This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
Ik zou met deze setup eigenlijk een hittegraad 8 nemen. Een bougie kan je beter gewoon bij je lokale dealer kopen? Scheelt je weer verzend kostenn & wacht tijd..
 
schuren?

zorg wel dat je choke en kabel niet in de bagger zit , bijv. door een spatbord over het wiel , ik zie wel vaker dat deze is verwijderd , of iig eraf , maar dat betekent wel dat alles wat op het wiel komt zoals water en modder ook op het blok komt , dus ook bij de luchtinlaat , over de carburateur..

en het is ook nog eens zo dat bij kou water over de carb voor andere problemen kan zorgen.
 
moet je een v-snaar eigenlijk ook smeren?
ik heb zelf een schakel, maar m'n vriendin heeft een scoot en die heeft elk jaar een nieuwe v snaar nodig terwijl ze nog begrenst rijdt
of hoort dat wel ong
 
Dat kan kloppen. Belangrijkste bij een v-snaar is de breedte.

Maar je hoeft hem niet te smeren ofzo, in tegendeel zelfs; dat moet vetvrij blijven anders gaat hij slippen.
 
Dat kan kloppen. Belangrijkste bij een v-snaar is de breedte.

Maar je hoeft hem niet te smeren ofzo, in tegendeel zelfs; dat moet vetvrij blijven anders gaat hij slippen.

ja daar zat ik ook aan te denken.

maar hij is nu dus aan tig stukjes geknapt en helemaal uitgedroogd en vol kleine scheurtjes...?
 
ook moet het carter schoon zijn!

maar kan ook gewoon zijn dat de variateur versleten is oid.

het gaat om het aantal km's wat je rijdt , een snaar zal gemiddeld rond de 5 a 6000 km af zijn..
 
ook moet het carter schoon zijn!

maar kan ook gewoon zijn dat de variateur versleten is oid.

het gaat om het aantal km's wat je rijdt , een snaar zal gemiddeld rond de 5 a 6000 km af zijn..

karter heb ik zelf schoongemaakt, zal niet veel schoner worden dan ie nu is.
hij is ong 8000 mee gegaan dus dat is wel goed?
maar wat moet ik precies afstellen? carb niet, rolletjes komen we niet meer bij omdat het tappeind op de as krom is. moet ik nog wat met die veertjes achter?
 
het is niet te zeggen hoe lang het precies meegaat , sommigen halen de 2000 niet eens en hebben al een snaar verleten , vaak genoeg meegemaakt , maar ook wel mensen die 15.000 met een snaar deden ..

de keren dat een snaar in stukken spatterd was er meestal iets aan de hand , zoals vario versleten , smerig carter/poelies , kapotte of versleten poelies , teveel warmte door bijv. te zware drukveer , te lichte rollen enz.

maar kan ook zijn dat een snaar door gebruik van een varioring zoveel in slijt op de vario dat een nieuwe snaar dit niet leuk vind omdat deze dan tegen een rand aan gaat lopen , daar waar de oude snaar niet verder meer omhoog ging .

tja , rollen zul je toch meestal wel bij moeten , omdat een nieuwe snaar 9 van de 10 keer opnieuw afgesteld moet worden..

kort gezegd , eerst alles even goedmaken voor je een nieuwe snaar erop zet.

wat voor as is krom dan? de krukas?
 
nee de assen zijn recht, alleen het draad aan de krukas is slecht, dus krijgen we de de voorste poulie er niet af. er zit idd een varioring in.

en hij wordt idd helemaal niet gesmeerd? het is een piaggio nrg/ntt
dan is dat het probleem, er is daar helemaal geen smering. op geen van bijde poulies.
maar is het noodzakelijk om met de rollen bezig te gaan? dat ie niet optimaal loopt zal me een worst wezen, maar hij moet wel redelijk rijden en niet over een maand weer stil staan
 
dat is logisch dat het niet word ingesmeerd , gaat een snaar slippen (door vettigheid dus) zal er wrijving ontstaan en dus veel hitte , dan is het zo gedaan met de snaar..

(beide is met ei btw)

tja , als ie goed loopt naar jouw mening kun je het zo laten , ik zou zelf gewoon de krukas willen vervangen omdat die ook op den duur los zal gaan lopen..

en dan ben je verder van huis...
 
Wie weet of TT92's met binnenbanden gereden kunnen worden? Gaat om meerdelige Skippervelgen, deze zijn niet te gebruiken met tubeless banden.



(niet mijn wiel)
 
Iemand die weet hoe het komt dat een Citta cilinder zo warm word dat er rook vanaf komt?

Is helemaal std op poulie na, gaat ongeveer 40kmh.... Alle koelkappen zitten erop