Fitness / Bodybuilding Facts!

Status
Not open for further replies.
oow :) niet gezien (A) maar.. dat is dus 5 maanden.. Dan vind ik niet dat je armen super gegroeid zijn alsk eerlijk ben
 
DG SF2 said:
oow :) niet gezien (A) maar.. dat is dus 5 maanden.. Dan vind ik niet dat je armen super gegroeid zijn alsk eerlijk ben

Dat jij in de 1e 3 maanden veel bent gegroeid wil nog niet zeggen dat je zo door blijft groeien. De eerste paar maanden pak je het meest, daarna moet je je erin gaan verdiepen en alles juist doen (eten, oefeningen, rust)

Qua cm's vind ik het een vooruitgang, op de fotos kan ik alleen geen vergelijking trekken.

Trouwens kay V als die knaap weer roept "wie leert er nou voor?" vraag hem dan of hij zn diploma ook al heeft... :+
 
Sjoerd said:
Dat jij in de 1e 3 maanden veel bent gegroeid wil nog niet zeggen dat je zo door blijft groeien. De eerste paar maanden pak je het meest, daarna moet je je erin gaan verdiepen en alles juist doen (eten, oefeningen, rust)

Qua cm's vind ik het een vooruitgang, op de fotos kan ik alleen geen vergelijking trekken.

Trouwens kay V als die knaap weer roept "wie leert er nou voor?" vraag hem dan of hij zn diploma ook al heeft... :+


Uhm kerel,... dat staat er niet, dat zeg ik niet, dat bedoel ik niet.
Hij vraagt om mijn mening, ik geef mijn mening. Ik weet heus wel dat je in de eerste maanden het meest pakt. Ksnap niet waarom je die reactie erneer zet.
Ik bedoelde het niet etterig, van ik ben veel meer gegroeid. Het is denk ik niet erg om te horen dat je nog geen spier 'ballen' hebt..! Vind het wel een leuke basis heb ik OOK al gezegd

Edit: Ik ga trouwens beginnen met het Bodystore eetgedrag richtlijnen... iemand ook gedaan... Denk dat het beter is dat ik eerst mijn eetgedrag onder controle krijg voordat ik eventueel supplementen ga nemen?
 
@ Sjoerd, vergelijk de triceps maar eens @ foto's zie je genoeg denks. Tevens doe ik nu alles juist, oefeningen voeding rust, 1,5 jaar geleden ook een half jaar getraint, niet serieus, ben toen langere tijd gestopt veel gezope enzo. Deze 5 maanden strikt voedingsschema, 5 maanden lang geen alcohol gehad, en goede rust. Met resultaat dus. Ik snap niet waarom mensen dit afkraken, ik ben van 67 kilo naar 87 kilo gegaan in 5 maanden tijd.
 
area_51_member said:
@ Sjoerd, vergelijk de triceps maar eens @ foto's zie je genoeg denks. Tevens doe ik nu alles juist, oefeningen voeding rust, 1,5 jaar geleden ook een half jaar getraint, niet serieus, ben toen langere tijd gestopt veel gezope enzo. Deze 5 maanden strikt voedingsschema, 5 maanden lang geen alcohol gehad, en goede rust. Met resultaat dus. Ik snap niet waarom mensen dit afkraken, ik ben van 67 kilo naar 87 kilo gegaan in 5 maanden tijd.


Daar heb ik wel respect voor :) maar indd post es een totaal foto daar moet het resultaat wel op te zien zijn! 20 Kilo erbij.. doe je goed!
Kost t je veel moeite aan dat eetschema te houden.. lijkt mij vrij lastig
 
kay V said:
Ik had een discussie gister op de fitnis....die jongen die daar werkten, jaar of 18 leert voor de CIOS. Nu zei hij dat je het best zo weinig mogelijk vet kunt hebben om spieren te trainen. Dan groeien ze harder. Dus in je begin stadium... heel veel cardio enzo doen zodat je afvalt en een laag vet percentage heb. Na aantal maanden trainen en spieren kweken. Ik dacht dus met meer vet dat je dan beter kon trainen. Ik dat gezegt zei die wijs : ja ik heb er voor geleerd dus.....

Ik heb dit dus wel vaker gehoord nu wil ik wel eens weten wat nou het beste is. En natuurlijk hoe DVO er over denkt.

Ben nu lekker aan het trainen en eten. Houd wel veel vocht vast (lijkt net of ik creatine gebruik als ik lees wat dat voor uitwerking heeft.) maar trainen gaat lekker. Nu echt 3 x in de week vaste tijden. Vast schema echt relaxt. Begint nu beetje te gaan me lichaam. Heb ik het idee:)


Met een hoger vet percentage kan je in princiepe beter spier opbouwen, omdat:

Je hebt meer massa, dus meer kracht. Met meer kracht kan je je spieren beter trainen. Dus ze kunnen sneller goeien.
 
area_51_member said:
iemand comments? :rolleyes:

Oksels scheren denks :p

Nee, maar ziet er netjes uit.

