Het grote voetbaltopic #15

Status
Not open for further replies.
wie?

ff serieus, denk niet dat het zo`n imo onbekend iemand gaat worden.

Ik hoop op Rijkaard....(jajaj sabbatical etc)
 
Rijkaard heeft aangegeven alleen Ajax te willen trainen in Nederland.

Het verleden geeft zon duidelijk beeld iig niet aan;

In de zomer van 1987 tekende Rijkaard een contract dat hem verbond aan PSV, maar kort daarop verlengde hij ook zijn contract bij Ajax. Dit werd door de clubs, na enig gesteggel, met een herenakkoord geregeld. Rijkaard bleef bij Ajax en PSV zegde het contract op; Ajax betaalde PSV 2,5 miljoen gulden en zegde ook een percentage van een eventuele verkoopprijs toe. Penningmeester Harry van Raaij noemde dit de beste transfer ooit.

Voor mensen die hopen dat iets niet gebeurd zijn zulke uitspraken veel waard.
Maar je moet beter weten in het voetbal.

Wat had bijv. gedacht dat Stam ooit naar Ajax zou gaan?
 
maar het kan best hoor ;)

In een uitgebreid interview vertelt Rijkaard dat Ajax 'in principe' de enige Nederlandse club is waar hij nog iets voor wil betekenen.

'Ik woon nu weer in Amsterdam, het voelt als mijn thuis. Ik zou me in elke andere stad in Nederland minder op mijn gemak voelen.'

'Dankzij Ajax ben ik geworden wie ik nu ben, daar ben ik de club heel dankbaar voor. Het zou dan ook een beetje raar zijn om voor een andere club in Nederland te werken.'



Als Rijkaard zou zeggen 'ik wil graag naar PSV' dan gaan de Ajax supp. weer out...
Wat moet hij anders zeggen. Alhoewel 'in principe' natuurlijk een mooi woord is...
 
Een paar jaar geleden hebben ze fout gemaakt.

Toen kon Hiddink TD worden met Rutten/Eijkelkamp op de bank.


Advocaat?
 
Uiteindelijk won Fey. wel de dubbel.....

Gedreven door rancune over zijn behandeling door het Ajax-bestuur, maakte Cruijff in 1983 een onvoorstelbaar geachte overstap naar Feyenoord. De Rotterdamse fans hadden aanvankelijk de nodige moeite met niet zomaar een een Ajacied in Feyenoord-shirt. Maar de tegenstand verdween snel.

Ondanks de 8-2 nederlaag van Feyenoord tegen Ajax in het Olympisch stadion, pakte Feyenoord de landstitel, ?n de KNVB-beker. Met een sterke Ruud Gullit, een trefzekere Peter Houtman maar vooral dankzij een getergde Cruijff. Aan het einde van het seizoen kondigde Cruijff toch wel enigszins verrassend zijn afscheid aan. En deze keer bleek zijn beslissing definitief.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top