Laat je kamer of huis zien #8

Status
Not open for further replies.
Wat ben je ongeveer kwijt voor een keuken?! Hoeft geen bruynzeel ofzo te zijn.
Ikea is ook prima, haal je dat met 10k of ga je meer richting 15-20k ?!

L vorm icm kookeiland.

Net of Bruynzeel zo goed is, valt ook wel mee. Ikea is folie, zou ik nu niet meer nemen. Ga voor melamine of lak fronten. Ik heb de laatste tijd 1000 zaken afgelopen, als ik je advies mag geven: ga iig NIET naar de keukenkampioen, keukenconcurrent, wooning, brugman, grando, mandemakers. Is allemaal Mandemakers en zijn oplichterstenten, eerst is de keuken 19000 en dan opeens 12000 omdat de hond van de baas jarig is oid. Jij gaat met een goed gevoel weg tot je gaat rekenen en je nog voor 4k genaaid bent :D

Rij eens naar Oud Beijerland, naar i-kook. Zijn qua Siemens inbouwapparatuur niet te kloppen, zelfs niet in vergelijk met inbouwstunters op internet. Laat daar eens een offerte maken. Weet zeker dat je nergens een goedkopere keuken hebt in vergelijkbare kwaliteit, zonder te pingelen.

Voor een gespoten keuken, in hoekopstelling van 3 bij 2 zeg maar, met kwaliteitsinbouwapparatuur moet je rekenen op 7 a 8k. Inbouwen kost normaal tussen de 150 en 200 euro per strekkende meter, ex leidingwerk.

Last edited:
Tnx :)

Keukenboeren zijn idd samen met autoverkopers de grootste oplichters op aarde :P

We gaan maybe dit weekend 2 huizen bezoeken, bij huis 1 moet er sowieso een dakkapel op en een nieuwe badkamer en heeft een redelijke keuken, andere huis moet nieuwe stenen vloer in vanwege de vloerverwarming (dan leg ik mn laminaat wel boven) en een nieuwe keuken. Vraagprijs is van beiden nagenoeg gelijk.

Even afwegen wat het beste is, laatste huis is wel 20m2 groter btw.
Wil wel graag een kookeiland hebben dan :)

Verkijk je niet op de prijs van een badkamer btw. Als je dat moet laten doen is dat wel zo allejezus duur. Heb ik me ook een beetje op verkeken. Ga maar uit van minstens het bedrag aan tegels en sanitair aan installatiekosten. En met het nodige leidingwerk wordt het nog wel wat meer, bij mij 1,5 keer zoveel zelfs :(

Gewoon die jongens in het weekend vragen, ze vragen hier zwart €1000,- per meter.. als je interesse hebt kan ik je wel een nummer doen. Doordeweeks werken ze gewoon voor de baas om dakkapellen te zetten dus.. :) Rijden btw door heel NL..

In Zuidland ja,

Een goede vriend van ons heeft een eigen zaak in kunstof kozijnen/dakkappelen dus dat zit wel snor.
Badkamer ken ik ook wel iemand voor, ga zoveel mogelijk zelf doen. Keuken plaatsen misschien ook wel. Heb handige familieleden en kenissen :P

Gewoon doen Robert !

Denk dat het er tegen aan zien de hoofdreden is dat mensen zulke dingen laten doen, terwijl het echt reuze meevalt !!

Zo, zaterdag bij huis #1 kijken :)
Vandaag kwam mn werkgeversverklaring ook binnen dus in princiepe is de hypotheek rond zodra we tekenen :)

Ik wil binnenkort ook gaan kijken met vriendin, maar ik moet me even gaan orienteren wat ik allemaal moet doen :)

Ben benieuwd wat ik met haar kan lenen. Hoeveel spaargeld ik in huis moet steken, wat ik voor inboedel laat, etc. Volgende maand loopt mijn contract af, maar wordt sowieso verlengd heb ik van baas begrepen :), dus dat biedt wel perspectief.

Zij woont al op zichzelf. Kan ook voor mezelf gaan kijken, maar dan gaan we met dubbele lasten zitten. Zit ook heel vaak daar al.

Gewoon ff naar rabobank.nl gaan en dan bij hypotheken kijken, beiden je jaarloon invullen en dan kom je heel erg in de buurt van het bedrag wat ze je bij een gesprek ook vertellen.

En over de lengte van je relatie, alleen Len kan bepalen of het tijd is om samen te gaan wonen. Ik heb ook pas 1.5 jaar met mn GF maar het zit gewoon goed. Dus waarom niet? Huwelijken kunnen ook na 20 jaar pas kapot gaan...

Huren kom ik voorlopig niet voor in aanmerking. Als ik nu begin met die kut woonbonnen ben ik over een jaar of 3 aan de beurt :r .

Je hypotheek via internet berekenen heb ik ook gedaan, maar kwam altijd rond een bedrag van een ton. (kan bij jullie anders zijn natuurlijk)

Beter neem je dan even de moeite om bij wat verstrekkers langs te gaan. Weet je ook meteen wat je aan subsidie etc kan krijgen.

Status
Not open for further replies.
Back