Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

Even een vraagje wil graag een zijstandaard sensor af koppelen van een sym xpro euro 5 dit om te voorkomen dat de scooter steeds gestopt en gestart word wil hem gewoon laten lopen (gaat om een bezorgscooter)
Is dit gewoon een kwestie van de sensor van de draad afhalen en de draden doorverbinden?
 
Heb meer gereedschap , ook boormachine en houtschaaf van parkside . Voor hobby prima spul . ook over de accu's geen klagen , en nog betaalbaar ook , heb ook een makita boormachine , daar moest ik nieuwe accu's voor kopen , maar voor het geld daarvan een parkside machine gekocht met oplader 20 volt en twee accu's . Tot nog toe na een jaar gebruik prima in orde. Ook een set steek sleutels met een èèn kant een steek sleutel , en aan de andere kant een ratel ring sleutel , ook erg handig
 
Ik wil hier geen topic aan besteden omdat het niet mijn scooter is. Een vriend heeft een Senzo Urban E4, dus geen carburateur, die prima start en draait, geeft ook netjes gas als je ff kort optrekt. Maar zodra je erop gaat zitten of ermee beweegt van links naar rechts valt ie uit? Andere bougie geprobeerd, kleppen zijn goed en luchtfilter zag er ook nog prima uit. Iemand een suggestie waar verder naar te kijken? Ik zou het ook daarop willen houden, kan ik hem van denkvoer voorzien.
 
Last edited:
Bij de orginele ( keihin) carb zat er alleen een rubberen pakking in , deze vervangen door een orginele nieuwe ook keihin , (door jaar stilstand met E10) , deze opengemaakt om te kijken welke sproeier erin zat , ook alleen maar een rubberen pakking , geen spoor van vloeibare pakking.
 
Goedenavond,

Wie heeft er echt verstand van het piaggio 4 takt 2klepper blok en kan mij tegen betaling helpen met de juiste timing te zetten. Ik kan prima sleutelen en het blok is in uitstekende staat. Ik heb alleen iets doms gedaan, namelijk aan het vliegwiel gedraaid zonder even te aanstippen hoe hij stond t.o.v. de stand van de nokkenas. Ik hoor het graag. Kan eventueel met whatsapp of FaceTime op afstand.

Fijne avond,

David
 
Man ... is toch Simpel .... is al 100 X of meer uitgelegd.
Zuiger op BDP
Vliegwiel op Pick UP
blokker sleutel op de starterkrans
Nokken as puntje Boven , gaatjes Horizontaal
Ketting via de linkerkant er om leggen , NIET via de Spannerkant
Dan de Spanner er in zetten.
Klaar.
Moeilijk He...
 
Back
Top