This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
Bedankt voor je antwoord, helaas ben ik met de 4 takt niet goed op de hoogte van de techniek. Heb me wel veel ingelezen. Even een reactie op de inhoud:

Zuiger in bovenste dode punt, dus de hoogste stand van de zuiger mogelijk in de cilinder?

Vliegwiel op pick up, dit zegt me niets, vliegwiel is ook niet gedemonteerd geweest.

Nokkenas puntjes boven, dus het streepje dat op het tandwiel staat gelijk aan het puntje dat is aangegeven in de cilinderkop?

Ketting via linkerkant er om leggen, dit snap ik niet precies wat je hier mee bedoelt.

Alvast bedankt voor de moeite en je reactie !
 
Goedemiddag,

Heeft iemand van jullie toevallig weleens meegemaakt dat je 125cc 2 takt scooter (lees Piaggio Typhoon 125cc) zijn tank leeg rijdt op 20 km.
Als ik bij de benzinepomp sta is hij ook daadwerkelijk leeg. afstelling is nog origineel op de vario na (Malossi).
Ik weet dat deze modellen ook een tank onder de voetenplank hebben, maar vermoed dat deze helemaal niet gebruikt word.
Ik hoor graag of iemand een vergelijkbaar iets heeft en mij wellicht kan adviseren?

Groeten!
 
Post automatically merged:

Post automatically merged:

 

Attachments

  • FEEE1CEF-7AF1-45EB-BF52-376B232F214F.jpeg
    203.1 KB · Views: 15
goed zo... en dan zorgen dat het nokje op het vliegwiel recht tegen over de Pick Up Sensor staat ( dat zwarte kasje met dat piepie er aan .
Zet dan een Vario blokkeer sleutel op de starterkrans , dat de krukas geblokkeert staat, dan de ketting er om van af de linkerkant als je naar de Ketting / tandwiel etc etc kijkt. dus met de klok mee er om leggen.
als de ketting er om ligt , de spanner er in .
 
Thanks zou je me misschien over whatsapp iets kunnen uitleggen ? Mijn nummer is (06) 11 29 05 03 zou echt heel fijn zijn !
 
Ik heb een Gilardoni EVG 50cc minarelli hor. watergekoeld aangeschaft. Zeldzaam cilindertje inmiddels. In de categorie echte 50 snel, 11 tot 13pk mogelijk.

Ik dacht aan een Yasuni C16, wat is een leuk alternatief? C16 is vrij lang namelijk.
 
Daar heb ik geen ervaring mee, weet wel.dat er ook van die mooie 50cc race pijpen waren maar die kom je ook niet 1 2 3 tegen. Nou zal zo'n Nardo ook wel lopen want die is voor een zwarte top toch?
Is die cilinder bewerkt of nog standaard of wat zijn je plannen ermee?
 
Standaard Gilardoni EVG 50cc, zo uit de doos.
20 jaar geleden pakte ik altijd 70cc. Heb daarom minder weet van een potente 50cc. Wil nu eens een kijken of een 50 leuk wil lopen. Er komt een 17.5 op. Dacht zelf aan een City 16 of C16 aangezien ik er geen binnenrotor aanhang of joekel van een carburateur. Het idee is gewoon een leuke straat setup en jongens met een 70cc te kakken zetten.
 
Weet iemand wat de originele sproeiermaat is voor een Yamaha Mint SH25,
Zit nu volgens handleiding van het brommblok een 66er sproeier in maar hiermee verzuipt die op top.
Kleiner gezet door de brommerzaak naar 54 om te proberen volgens de vorige eigenaar en de gasnaald geheel onderin maar hiermee loopt de scooter helaas 38 wat niet de bedoeling is, en ruikt nogal erg sterk, uitlaat is schoongebrand, luchtfilter is nieuw, tank altijd e5 en olie van castrol.
25km is hard zat ervoor, eventuele tips om de Mint langzamer te laten lopen zeer welkom, vandaar deze vraag.
 

- 50 euro aankopen.
- 30 euro onderhoudsspullen.
- 3 uurtjes werk.

Echter vind ik t een beetje vaag.
Vermoed dat het kickstartspul niet achter de kap zit.
Is wss het 100-150 cc kickstart gerei.
De busjes + veer + 2 van die tandwielen aan een staaf.
Kosten zijn gauw 40 euro daarvoor. (nieuw)

Tevens erg vreemd dat de achter beugel ontbreekt.
Kosten ook gauw 30 incl. 2e hands.
Daarbij is het ook niet de originele tankdop, er hoort er namelijk één op met slot.

Vraag mij oprecht af of het framenr overeen gaat komen met de kentekenpas
Denk dat ik deze laat gaan.
 
Een kort vraagje:

Mijn Ludix start de laatste tijd bijna niet elektrisch. Meestal moet ik drie keer elektrisch starten. De eerste twee keer start ik hem voor 5 seconden, waarbij de tweede keer hij bijna lijkt aan te gaan als ik net de knop loslaat. Bij de derde keer springt hij gelijk aan.

Met kickstart schiet hij gelijk aan.

Iemand enig idee waar ik naar kan kijken? De accu klinkt niet dood o.i.d., startmotor maakt prima toeren. Nu heb ik ook gespeeld met de afstelling van de carb, maar dat leek ook geen verschil te maken.
 
Compressie al eens gemeten?

De massa van het blok kan ook invloed hebben op de vonk of beter gezegd op de cdi er loopt dan een kleine stroom via de pickupspoel.
Dus die zou je kunnen meten voor de zekerheid, maar ik verwacht het niet omdat de startmotor goed ronddraait.
 
Nu heb ik geen compressiemeter, en zal ik dit ook pas in de loop van volgende week kunnen meten, maar als de scooter met 1 kick start, dan zou er toch genoeg compressie moeten zijn?

Wat moet ik precies meten? Op het gebied van elektra ben ik echt een leek.
 
Met kicken kun je vaak iets meer compressie opbouwen dan met de elektrische start, als de compressie dan op het randje zit kan dit "iets" net genoeg zijn.

Met een multimeter op het laagste Ohm-bereik.
Zwarte meetdraad in de com-aansluiting van de meter en de zwarte meetpen op de min-pool van de accu.
Rode meetdraad in de aansluitbus met het Ohmega tekentje ernaast van de meter en de rode meetpen goed contact maken op een blank stukje motorblok.
De gemeten waarde moet nagenoeg 0 Ohm zijn.
In de praktijk is dit meestal 0.2 a 0.3 Ohm.
 
Last edited: