Het grote "Ice" topic

Status
Not open for further replies.
Wat is een leuk begin setupje?

1 versterker en 1 of 2 woofers.

Max. budget: 200-250 euro meer echt NIET!

Btw: is niet voor mezelf, maar voor een vriend van me
 
Met zo'n budget zou ik gaan kijken op marktplaats bv, of op het 2ehands deel van showyoursound. Als het nieuw moet zijn kan je haast niet anders als naar Remco's car stereo oid te gaan, of de kijkshop, dat soort zaken ;(
 
Ik zie hier een hoop db knallers voorbij knallen, maar hoe zit het met de sq audio?. Na de zomer wil ik ook leuk uitpakken met audio.

Ik dacht aan:
* Een 2-weg setje voorin, versterkt met een 2 kanaals versterker
* Een sq sub versterkt met een monoblokje
* Misschien een vervanger voor mijn jvc radio'tje

Dit moet gaan spelen in een golf 3, en wel op een jvc kd-lh811. In mijn hoedenplank zit een 3-weg systeem van audiosonic, maar deze ga ik dan waarschijnlijk niet aansluiten.

Budget zal zonder de radio zo rond de 1000 euro liggen, wat niet echt veel is voor sq. voor dit geld moet bovengenoemde dus gekocht worden. Kabels etc kan ik goedkoop krijgen via me werk. Subs etc helaas niet, we leveren alleen de wat gangbaardere merken als pioneer/kenwood/jbl/rockford/orion.

Wie heeft er voor dit budget een leuk setupje in gedachten. Ik wil dus niet knallen (ok, de sub zal af en toe wel een pittig laag basje moeten kunnen leveren), maar ik wil knap geluid!
 
Ik laat me verrassen, ik moet eerlijk zeggen dat ik me op dit moment er nog niet heel erg in verdiept heb. Ik heb er voorheen wel veel voor gekeken, maar dan kom je in 9 van de 10 gevallen toch merken tegen die ver boven dit budget zitten.
Ik ben ook helaas het merk kwijt van een knap 2 weg systeem, die door velen op showyoursound als zeer goed wordt beschreven. Deze speakers waren geel van kleur, en staan bekend om een behoorlijk kickbass.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar de wat betaalbare sq gerichte merken.

Ik neem gelijk even een kijkje op je website joost;)
 
Audio system is dat ja, type Helon meen ik.

Kijk ook eens naar Focal Polyglass V2 of misschien de K2 serie. Heb zelf een DLS composet uit de Reference serie. Vind ik ook erg lekker klinken.

En zorg dan ook voor een goede kwaliteits versterker die ook echt het nodige vermogen kan leveren.

Daarnaast zag ik op joost zijn shop ook mooi spul staan. Helaas was ik al voorzien voordat deze shop opkwam :p .
 
audio system bedoel je.

www.audiosystem.nl

voor dat geld is wel een leuk setupje samen te stellen hoor.
en inbouw materialen zijn die verder wel mee gerekend?
Zoals dempings matten en mdf.

Audio system idd, daar hoor je veel goeie dingen over. Het budget is ex de montagekosten.

2weg 16,5 speakers
subwoofer
monoversterker
2-weg/4-weg versterker.

Dit wil ik dna voor 1000 euro hebben, de rest zie ik dan wel:X
 
Ik ben overigens benieuwd naar welke merken jullie graag in mijn shop zouden willen zien?

@erikn: Woofer heb ik wel goede dingen over gehoord, amp kan ik niks over zeggen. Ik heb eventueel een 5512 nog voor 118e, zowel 5512-44 als 5512-04
 
Ik ben overigens benieuwd naar welke merken jullie graag in mijn shop zouden willen zien?

@erikn: Woofer heb ik wel goede dingen over gehoord, amp kan ik niks over zeggen. Ik heb eventueel een 5512 nog voor 118e, zowel 5512-44 als 5512-04

5512 is dan net weer te zwaar, en het hoef niet zo hard en die Kicker met die jbl versterker lijkt me voor die vriend wel goed genoeg:)

en welke merken?

