Het Grote ICE-Topic #3

Status
Not open for further replies.
is prima, weer wat geleerd.

maar je zegt dat je de 5512 ook hebt gehad in 60 liter. was dat een enkele of ook 2? want ik wil er 2 gebruiken, moet je dan dus 120 liter pakken of evengoed 60 liter?

idd per 2.

12 inch ook wel eens spelend gehad in 20 liter.. enkele dan.. klinkt wel erg strak!!

Standaart geven ze 35 liter op voor 12 inch. Dus met zijn 2en 70 liter.
maar gesloten kan je alle kanten mee op.

Eigenlijk gewoon proberen.
Wat je eventueel ook kan doen is een goede kist maken van 70 liter.
En dan met blokken hout van 5 liter elke x aanvullen. kijken of je klank verandering hoort en of je het dan beter vind klinken.
Dan kan je zo ook je kist inhoud kleiner maken zonder je kist te hoeven aanpassen.
 
Vandaag dus maar een mailtje gestuurd naar rondevries om te vragen of ze mijn versterker binnen hadden gekregen.
Ze hadden zelf de versterker getest en kregen dezelfde problemen als ik die had dus dat is wel mooi :).
Verder hebben ze hem hebben doorgestuurd naar MTX om daar te testen.
Even afwachten wat ze daar zeggen natuurlijk :).
 
In mn saxo zit een JVC kd-dv5101, is dit een leuke basis om een leuke sound te krijgen in de auto of valt ie tegen?
Er zit al een compo setje in de deuren, liefst wil ik achter nog 2 boxen en een sub, anders alleen een sub.
Dan zou ik dus alleen een versterker moeten hebben om die sub aan te sturen?
 
ja, al zou ik achterin ook 2 speakers in de hoedenplank doen, geeft een mooi geluid.
en dan die speakers ook uiteraard door de versterker laten aansturen.
 
Je hebt 3 pre-outs op die radio dus dat zit wel goed. Ga voor een 5 of 6 kanaals versterker, dan kan je altijd nog bedenken wat je wel en niet wilt versterken;)
 
Gister begonnen met de kist :)

vandaag bijna klaar :) hier ff 2 pic's van tussendoor,

Subs: Audio System Helon 15 inch 2000 W RMS en 10.000 W piek vermogen,

Versterkers die gebruikt gaan worden zijn de STEG K competition 2.02 Hier worden er 4 van aangeschaft (2 per sub ivm dubbele spoelen in de subs)

Hier pic v de kist

281220071929ma8.jpg


Zo passen ze niet :+

281220071924fs5.jpg



Straks post ik nog ff wat meer foto's van hoe het er tot zover uitziet :)
 
:p

Nee wss niet 8P club lid heeft zn raam er al half uit liggen :X

Vandaag de kist tot zover afgebouwd :) Hij moet nog vast op het chassis (ivm E.M.M.A regelement)

Foto's :

281220071939kb6.jpg


281220071942xw7.jpg


En voor diefstal of pottenkijkers, Past de orginele hoedenplank er gewoon nog netjes overheen :) dus vanaf de buitenkant zie je niks :)


281220071943bn8.jpg
 
Sjezus... die zijn best groot :+

Kun je met zoiets nou eigenlijk nog normaal muziek luisteren... want volgens mij heb je een hoop vermogen in midden en laag nodig om boven die subs uit te komen :p
 
2 amps per sub :|
dat is tering moeilijk omdat gelijk ge krijgen. dat 4 versterkers het zelfde leveren.

maar zijn leuke dingentjes :) zal wel lekker klinken in die gepoorte kist.. wat is de inhoud daar van?
emma is wel leuk. heb er ook een paar x aan mee gedaan.. alleen had de db's wel.. maar de styling punten miste ik :(

edit:
had dit niet gekunnen 2 van deze: steg k204
Technische specificaties:
Vermogen @ 4 Ohm: 2 x 335 watt RMS
Vermogen @ 2 Ohm: 2 x 650 watt RMS
Vermogen @ 1 Ohm: 2 x 1200 watt RMS
Bridged @ 4 Ohm: 1 x 1300 watt RMS
Bridged @ 2 Ohm: 1 x 2400 watt RMS

of zijn het 2 ohm spoelen?


heb het al gevonden.. dat gaat dus niet :) jammer dat het een 2 kanaals is. kan je niet aan de 1ohm totaal impendatie komen. Monoblok was denk iets of wat makkelijker geweest :) dan kon je gewoon spoelen parralel en kom je mooi op 1 ohm uit..
Technische specificaties:

Vermogen: 2000 Watt RMS
SPL peak power: 10.000 watt > 60 Hz
Impedantie: 2 x 2 Ohm
 
Last edited:
Vandaag dus maar een mailtje gestuurd naar rondevries om te vragen of ze mijn versterker binnen hadden gekregen.
Ze hadden zelf de versterker getest en kregen dezelfde problemen als ik die had dus dat is wel mooi :).
Verder hebben ze hem hebben doorgestuurd naar MTX om daar te testen.
Even afwachten wat ze daar zeggen natuurlijk :).

Duurt ook lang zeg, al die tijd zit je zonder versterker?
 
@ de fatal, Jah afstellen word nog een hele opgave maar gelukkig veel hulp vanuit Team Audio System daarmee :)

@ joost, Wat had jij genomen kwa versterkers dan??
 
Ik blijf toch bij de STEG versterkers,
Ook omdat deze bij 11 volt nog steeds hun maximale vermogen afgeven,
en het smms systeem :)


*edit: de inhoud van de kist zit zonder schuim op 190 liter :) er komt nog schuim in dat tot maximaal 10% het volume vergroot :)
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top