This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
dat zul je moeten bekijken , het ligt niet aan het materiaal maar aan de poorten die in de cilinder zitten , en hoe ze erin zitten.

met een imitatiecilinder is dat altijd afwachten! verder , de standaard cilinder is ook alu , alleen dan van hele goeie kwaliteit! dus vanwaar de keuze om er een andere cilinder op te zetten?
 
Nou, ik heb een standaard gietijzeren cilinder er nou opzitten en ik merk dat hij op z'n laatste toeren draait dus ik wilde een nieuwe cilinder halen.

Toen zag ik op de site van josdijkman een standaard peugeot aluminium cilinder en wilde die eens uit proberen.
 
standaard zit dat er niet op , dus het is geen standaard cilinder.

een DMP (wat het waarschijnlijk is) zal hoogstens langzamer lopen dan een echte std cilinder , ik zou gewoon een standaard cilinder zoeken , deze rijden perfect namelijk! en de kwaliteit is erg goed!
 
nee , deze link IS waarschijnlijk een DMP cilinder , maar hoe dan ook een imitatie , die hoe dan ook niet beter loopt dan een ECHTE standaard aluminium cilinder , die ook nog eens VEEL beter van kwaliteit zijn!

hoe weet je nou dan dat je gietijzer hebt dan?
 
die zul je of duur moeten kopen , of gebruikt..

als er nu een gietijzeren cilinder op zit is de cilinder al een keer verwisseld , deze horen niet op een SF namelijk!

maar rijdt ie nu niet goed meer? en reedt ie wel goed? want anders zou ik de cilinder laten honen , waarom? omdat je dan weet wat je hebt!!
 
Mwoa, cilindertje is al gekocht en gemonteerd, weet al wat ik ongeveer moet aanpassen zodat hij wel fijn loopt.

Trouwens fijn cilindertje als je hem hoog in de toeren hebt
 
Ik heb eindelijks een Aerox 100cc frame kunnen vinden en naar me toe laten sturen. Maar nu zit ik nog even met het blok. Polini heeft heeft voor Minarelli een 93cc cilinder. Opzich wel leuk en met een beetje tam afstellen wel goed te doen.

Maar Piaggio heeft dus gewoon de 125/180cc cilinders watergekoeld. Nu is dit er niet voor Minarelli. Kan ik tenminste niet vinden. Maar verschillen die cilinders dusdanig erg dat zo'n cilinder niet pas valt te maken op een mina blok? Is dat onbegonnen werk? Meende eens ergens een project te lezen dat het wel gedaan was.
 
Duidelijk. Niet aan beginnen dus .

Denk dat ik er dan toch maar die polini kit van 93cc onder gooi. Dan kan ik mooi met schijfrem achter rijden. Stel ik hem wel iets tammer af. Zit je er alleen nog mee dat het ding wel verlichting moet hebben. HPI lichtspoel geeft niet echt veel licht dacht ik. Daar nog eventuele suggesties voor?
 
Buitenrotor met kleiner/lichter vliegwiel van HPI, MVT, Leonelli, Polini. Of je draait je originele vliegwiel af en hangt er een Ignitech cdi aan.
 
Wanneer is een aerox cdi kapot?
Gaat om nieuw type.

Heb een stapeltje cdi's liggen en heb ze allemaal op een lopende aerox gehad, maar niks gemerkt waarom ze kapot moesten zijn.
Kan iemand dit uitleggen?
Alvast bedankt