Het grote voetbaltopic #30

Status
Not open for further replies.
Lucien, grapjas :D
Ajax heeft het zelf weggeven, niet Twente dat zogenaamd goed speelde.
Als je 2-0 voorstaat mag je het nooit weggeven, die goals waren echt te simpel voor woorden.
Dat je vervolgens met zo'n zielige vrije trap de winnende tegenkrijgt is echt om je dood te schamen.

Blom floot 75 min redelijk tot goed, en daarna was hij het soms he-le-maal kwijt

Helaas een beker minder, maar we hebben er pas 18 in de kast staan dus een echte ramp is het niet.
A.s. zondag revanche en de titel pakken, die is stukken belangrijker.
 
Ja, precies Robert. Het scoreverloop was voor Ajax, Twente heeft alleen beter gespeeld. Twente goed spelen en Ajax niet zijn ook geen aparte prestaties, de een beïnvloedt de ander. En de goals van Ajax hadden eigenlijk ook niet plaats mogen vinden als je het zo bekijkt.

Vond jij dan dat het middenveld standhield? Ik denk dat Twente in elke linie de betere spelers heeft, behalve de backs, hoewel van der Wiel ook weer niet best was. Die jonge gozer van Ajax, Boileson, was goed. Ebecilio was gevaarlijk en ook Vertonghen goed. Maar met Anita, Eriksson, Enoh op het middenveld tegen Brama, Landzaat en Janssen? Voorin vind ik Twente ook sterker.

Ik zeg niet dat Ajax geen kans maakt zondag, maar ik zou zeggen, 65-35/70-30 voor Twente. Maar wie weet, moge de beste winnen.
 
Middenveld was compleet voor Twente, ook toen Enoh erin kwam. Denk dat je dan nog beter Anita (draait ook een slecht seizoen) voor Enoh kan wisselen in plaats van de Zeeuw of eventueel Eriksson. De Zeeuw heeft toch redelijk overzicht en met de snelle jongens aan de zijkant heb je meer aan een steekpaas dan aan een actie van Eriksson misschien?

Demy wordt altijd gewisseld omdat hij met zijn felheid niet een complete wedstrijd kan volhouden.

Wel mooi trouwens dat verschil in lengte tussen Douglas en Demy. En dan die Douglas de hele tijd met zn vingertje staat te wijzen en te janken. En Demy die nog aggressief tegen hem gaat doen ook, prachtig :+
 
Ja, precies Robert. Het scoreverloop was voor Ajax, Twente heeft alleen beter gespeeld. Twente goed spelen en Ajax niet zijn ook geen aparte prestaties, de een beïnvloedt de ander. En de goals van Ajax hadden eigenlijk ook niet plaats mogen vinden als je het zo bekijkt.

Vond jij dan dat het middenveld standhield? Ik denk dat Twente in elke linie de betere spelers heeft, behalve de backs, hoewel van der Wiel ook weer niet best was. Die jonge gozer van Ajax, Boileson, was goed. Ebecilio was gevaarlijk en ook Vertonghen goed. Maar met Anita, Eriksson, Enoh op het middenveld tegen Brama, Landzaat en Janssen? Voorin vind ik Twente ook sterker.

Ik zeg niet dat Ajax geen kans maakt zondag, maar ik zou zeggen, 65-35/70-30 voor Twente. Maar wie weet, moge de beste winnen.

Gaat echt van de vorm afhangen. Op dit niveau kan een foutje van een individu al beslissend voor de wedstrijd zijn.

Btw, het is Eriksen ipv Eriksson.
 
Heb zin in zondag. Twente heeft imo een topseizoen gedraaid, het kampioenschap pakken zou het helemaal afmaken :D.

Over de wedstrijd. Ik ben als Twente supporter niet echt bang geweest dat ze hem zouden verliezen. Imo heeft Twente redelijk gecontroleerd gespeeld, op een aantal gevaarlijke counters van Ajax na. Twente kwam er de eerste helft niet echt doorheen voorin en Ajax maakt de kansen die ze kregen direct af. Tweede helft kreeg Twente meer grip. Aantal goede reddingen van Vermeer trouwens!

