Laat je kamer of huis zien #9

Nette tuin scully, kan je mij niet een keer helpen? Je kan goed straten zo te zien.

Bij mij wil het namelijk niet echt vlotten.

978112887_6_j4Y5.jpeg

Is naar mijn mening ook helemaal niet belangrijk wat je kan lenen, je moet kijken naar hoe zich dat per maand vertaald. Denk dat die vergelijking veel belangrijker is.

Plus dat je ook niet je maximale hypotheek last wil hebben. Althans, dat lijkt me het verstandigste....

Plus dat je ook niet je maximale hypotheek last wil hebben. Althans, dat lijkt me het verstandigste....

Ligt er natuurlijk aan.. Als jij om wat voor een reden dan ook meer geld binnen krijgt dan dat je bij de bank 'kunt' aantonen.. Staan hier ook genoeg verhalen van mensen waarbij iemand een eigen zaak heeft en daarom nog niets kan aanvragen..

Bank probeert de client en hun eigen geld te beschermen.
Hierdoor kun je dus een max bedrag lenen, ter bescherming van jezelf dus.

Jij bedoeld wss zwart geld, dit is geen vast inkomen en kan zo wegvallen.,en moet/kun je nooit een hypotheek op afsluiten.

Ligt er natuurlijk aan.. Als jij om wat voor een reden dan ook meer geld binnen krijgt dan dat je bij de bank 'kunt' aantonen.. Staan hier ook genoeg verhalen van mensen waarbij iemand een eigen zaak heeft en daarom nog niets kan aanvragen..

+1 ;)

Mark: Amstel :r

Is naar mijn mening ook helemaal niet belangrijk wat je kan lenen, je moet kijken naar hoe zich dat per maand vertaald. Denk dat die vergelijking veel belangrijker is.

Niet belangrijk? Dude, dat bepaalt de zoekcriteria voor een huis 8P

En zoals hier al wordt gezegd, de banken zitten er momenteel erg dicht op qua bescherming, dus als jij max leent, (zeker als je jong bent en salarisgroei in het vooruitzicht hebt) is dat echt niet onverstandig. Je kan dan dus ook de eerste jaren bv. kiezen voor 50% aflossingsvrij en naarmate je meer verdient (of een 2e inkomen mee kan rekenen) dit bij te stellen.

Natuurlijk kijk ik hiernaast ook naar wat het per maand kost, dat zijn bij een spaarhypotheek gewoon vaste bedragen. Als ik die nu zie kan ik die makkelijk betalen (is net iets meer dan mijn huursom momenteel), en over een x aantal jaar zal het alleen maar makkelijker te betalen worden. Dat maakt het bedrag voor de maandlasten voor mij persoonlijk dus van minder belang dan de som die ik kan lenen.

Je moet dus kijken naar de situatie, een lager opgeleid iemand van ergens in de 40 kan zich dan inderdaad afvragen of het verstandig is om max te lenen. Iemand die jong is en met nog een flinke salarisgroei in het vooruitzicht kan zich best veroorloven nu iets 'krapper' te zitten. Anders zit je over 3 jaar met een dik salaris en een ondergeschikt huis waarin je ontevreden bent.

Grotendeels heb je gelijk, echter blijft het wel "gevaarlijk" om dat als alleenstaand persoon te doen. Met 2 personen kan je nog het e.e.a. opvangen voor een tijdje.

Tegenwoordig moet je wel maxen als je alleen een huis wil kopen.

Ons werd het ook niet afgeraden om evt. een duurder huis = max. hypotheek te nemen omdat mn gf's bedrijf nog elk jaar goed vooruit gaat en ik ws. ook alleen maar meer zal gaan verdienen. Echter vonden wij dit al goed zat en wouden we niet max. gaan lenen.

Ohja, gister die bezichtiging gehad. Het is een kanshebber. Dus overleggen met mn pa en eens zien of we samen nog eens kunnen kijken. Er moet nog wel het eea aan gebeuren. Een likje verf, de keuken is wat oud en ik zou dan dubbelglas willen zetten. Verder een erg leuke woning in een leuke wijk... :)

Grotendeels heb je gelijk, echter blijft het wel "gevaarlijk" om dat als alleenstaand persoon te doen. Met 2 personen kan je nog het e.e.a. opvangen voor een tijdje.

Tegenwoordig moet je wel maxen als je alleen een huis wil kopen.

Grotendeels? Ik heb helemaal gelijk vriend :p

Ook hier is weer de situatie belangrijk. Als je laag opgeleid bent, oud, etc. dan zul je een probleem hebben als je ontslagen wordt en is het de vraag of het verstandig is.

Maar dan zelfs nog; hoe anders zou de situatie zijn als je, zegmaar 90% onder de max zou zitten? De maandlasten blijven hoor, misschien ietsje minder, maar nog altijd moeilijk op te brengen zonder inkomen.

Die 10% zal idd 50e per maand zijn ofzo, dat valt reuze mee qua extra maandlasten.

Naja mijn punt is meer dat het er (in het opzicht van eventueel ontslag) niet toe doet of je max leent of niet max leent als je op 1 salaris iets wilt kopen. 800e per maand of 700e per maand is gewoon niet handig als je geen inkomen meer hebt, dus zal er altijd iets moeten veranderen.

Dus... Ook hier maakt het niet uit of je nou max leent of niet max leent.

Mja, veel keuze heb je niet als je -700e aan hypotheek kwijt bent denk ik.
Was huur niet aantrekkelijker voor je ?

Utrecht toch?

Als ik word ontslagen kan ik direct mn huis uit. Maar dat is denk ik met bijna iedereen die alleen koopt / woont, max of niet.

Ohja, gister die bezichtiging gehad. Het is een kanshebber. Dus overleggen met mn pa en eens zien of we samen nog eens kunnen kijken. Er moet nog wel het eea aan gebeuren. Een likje verf, de keuken is wat oud en ik zou dan dubbelglas willen zetten. Verder een erg leuke woning in een leuke wijk... :)

Welke wijk?

Back