Ik train ook al jaartje of 2 nu, maar niet zo intensief als de meeste hier doen. Ik ga 1x in de week en dan train ik alles. Heb ook niet echt een eetschema ofzo. Vooruit gang gaat miss niet zo snel, maar ik merk wel degelijk dat er verschil is tussen toen en nu.
 
ziet er goed uit hoor area_51_member. 5 cm vooruitgang in 5 maanden dat is gewoon een zeer goed resultaat nu op naar de 40 cm!

commentaar op de fitnesstrainers is altijd zo makkelijk. Mensen die een hbo opleiding cios of aalo doen weten echt wel waar ze het over hebben. (uiteraard kunnen zij er ook wel is naast zitten)
Fitnessleraars die gewoon een cursus hebben gedaan zijn daarentegen meestal een stuk minder goed.
 
DG SF2 said:
Daar heb ik wel respect voor :) maar indd post es een totaal foto daar moet het resultaat wel op te zien zijn! 20 Kilo erbij.. doe je goed!
Kost t je veel moeite aan dat eetschema te houden.. lijkt mij vrij lastig

@ Vassago, ik heb geen before foto behalve die arm pics. En met verdere pics wacht ik nog totdat ik echt een resultaat heb waarvan ik zeg, tijd voor de digicam van me buurman te gaan lenen :#

enne DG: het kost me best veel moeite idd om dat schema te houden, maar probeer het zo goed mogelijk. Soms gaat het een dag iets minder natuurlijk. Geluk is dat ik 50 meter van school woon en snel naar huis kan tussendoor en tonijnen beginnen te lepelen oid :p
 
marijke18 said:
Fitnessleraars die gewoon een cursus hebben gedaan zijn daarentegen meestal een stuk minder goed.

De fitnesstrainers (kracht gedeelte) @ de Universiteit Twente zouden een speciale cursus hebben gehad van degene die Dennis van der Geest ook traint op kracht, volgens een 'nep-instructeur' was hij 1 van de weinige mensen in heel Nederland die ECHT verstand hebben van zaken, hoe welke spier optimaal te trainen en dan ook echt wat er gebeurd, ik verwacht dus wel dat de mensen @ UT er ook verstand van hebben...
 
SiRoj said:
De fitnesstrainers (kracht gedeelte) @ de Universiteit Twente zouden een speciale cursus hebben gehad van degene die Dennis van der Geest ook traint op kracht, volgens een 'nep-instructeur' was hij 1 van de weinige mensen in heel Nederland die ECHT verstand hebben van zaken, hoe welke spier optimaal te trainen en dan ook echt wat er gebeurd, ik verwacht dus wel dat de mensen @ UT er ook verstand van hebben...

Het is te hopen dat die er verstand van hebben. Zelf heb ik een tijdje getwijfeld om ook een opleiding als fitnesstrainer te gaan volgen. Ben helaas die opleiding nooit tegen gekomen. Ik kwam al snel uit op fitvak opleidingen die blijkbaar de enige rijkserkende opleidingen waren.
Ik heb daar informatie over aangevraagd en de cursus en die stelde niet zoveel voor. het duurde 4 maanden en dan had je nog alleen maar op zaterdag les ook. Daarbij koste het je ook nog is bijna 1400 euro. Ik kan me niet voorstellen dat je met zo weinig tijd een goede fitnesstrainer kunt worden. Daarom ben ik meer voor cios mensen die toch 4 jaar lang worden klaargestoomd voor het echte werk.
 
Mja cios is vaak sport leraar. Die leren hoe je 'snelle spieren' kan trainen. Echt body building hebben ze vaak geen verstand van. Mja, gewoon goed verschillende theorieen lezen en dan doen wat jij denk dat goed is :)
 
Daniël. said:
De èèn zegt van wel, de andere weer niet..
Extra rust is nooit vergeet voor je lichaam, maar zolang je dan maar wel op je voeding blijft letten..

Dus wel gewoon blijven eten wat je tijdens trainen ook eet? Of bedoel je dat je iets minder moet gaan eten?

Maar goed wat ik nu dus heb:
in april ben ik begonnen met trainen toen woog ik tegen de 70 kilo.
Ik zat toen 2 maanden in Malta, elke dag getraind (ik weet het, is slecht) en ook vrij weinig gegeten.
Toen ik terug in Nederland was een trainingschema opgesteld maar nog niet echt op mijn voeding gelet.
Mijn gewicht was toen 73 kilo met een vetpercentage van 14%

Twee weken geleden heb ik me laten wegen omdat ik wel benieuwd was hoeveel ik nou zou wegen nadat ik meer op mijn voeding ben gaan letten.
Toen woog ik 76,2 met een vetpercentage van 17%.

Vanaf toen ben ik serieus gaan eten, met tonijn en kwark en na de training een glas whey, druivensuiker & melk. Afgelopen vrijdag heb ik me dus laten wegen en toen woog ik 79,2 kilo met een vetpercentage van 17,5%. Moet er wel bij vermelden dat ik toen net getraind had.

Maar toch ik vind het vrij veel in zo'n korte tijd en heb dus zo mijn twijfels over dat apparaat waarmee het gemeten word. Het word gemeten met zo'n apparaat waar je vetpercentage met stroomstootjes gemeten word.
En als ik me hier thuis weeg kom ik niet boven de 76 kilo.

Dus kan ik het apparaat geloven met het vetpercentage en het gewicht?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top