- JBL
- Focal
- Kicker
- Rockford Fosgate
- Fusion

Jbl en Fusion zijn dan eigenlijk niet (of daar heb je nog niks in je shop staan) en Focal, Kicker en Rockford Fosgate, mischien iets uitbreiden? met woofers en speakers :) en mischien ook leuk om headunits wat uitgebreider te maken, aangezien je hierin nog niks verkoopt en je toch meestal met een headunit een begin maak voor je ice:)
 
Joost: Ik weet niet tot hoever er interesse in is, maar DLS, Audio System en Focal hebben ook erg goed spul in het assortiment. Van focal zag ik een 13cm setje staan in de shop.

Focal en DLS vond ik allebei erg goed klinken, vanwege beperkte inbouwdiepte voor een DLS "slim" model gegaan. Ben er heel tevreden mee in combinatie met een klein subwoofertje van Polk.
 
Jongens :) ik ben benuwd naar het volgende: 'Wat hebben jullie nu precies in jullie auto's liggen?" dus van headunit tot woofer :) ben benuwd, en mss ook foto's ? :) (of wat gaat/wil je in je auto?)

wat ik heb:

Hu1 sony CDX 2 versterkeruitgangen ...
Hu2 een merkloos radiotje voor de sdkaart etc..

versterker 1000W Mosfet 4 speaker uitgangen 2 gebrugd naar sub. (merk zal ik ff niet noemen)
4x pioneer 17cm (gele)
2x ovaaltjes
Sub JBL GTO 1502 in een Basshorn

20060216_BassHorn_Aufbau_3.jpg



wat ik wil:

de 2 radios weg

dan een dubbeldin tft touchscreen.
een oude laptop in de vloer(beeld op touchscreen)

trackinball in middenconsole en een bluetooth toetsenbord.

dit alles aansluiten op een nieuwe autoradio (liefst ook dubbeldin) met 5.1 etc.

mja dat word nog keertje een projectje, volgende auto denks...
 
5512 is dan net weer te zwaar, en het hoef niet zo hard en die Kicker met die jbl versterker lijkt me voor die vriend wel goed genoeg:)

en welke merken?

- JBL
- Focal
- Kicker
- Rockford Fosgate
- Fusion

Jbl en Fusion zijn dan eigenlijk niet (of daar heb je nog niks in je shop staan) en Focal, Kicker en Rockford Fosgate, mischien iets uitbreiden? met woofers en speakers :) en mischien ook leuk om headunits wat uitgebreider te maken, aangezien je hierin nog niks verkoopt en je toch meestal met een headunit een begin maak voor je ice:)

Kicker en RF zijn beiden een optie van dit rijtje. JBL ook wel, maar hiervan ben ik eigenlijk alleen over de subs, en de duurdere lijnen ervan te spreken.
En van bv Kicker en RF, wat zou handig zijn om op voorraad te nemen?
 
Joost: Ik weet niet tot hoever er interesse in is, maar DLS, Audio System en Focal hebben ook erg goed spul in het assortiment. Van focal zag ik een 13cm setje staan in de shop.

Focal en DLS vond ik allebei erg goed klinken, vanwege beperkte inbouwdiepte voor een DLS "slim" model gegaan. Ben er heel tevreden mee in combinatie met een klein subwoofertje van Polk.

AS vereist een showroom en inbouwruimte om dealer ervan te worden, dus dat zit er voorlopg ( ;) ) nog niet in helaas..
DLS en Focal kan ik in principe wel krijgen :)
 
Kicker en RF zijn beiden een optie van dit rijtje. JBL ook wel, maar hiervan ben ik eigenlijk alleen over de subs, en de duurdere lijnen ervan te spreken.
En van bv Kicker en RF, wat zou handig zijn om op voorraad te nemen?

Van Kicekr hun sub's ik vind die amp echt terring duur :X en van RF ook sub's (de wat goedkopere, en mischien de wat duurdere) en amp's :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top