Het grote "Ice" topic

Status
Not open for further replies.
Bedoel je van Kicker de Solobaric woofers?(vierkante)
RF subs kan ik zo bestellen :) Welke types dacht je aan?

De Punch line :) dus P212S4, P312D4.

Van kicker die Solobaric woofers ja:) vinden vaak veel mensen mooi!

En mischien ook leuk om van JBL de W10gti + W12gti + w15gti toetevoegen op je webshop?

En in Fusion Joost? zie je daar niks in:)
 
De Punch line :) dus P212S4, P312D4.

Van kicker die Solobaric woofers ja:) vinden vaak veel mensen mooi!

En mischien ook leuk om van JBL de W10gti + W12gti + w15gti toetevoegen op je webshop?

En in Fusion Joost? zie je daar niks in:)

P212S4 kan ik zo bestellen, die laat ik dan met mn volgende order wel wat van meekomen. 10 inch versie ook zo te krijgen. Verwachte verkoopprijs zal dan ongeveer 120 euro zijn, dus zijn vrij schappelijk geprijsd! Op een andere audioshop zie ik al een prijs van 160.
310 en 312 ook zo te leveren, ook hier weer scherpe prijzen mogelijk :)
Bedankt voor de tip, hiervan zal ik enkele op voorraad gaan nemen.


De kickers zijn al een stuk duurder, derhalve zal ik die niet zo gauw op voorraad nemen. Kan ze evt op bestelling wel zo leveren :)
 
Ik heb een vraag, ik word op me werk nu van alle kanten benaderd dat ik met een veelste dikke (voedigs)kabel wil gaan spelen, 50mm2 dus. Ze zeggen dat de helft of minder meer dan genoeg is. Wat dus niet is! Ik word hier echt strontziek van en ik kan hetzelf ook niet uitleggen waarom dit zo dikke draad moet zijn, dus.....iemand die hier kort en klein een samenvatting over kan maken waarom er zo dikke voedingskabel erin moet?

liefst uitgaande dan van een Crunch GP 1400, die 2 keer 600 watt rms levert (ongeveer)
 
P212S4 kan ik zo bestellen, die laat ik dan met mn volgende order wel wat van meekomen. 10 inch versie ook zo te krijgen. Verwachte verkoopprijs zal dan ongeveer 120 euro zijn, dus zijn vrij schappelijk geprijsd! Op een andere audioshop zie ik al een prijs van 160.
310 en 312 ook zo te leveren, ook hier weer scherpe prijzen mogelijk :)
Bedankt voor de tip, hiervan zal ik enkele op voorraad gaan nemen.


De kickers zijn al een stuk duurder, derhalve zal ik die niet zo gauw op voorraad nemen. Kan ze evt op bestelling wel zo leveren :)

Inderdaad die RF woofers zijn op een ander al niet duur en als jij ze dan nog goedkoper gaat maken, moet dat wel lekker gaan loppen :) Die Solobaric zijn duur ja, vind het ook verstandig dat je ze niet op vooraad neem maar dat je ze wel dan voor iemand wil bestellen :) (net wat je voor me amp heb gedaan:) :*)
 
Ik heb een vraag, ik word op me werk nu van alle kanten benaderd dat ik met een veelste dikke (voedigs)kabel wil gaan spelen, 50mm2 dus. Ze zeggen dat de helft of minder meer dan genoeg is. Wat dus niet is! Ik word hier echt strontziek van en ik kan hetzelf ook niet uitleggen waarom dit zo dikke draad moet zijn, dus.....iemand die hier kort en klein een samenvatting over kan maken waarom er zo dikke voedingskabel erin moet?

liefst uitgaande dan van een Crunch GP 1400, die 2 keer 600 watt rms levert (ongeveer)

http://www.12vhifi.nl/kabelframe.html
Hier kan je rms waardes en kabel lengtes invullen om zo tot een goede richtlijn te komen :)
 
Ik weet niet precies hoelang je nodig hebt natuurlijk, maar 50mm^2 volstaat wel hoor. Kijk, er gaat niet constant zoveel vermogen doorheen natuurlijk. Je moet je ook bedenken dat een versterker maar een rendement heeft van ik meen rond de 40%, zodoende gaat er een stuk meer van de accu naar de amp dan van de amp naar je subs :)
 
Ik weet niet precies hoelang je nodig hebt natuurlijk, maar 50mm^2 volstaat wel hoor. Kijk, er gaat niet constant zoveel vermogen doorheen natuurlijk. Je moet je ook bedenken dat een versterker maar een rendement heeft van ik meen rond de 40%, zodoende gaat er een stuk meer van de accu naar de amp dan van de amp naar je subs :)

ik denk dat ik 4,5-5 meter nodig heb. En inderdaad de amp sta niet de hele tijd op vol power te spelen. Dus ik denk gewoon een 50 of 70 mm2 en vanaf het verdeel blok met 20mm2 veder te gaan?
 
Ik zou 50mm aanhouden als hoofkabel en dan hierna inderdaad een stuk van zeg 1 meter vanaf een verdeelblok, en dan idd een dikte van 20.
 
Remco, wij willen foto's zien van je woofertje in je auto +pippi+

Hihi, komen er morge aan!

