Fitness / Bodybuilding Facts!

Status
Not open for further replies.
Daniël. said:
Dat kan misschien alleen maar in de weg zitten..
En sommige hoeven niet breed oid te worden, die vinden het wel best zo ..

Daniël heeft gelijk :) Ik ga niet voor massa, maar voor kracht. Als ik teveel massa krijg wordt ik + zwaarder, + minder snel. Zwaarder betekend dat ik dan in een hogere klasse wordt ingedeeld (dat gaat op gewicht) En hoe hogere de klasse, hoe groter mn tegenstander. Ik weeg nu 65 dus moet al in de -66 klasse. Dat is nog een vrij gemiddelde klassen maar wel aan de hoge kant. Ik ga verder ook niet afvallen hiervoor.. weet niet eens waar ik zou moeten beginnen aangezien ik al geen overtollige vet heb. Maar ik moet dus gewoon mn zijbuikspieren verstevigen en niet de rest van mn spieren vergroten oid. Het gaat hier vooral om kracht, en niet om massa.

//edit: is roeien niet meer iets voor de schouder groep ? //

area_51_member said:
Ik las het, maar als ik mijn eerlijke mening geef vind ik dit nog steeds een lichaam van een ecto die nog nooit aan sport gedaan heeft. Ook al doet hij aan taekwondo, dan zou hij nog moeten beginnen met vreten!

En om eerlijk te zijn, ik doe mn hele leven al aan verschillende sporten :p maargoed. Dat je van voetbal, tennis en dat soort sporten niet massa gespierd wordt... lijkt mij logisch. Of versta jij onder "sport" massa kweken op de fitness?

Funk_dm said:
veel situps! heel veel :)
en vergeet je rug niet te trainen! ik zit nu met 40% te sterke buikspieren (in verhouding met de rug, rug hoor ong 20% sterker te zijn dan buik)

Is dit de oorzaak dat sommige gozers die teveel aan hun voorkant doen en zo scheef voorover lopen ? (om het zo maar te zeggen :p)
 
heeft toch ook te maken met korte en lange spieren?
ik heb lange spieren, deze ogen ontspannen totaal niet groot...

gespannen best aardig :)
zal ze nog eens een keer opmeten voor de lol.

maatje van me heeft korte spieren, deze ogen veel dikker terwijl hij precies op mijn niveau zit (trainen altijd samen)
 
Ik heb er 2 dagen tussen zitten.. Fitness dan ook maar 2 dagen, maar merk wel dat het vaak net genoeg is om de spierpijn te laten verdwijnen
 
Funk_dm said:
veel situps! heel veel :)
en vergeet je rug niet te trainen! ik zit nu met 40% te sterke buikspieren (in verhouding met de rug, rug hoor ong 20% sterker te zijn dan buik)

Zeker gehoord bij je PO :# ?
 
Bernd said:
Is dit de oorzaak dat sommige gozers die teveel aan hun voorkant doen en zo scheef voorover lopen ? (om het zo maar te zeggen :p)

ik zou het niet weten ik loop gewoon recht :p
heeft eerder te maken met korte en lange spieren :)
 
nog even over de rugspieren.. ik heb wel eens last van me rug , en kan me rug zelf kraken.. is dit wel ok ? of heeft dit ook een beetje te maken met slappe of zwakke rugspieren?
 
Mike bedankt:)

Stukje over mentaal instellen vind ik wel interessant.

Er wordt behoorlijk ver ingegaan op het stellen van je doelen, heel schema erbij etc.
Maar ik kan er niet bij dat dat zo belangrijk is bij het behalen van resultaat, hoewel daar staat dat het bewezen is.

Iemand hier ervaring mee?
 
area_51_member said:
iemand comments? :rolleyes:



Jo kerel, lang geleje :L
Leuke voorruitgang!!!!!! +ralf+
Ik kan eindelijk weer beetje aan het trainen ik zal over een maandje of 2 weers een update doen!
Gaatie met jou trainen trouwens?
 
jep, print gewoon een foto uit van hoe je wilt worden en hang deze op een plek op je kamer waar je elke dag kijkt! zorg ervoor dat je doel wel haalbaar is, en werk daar naar toe..
Voor mij is het 85 kilo droog (9% is voor mij droog genoeg), ben begonnen op 60 kilo 2 jaar terug en weeg nu 82 kilo bij 16% vet. Schat dat ik er over een jaar of 2 wel ben.

Zonder een doel te stellen ben je nergens, en kloot je maar wat aan.
 
ik vind het doelen stellen wel erg belangrijk, zonder doel weet je niet of je het hebt gehaald.. Dan blijf je maar aankloten en verlies je je motivatie om iets te doen, want waarvoor doe je het eigenlijk?

Ik vind het zeker wel handig.. Zorg ervoor dat je een goed doel stelt, het moet niet lichamelijk onmogelijk zijn, maar zorg er wel voor dat het echt iets is wat je altijd al hebt willen halen.. Ik vind het zelf ook erg belangrijk om jezelf na elk doel te hebben behaalt (stel ook doelen voor op korte termijn) te feliciteren, je hebt dan wellicht niet je grote doel gehaald, maar het geeft je een goed gevoel en helpt je motiveren... Het werkt bij mij heel goed iig!
 
brad_pitt_chest.jpg


Mijn voorlopige doel qua fysiek.

Pete (Charlie Hunnam) uit Green Street Hooligans heeft trouwens ook een mooie bouw vind ik.

Klinkt misschien gay voor sommige maar eerlijk is eerlijk.
 
@ Vassago

Dat lijkt me een 'makkelijk' te halen doel, weinig massa, maar wel goed droog.
Je fietste toch? Dan lijkt me dat droog worden/zijn dus ook geen probleem.

*edit, niets voor mij trouwens, beetje te beachboy ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top