This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 

Hij vonkt nu dus helemaal niet meer. Na dat laatste ritje wou die niet meer aanslaan. Vonkt helemaal niet meer. Zijn die bobines snel stuk van die dingen? Of zal ik dat ergens anders moeten zoeken?
 
Hallo,

Is even een tijd geleden sinds ik wat heb gedaan met scooters.
Maar heb sinds kort een Aprilia Sonic gekocht, leuk dingetje maar moet nog even afgesteld worden.

Nu heb ik altijd met een Power1 vario gereden. (Voordat ze zo slecht werden).
Weet iemand of de kwaliteit al verbeterd?
Of heeft iemand misschien een alternatief, liefst eentje die niet snel slijt natuurlijk
 
toevallig een bruine?

ligt eraan wat je wilt , ga je goedkoper word de kwaliteit vaak ook minder. Wat er vaak gebeurd met een goedkope vario is dat de bus niet lekker schuift , alles slijt vaak sneller.

wil je kwaliteit ben je vaak wel 50 a 60 euro kwijt , maar dan is het ook langer goed!.
 
Een bruine, klopt helemaal.
Carburateur is inmiddels afgesteld, liep niet helemaal lekker.

Maar vario is aan vervanging toe.
Heb altijd P1 gehad, maar de laatste 2011 versie geloof ik, was ontzettend slecht afgewerkt. Maar reed wel goed.

Hoe zit het met de Malossi Multivar? Hoor dat die nogal snel slijt namelijk, weerhoudt mij een beetje om die te kopen.
 
volgens mij heb ik die wel te koop zien staan haha! voor heel weinig!

ja , de multivar wil nog weleens snel slijten , dat heb ik wel vaker gemerkt.

ik persoonlijk geef liever iets meer uit voor een vario , kwaliteit is vaak gewoon beter , maar ook beter af te stellen , blijft langer goed enz.

Ik heb overigens zelf nooit een multivar gebruikt , wel verkocht en gemonteerd veel , meestal Polini omdat dat goed werkte. Hebo was ook altijd erg slijtvast.
 

Inderdaad heel weinig, 220 euro.
Beetje roestig op sommige plekken (uitlaat, standaard, schroefjes) maar dat is vervangbaar spul.

En dat idee snap ik helemaal en ben ik het ook zeker mee eens.
Dan gaat mijn oog uit naar een Polino of een Hebo, of misschien de Doppler, hier heb ik ook goede dingen over gehoord.

Alvast bedankt
 
Kleine vraag: een 125cc/180cc origioneele subframe is een scharnierend hefboom object, hier komt een swing arm aan tepast.
is deze los tekoop? of echt alleen overtelassen van runner motorframe.
 
Korte vraag, ben bezig met een zelf-bouw projectje waar een MHR 50mm BIG BORE op komt. Eerste keer dat ik deze cilinder gebruik.

Het zuigerslotje komt door een poort heen. Is dit altijd zo? Gaat dit problemen opleveren?

 
dat gaat heel goed , er is ook geen andere plek overigens. Centraal tegenover de uitlaatpoort is het gunstigste.

belangrijk is dan ook de zuiger/cilinder speling maar ook de slotspeling van de veer!
 
Klein vraagje,

als mijn blok open trek hoor ik vonkjes en geknetter op me frame, mijn bobiene zit gemonteerd met 2x 2.5kwadraad massa en massakabel van 1cm dik ijzerdraad rvs gevlochten. kan komen omdat me bobiene draad naar mijn cdi tedun is? ( 1.5 kwadraad ). of zit er percee sluiting in me cdi?
want bobine is onlangs vervange 80euro -_-.

als er iemand is met compleete onsteking 180cc hpi of origioneel met cdi en bobine wil ik dat setje ook wel overnemen.

alvast bedankt heren.
 
Als je je rem inknijpt, en vervolgens loslaat maar je wiel wel stroef blijft voor een aantal meter (als je rijdt), zijn je remblokjes dan totaal afgesleten of klopt er iets anders niet?