounir El Hamdaoui en Orlando Engelaar, maar nog meer over de eredivisie.


Walgelijk

Ajax, Feyenoord en PSV, gevallen topclubs waar spelers moeite hebben om de bal bij een medespeler te krijgen en waar een walgelijke machtsstrijd woedt of de financiële situatie dramatisch dan wel nijpend is.

FC Twente versloeg vol bravoure PSV in de belangrijke competitiewedstrijd in Enschede (2-0) waardoor het de koppositie pakte, de veel betere Tukkers legden Ajax in de bekerfinale afgelopen week over de knie en staan op het punt om de titel te pakken, al maken Ajacieden zichzelf wijs dat ze niet onder doen voor de heersende landskampioen, die met ADO Den Haag en AZ het mooiste voetbal liet zien van dit seizoen.


Titel

De tweede titel voor FC Twente, het zou veel zeggen over de tukkers, maar toch ook iets over de eredivisie.

De dertigste landstitel voor Ajax, behaald onder treurigstemmende omstandigheden met bedroevend spel van veelal middelmatige spelers, zou weinig zeggen over de eens zo Amsterdamse trots, maar álles over de eredivisie.

Sterker nog, onze nationale competitie zou in Ajax eigenlijk de armoedige kampioen krijgen die het verdient.
 
:D

AZ mooiste voetbal van dit seizoen.

Die stelling diskwalificeert het hele stuk. AZ heeft VRE-SE-LIJK gespeeld, bijna het hele seizoen.
 
Als 'journalist' moet je toch mee in de opinie dat de Nederlandse competitie niks voorstelt. Net of het hier veel slechter is als in België, Frankrijk, Portugal enz. Dat Nederlandse clubs zich kunnen meten aan Europese top is sowieso niet reëel meer. Over de clubs die in el ver kwamen wordt ook niets gezegd :)
 
Het is ook een beetje hoe je het bekijkt. Als je de topclubs van Portugal, Nederland en Belgie bekijkt dan zijn er wel grote verschillen maar ook grote verschillen in begroting (Porto of Lyon vs Twente of Ajax). Ik denk zelf als je de nummer 7 van NL met de nummer 7 van Frankrijk vergelijkt, dat de verschillen niet zo groot zijn qua voetbal.

Ben overigens benieuwd of de financiële situatie in de buitenlandse competities net zo nijpend is als hier, waar praktisch 2 clubs officieel financieel gezond zijn.

Moet overigens wel zeggen dat de typische middenmoot clubs, de provincieploegen met de jaren wel erg zwak worden. Nac, Heerenveen, Vitesse, dat soort ploegen. Dat waren toch altijd ploegen die traditioneel moeilijk te kloppen waren in eigen huis, strijdbaar oogden en veel jonge Nederlanders op het veld hadden staan.
 
Uiteindelijk zijn alle competities koopziek geworden. Wat van ver komt zou maar goed moeten zijn. Bekijk eens het buiten EU spelers binnen NL, die niet eens aan spelen toekomen maar tegenwoordig wel 500.000 bruto meekrijgen als jaarsalaris.
 
Financial Fair Play zal niet zo gek zijn nee.

Dan kunnen we nog enigszins mee, qua geld gezien. In plaats van de huidige achterstand..

Het slaat natuurlijk ook nergens op dat spelers die op de bank en / of tribune zitten bij topclubs wel miljoenen netto binnenhalen in een jaar.

Ajax, PSV, Twente hebben het ook niet slecht gedaan in de EL. Beste sinds jaren geloof ik?
 
Zolang Nederlandse clubs geen schulden mogen maken van de KNVB hebben wij niets te zoeken in Europa. Real Madrid koopt bijv. Sahin weer voor 10 miljoen en heeft hem voor 6 seizoenen vastgelegd. Doe maar 6x 4 miljoen per jaar ofzo en het tikt alweer flink aan. Of 94 miljoen betalen voor Ronaldo en dan ook even Kaka halen voor 65. Daar kan je gewoon niet tegenop, of je moet een hele goede lichting hebben en dat een paar jaar vast kunnen houden. Stel dat je van Ajax, PSV en Twente een apart elftal kan maken zie ik ze het nog best ver schoppen in EU. Mja, dan komt er weer een Madrid of City langs........
 
Ja.. dat wel..

Stekelenburg

v/d Wiel / Douglas / Vertonghen / Pieters

De Zeeuw / Janssen / Eriksen

Sulejmani / Ruiz / Dsudszak


Opstelling aan de hand van mijn Ajax bril :D
 
Robert bedoelt natuurlijk Ajax, Twente en PSV mixen tot één team met de beste spelers.
Douglas hoort daar natuurlijk in thuis, Marcelo/Bouma/Alderweireld/Wisgerhof zijn gewoon minder.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top