Maar misschien heb ik ook wel een bril op :p

Mooi trouwens dat Ajax en Twente samen die actie hebben gehouden tegen het moderne voetbal. Heb zelf geen jaarkaart, maar hoor het klagen van vrienden wel eens.

knvbfinale124.jpg

knvbfinale123.jpg


http://www.indehekken.nl/
http://www.tegenhetmodernevoetbal.nl/
http://www.footballculture.com/tag/against-modern-football/
 
Last edited:
Zondag eventueel hetzelfde verhaal? :p

Liever niet natuurlijk, maar als Ajax niet kan winnen zijn ze ook terecht geen kampioen...

Zou wel zonde zijn dat ze dan wss 3e worden en geen mogelijkheid op CL hebben en daardoor, minder aantrekkelijk zijn voor een Seedorf of dergelijke speler.

Zo een speler heeft Ajax wel nodig in de toekomst. Een echte leider in het veld, die het team op sleeptouw kan nemen en het middenveld meer kracht geeft.


Ook mag de verdediging wel eens les krijgen in het dekken van de man bij een standaard situatie. Is dit seizoen al vaak genoeg voorgekomen dat een tegenspeler makkelijk op goal kan koppen.
 
Ja, je zou bijna vergeten dat PSV ook bij Groningen moet winnen.
Misschien nog wel belangrijker, echt alles of niets.
 
Pakt die lul van een Dzsudzsak gewoon onnodig geel terwijl die nu hard nodig was!
Ook al bakt die er in uitwedstrijden vaak niets van.
 
Ach, als ze in Amsterdam iets in eigen hand hebben komt er toch weer niks van. Want ze hebben niks in eigen hand

het zit jou wel diep he....:henko:

ontopic: Ajax heeft het weer is prachtig weten te verpesten! Nu as zondag maar volgas tegen die tukkers
 
het zit jou wel diep he....:henko:

ontopic: Ajax heeft het weer is prachtig weten te verpesten! Nu as zondag maar volgas tegen die tukkers

Als je ziet wat voor voetbal ze gespeeld hebben dit jaar hebben ze het nog verrassend goed gedaan vind ik. Tot op de laatste 2 wedstrijden meedoen om de prijzen.

Als ze dit jaar geen kampioen worden hebben ze met een of twee gerichte aankopen volgend jaar een hele goede kans denk ik. Continuïteit en rust met Frank de Boer en een wat sterker, voetballender middenveld en een goede spits en je kan een hoop met 65 miljoen per jaar. Een Seedorf zou ideaal zijn, maar die geeft vandaag in de krant aan dat hij niet wil komen. Dus denk dat die dan nooit meer komt gezien zijn leeftijd. Ik zeg: Theo Janssen, maar die zal wel niet willen.
 
Jij bent vast voor ajax :+

Wat een wedstrijd denk dat niemand nog nagels over heeft!

Zie het tijdstip, de eerste helft was er echt weinig aan hoor.

Maargoed, ben inderdaad voor Ajax ja en vind dat Twente terecht heeft gewonnen. Volgende week is het hopen op een geweldige sfeer en wat geluk.
 
het zit jou wel diep he....:henko:

ontopic: Ajax heeft het weer is prachtig weten te verpesten! Nu as zondag maar volgas tegen die tukkers

Ajax 'mag' niks, ze MOETEN dan heb je het niet helemaal meer in eigen hand toch:p

Wel schattig dat jij altijd mij als pispaaltje opzoekt na een verlies partij van ajax:*
 
Ajax 'mag' niks, ze MOETEN dan heb je het niet helemaal meer in eigen hand toch:p

Wel schattig dat jij altijd mij als pispaaltje opzoekt na een verlies partij van ajax:*

Je blijft me favo kakkie :-:

Ajax moet zoveel, alleen komt er zo weinig van. Zondag gewoon ff die 30e titel pakken en dan zijn we weer van al het gezeik af :#
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top