Thx to Joost voor de spullen en de nodige hulp, echt een goede jongen! :)

Kofferbak zit zo goed als vol inderdaad, staat wel goed vet moet ik zeggen. :#

Soon even een kabelsetje halen, was nog even snel doorgereden naar de lokale audio boer, kom daar binnen:

* Goedendag, ik zoek een kabelsetje voor mijn Amp/woofer, min dikte van 20QMM.

- Euh sorry? Dat is veelste dik! Wat heb je voor shizzle dan? -

* Ja dit en dat.... *

- Ohh, nee daar heb ik geen kabelsets voor, alleen maar 10QMM -

:D

Dus maar even op Ron De vries bestellen soon!
 
Iemand die nog een goedkoop subwoofer setje wilt hebben?

4 kanaals 1000 watt versterker : megakick solaris en een 400 watt woofer van marquant (zat in zo'n rol). Kun je 2 kanalen gebrugt gebruiken voor de sub en 2 voor je hoedenplank speakers. Werken nog prima, en incl kabelsetje van 20 euro.

Alles voor 50 euro incl verzenden :)

Ideaal voor fiat panda's , starslets, en andere ragbakken :D
 
Hihi, komen er morge aan!

Thx to Joost voor de spullen en de nodige hulp, echt een goede jongen! :)

Kofferbak zit zo goed als vol inderdaad, staat wel goed vet moet ik zeggen. :#

Soon even een kabelsetje halen, was nog even snel doorgereden naar de lokale audio boer,

- Euh sorry? Dat is veelste dik! Wat heb je voor shizzle dan? -


Dus maar even op Ron De vries bestellen soon!

Dat hoor ik dus ook elke keer, en dan volg er een heel zwam verhaal waar je dus niks aan heb :p want je wil die 50mm2 kabel (in mijn geval)

Ben benuwd Remco:) moet wel vet zijn :W
 
Vind het mooi spul in ieder geval, ben zo benieuwd hoe het gaat spelen. :D

Alleen nog ff kijke hoe ik de kist plaats, woofer richting: Kofferbak/omhoog richting achteruit of richting achterbank.

Aangezien hij echt maar een kleine 2 cm speling heeft als ik hem richting kofferbak zet. :D

In het midden van de achterbank zit wel een ,, opening '' maybe daar op richten. :p
 
Vind het mooi spul in ieder geval, ben zo benieuwd hoe het gaat spelen. :D

Alleen nog ff kijke hoe ik de kist plaats, woofer richting: Kofferbak/omhoog richting achteruit of richting achterbank.

Aangezien hij echt maar een kleine 2 cm speling heeft als ik hem richting kofferbak zet. :D

In het midden van de achterbank zit wel een ,, opening '' maybe daar op richten. :p

Mag ik eens vragen wat voor headunit je heb en je speakers? :)
 
Vind het mooi spul in ieder geval, ben zo benieuwd hoe het gaat spelen. :D

Alleen nog ff kijke hoe ik de kist plaats, woofer richting: Kofferbak/omhoog richting achteruit of richting achterbank.

Aangezien hij echt maar een kleine 2 cm speling heeft als ik hem richting kofferbak zet. :D

In het midden van de achterbank zit wel een ,, opening '' maybe daar op richten. :p

Ja ja, ik leef ook nog. Maar vis. Ik ga dus absoluut niet luisteren naar jou woofer. Ik weet gewoon zeker dat dit een gehoorbeschadiging veroorzaakt! 8P

Maar hoe wil je het gaan doen met stroom? Aangezien ik al knipperlampjes had :D
 
Ja ja, ik leef ook nog. Maar vis. Ik ga dus absoluut niet luisteren naar jou woofer. Ik weet gewoon zeker dat dit een gehoorbeschadiging veroorzaakt! 8P

Maar hoe wil je het gaan doen met stroom? Aangezien ik al knipperlampjes had :D

knipperende lampen kan ook liggen aan een te dunne voeding, slecht contact ergens, slechte accu, slechte massa, massa voor bij de accu vergeten.

Erik denk dat je aan 35mmq2 genoeg hebt hoor voor die amp.

Wil je later meer amps der bij dan 50mmq2 leggen..

Zef ook al genoeg gezijk gehad bioj die "audio boeren"

Wou 10 meter 50mmq2 hebben of 70.. konden ze niet levenern want niemand had dat ooit nodig. dikste die hun altijd hadden was 25 mmq2 en die deden ze alleen op hun zwaarste versterker.. stonden mij ook gek aan te kijken toen ik een foto van de aansluitingen van mijn amp liet zien dat er alleen een 50mmq2 aansluiting was..en alleen die amp al zekeren met 150 ampere..

remco,, 2 cm van de kofferbak is te weinig.. dan is het verder gewoon een kwestie van proberen.
Denk richting de andere kant van de kofferbak spelen.

ben benieuwd hoop het snel eens een x te kunnen horen ;)
 
Vin, zoals Fatal al zegt: Jij had 8 QMM draad geloof ik? En je speelt op 400 RMS, dan zal het daar aan liggen dat je koplampen beginnen te knipperen denk. :)

Aangezien ik al 20 QMM moet gaan gebruike.
 
300 watt rms toch?
komt uit op zon 350 watt rms
speelt 16 ook al goed genoeg ;)

speel met mijn mxa 3002 ook met 16 mmq2.. geeft 384 watt rms, bij gebrucht 4 ohm impendantie.
en dat is een 2kanaals versterker.

Monoblok gaat efficienter met de stroom om.
dus 16 zou voldoende moeten zijn...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top