Laat je kamer of huis zien #8

Status
Not open for further replies.
Zo kan je idd veel geld verdienen... En het moet idd in verhouding gaan staan, het is natuurlijk onzin om als je een duur huis krijg je naar verhouding meer terug krijgt. Het moet in lijn staan. Maar hoe dit te verwezenlijke is... Geen idee

Wij hebben ook Bauknecht-apparatuur, ben tot nu toe erg tevreden (combi-magnetron, oven, vaatwasser, afzuigkap)...

Wat betreft de hypotheekrente-aftrek; zou wel een vet probleem worden voor HEEL veel mensen... Ik zou m'n huis niet uithoeven als ze het in 1x afschaffen, maar we lopen wel € 400,= per maand mis, en da's veel geld...

Ik zou dan het sponsorplan van de scooters enigzins moeten aanpassen inderdaad :p loop dan 300+ mis. Ondanks ik het wel zou overleven.

Denk overigens dat de kans van iemand met 30k aan inkomen een huis van 5 ton in zijn bezit heeft klein is. Met 30K kan je maximaal 150.000 lenen, dus dan moet je 350.000 bijverdient hebben aan huizen in/verkoop, onmogelijk. Uiteraard wel als diegene nog een dikke erfenis e.d. gekregen heeft.

Verder vind ik ook dat de hypotheekrenteaftrek als er iets mee gedaan word in percentage zou moeten zijn, dat is het eerlijkste tenslotte.

Ik zou dan het sponsorplan van de scooters enigzins moeten aanpassen inderdaad :p loop dan 300+ mis. Ondanks ik het wel zou overleven.

Denk overigens dat de kans van iemand met 30k aan inkomen een huis van 5 ton in zijn bezit heeft klein is. Met 30K kan je maximaal 150.000 lenen, dus dan moet je 350.000 bijverdient hebben aan huizen in/verkoop, onmogelijk. Uiteraard wel als diegene nog een dikke erfenis e.d. gekregen heeft.

Verder vind ik ook dat de hypotheekrenteaftrek als er iets mee gedaan word in percentage zou moeten zijn, dat is het eerlijkste tenslotte.

Nee maar als je steeds je huis duurder kunt verkopen dan dat je hem gekocht hebt. Bedoel dan mensen die al 3 a 4x verhuisd zijn en op deze wijze hun vermogen hebben gemaakt. Die kunnen dan wel degelijk een huis hebben van 6ton en zelf maar 30k in het jaar verdienen.

hij bedoelt met 30k een huis kopen van 120k, die na 5 jaar verkopen voor 170k. die 170k weer investeren in een huis van 170k, die na 5 jaar weer verkopen voor 230k. en zo verder.

in een ideale wereld zou dat misschien kunnen, hier niet. mgoed.

En wat denk je van de enorme groei die de markt heeft doorgemaakt.
Wij hebben een huis neergezet in 1994 je wil niet weten hoeveel keer meer dat waard is geworden nu.

echter de rest v/d huizen ook.. dus je moet ook weer duurder terugkopen, je hebt er dus geen fuck aan.

Tot je kleiner gaat wonen. En dan is het wel lekker dat je een enorm vermogen hebt opgebouwd. Als jij in 1994 een huis kocht met een hypotheek a 100.000 gulden, en dat nu verkoopt voor 250.000 euro, heb je nogsteeds een leuk vermogen opgebouwd. Dat vermogen hoef je niet te lenen. Als je dan zelf een hypotheek kan krijgen voor circa 250.000 euro, heb je opeens de middelen om te kijken voor huizen van 450.000 euro.

hij bedoelt met 30k een huis kopen van 120k, die na 5 jaar verkopen voor 170k. die 170k weer investeren in een huis van 170k, die na 5 jaar weer verkopen voor 230k. en zo verder.

in een ideale wereld zou dat misschien kunnen, hier niet. mgoed.

Dat bedoel ik, de enigen die nu zo door kunnen verkopen zijn je ouders waarschijnlijk. Voor 140k in gulden een huis kopen wat nu 200k in euro's waard is. Nu lukt je dat niet meer zo eenvoudig.

Zo hebben mijn ouders huis gekocht van de overheid voor een vriendenprijs en een maand later weer verkocht voor 70000 gulden meer..

Nee hoor. Ik ken mensen die in 1987 een huis hebben laten bouwen voor 275.000 gulden (125.000 euro). Grondprijs was toen 90 gulden per m2. 800m2 gekocht en daar een huis op laten bouwen. Grondwaarde daar is nu ongeveer 600 euro per m2. Huis + grond zal nu ongeveer 700.000 euro waard zijn.

Last edited:
Nee hoor. Ik ken mensen die in 1987 een huis hebben laten bouwen voor 275.000 gulden (125.000 euro). Grondprijs was toen 90 gulden per m2. 800m2 gekocht en daar een huis op laten bouwen. Grondwaarde daar is nu ongeveer 600 euro per m2. Huis + grond zal nu ongeveer 700.000 euro waard zijn.

Ja dat is dus mijn punt, dat is de generatie van je ouders ws. Toen kon dat nog.

Ja dat is dus mijn punt, dat is de generatie van je ouders ws. Toen kon dat nog.
Eh? Hoe weet jij wat de grond/huizen prijzen over 20 jaar zijn? Met flink wat inflatie zijn de prijzen van toen en nu best wel te vergelijken.

Inderdaad.

Is dit trouwens echt zo'n ideaal moment om te kopen zoals iedereen beweert? Ik lees/hoor overal dat de prijzen noway nog veel verder gaan zakken, en je echt een goede koop doet atm.

Vanavond weer naar de hypotheekadviseur, ben erg benieuwd

Sjah...Men verwacht het eind van de crisis rond eind 2010... Ik denk dat je nu een goeie koop doet.

Kijk naar de AEX... die is van 650 pntn naar de 200 gedaald. Vandaag is de 350 pntn aangetikt... Of het een goed moment is? IK denk van wel.. Jammer dat ik nog geen vaste Fulltime baan heb, anders had ik nu ook gekocht.

Kijk... ik werk nu 30u p week als bijbaan naast mn HBO-opleiding....
Ik hoop rond de kerst af te studeren maar theoretisch zou ik nu al een huis kunnen kopen.. Verstandig is het echter om te wachten totdat ik het dubbele verdien en dan een huis te zoeken...toch?

Tuurlijk. Al ligt het wel eraan waar jij genoegen mee neemt. Als je het huis wat je wilt, nu al kan betalen (wat ik betwijfel) dan is het een optie. Anders niet natuurlijk.

Status
Not open for further replies.
Back